כללי
סוסיתא
גאדג'טים
נדל"ן
101 מיסטיקנים ישראליים
כל הנשמה
הזמן הורוד
הדודל של גוגל
משפטפטת
U N A C T I N G
סיפור מצולם
המומחים
לו ולה
מטופחת
סלון יופי
כללי נשים
פאשניסטה
פאשניסט
ברבריה
מטרוסקסואל
סקס ואהבה
פאשן ניוז
קולינריה
מבזק קולינרי
זוללים
אוכלים בחוץ
ספר מתכונים
השַׁתְיָין
תרבות
כללי תרבות
על הבמות
על המסך
הספרנית
הזמנה להאזנה
עיצוב
בדק בית
הום סטיילינג
גינה לי
עשו זאת בעצמכם
בריאות
מעבר לדלפק
עושים כושר
ביקור רופא
חוג הסילון
עדכונים מהביצה
רכילות, סלבס ופאפארצ'י
נופש ותיירות
נשארים בארץ
יוצאים לחו"ל
ילדים
כללי ילדים
המשחקייה
ילדודס
ג'ימבורי
רוצה לספר לנו על משהו?
יש לך ידיעה/ רעיון ששווה אייטם?
מוצר ששווה סקירה?
צור/י
אתנו קשר
לא שם פס: בית המשפט הכללי של האיחוד האירופאי קבע שאדידס לא תוכל לרשום כסימן מסחרי את שלושת הפסים שבלוגו שלה
מכה קשה לענקית הספורט אדידס: "שלושה פסים אינם סימן מסחרי", כך קבע ביהמ"ש של האיחוד האירופאי והוסיף כי מדובר בסמל עיצובי רגיל שאינו יכול להוות סמל מסחרי מוגן.
יפה חיים
20/06/2019
צילום: אתר רשמי
רבים אינם יודעים אולם הלוגו המקורי של ענקית הספורט אדידס נולד בשנת 1924 כסימן ההיכר של נעליי המותג הגרמני Gebrüder Dassler Schuhfabrik (בבעלות האחים דסלר).
אדי דסלר, מייסד חברת אדידס הציג את הלוגו הנ"ל כשני פסים בצדי הנעל כדרך לספק מבנה ועיצוב שהשלימו את הנעל.
בשנת 1967 הופיע הלוגו האמור לראשונה גם על מוצרי ההלבשה של החברה, אבל רק 4 שנים מאוחר יותר נולד הלוגו המפורסם (Trefoil Logo) המזוהה עם אדידס.
באותה תקופה, יצרנית מאורגון בשם Blue Ribbon Sports (שהפכה בהמשך לנייקי) החלה לייבא בעצמה לארה"ב נעלי ריצה מהמותג היפני אוניצוקה טייגר (כיום אסיקס), והתחרות בין אדידס לפומה בגרמניה התלהטה, כשאדידס משתמשת בלוגו הפסים שלה ב-30 השנים הבאות.
בשנות ה-90 הבין פיטר מור, המנהל הקריאייטיבי של אדידס שאם מעצביו יטו קצת את שלושת הפסים שמאלה, תתקבל צורה של הר, ורענון הלוגו של המותג התכתב עם רעיון האתגר וההתגברות על מכשולים המזוהים כידוע עם מותגי הספורט. בשנת 1997 הציגה אדידס לוגו חדש, המשמש אותה מאז ועד היום. הלוגו הזה כידוע משלב בתוכו את סמל 3 הפסים ונראה כהר, דבר המעיד כאמור על האתגר והמטרות שאיתן יש להתמודד בספורט.
צילום: אתר רשמי
בשנת 2014 רשמה אדידס לראשונה את הסימן המסחרי הזה עבור בגדים, נעליים וכובעים מתוצרתה וציינה כי הוא מכיל "שלושה פסים במרחק שווה זה מזה ובעובי זהה שיכולים להופיע על המוצר בכיוונים שונים", אלא שעתה סופגת אדידס מכה קשה, וזאת בעקבות פסיקה של בית המשפט של האיחוד האירופי שקבע כי מיתוג שלושת הפסים שלה אינו תקף כסמל מסחרי (trademark), מכיוון שהוא נעדר אופי ייחודי.
יצוין כי הפסיקה האמורה מסיימת עשור של התכתשות משפטית שהחלה לאחר שחברת הנעליים הבלגית שו ברנדינג, הציגה לעולם על אחד ממותגיה,
"פטריק"
, המתהדר בלוגו עם שני פסים.
הפסים של פטריק. צילום: רשמי
אדידס מצידה טענה כמובן שמדובר בהטעיית הציבור, וכי הפסים המקבילים הוא בבחינת סימן מסחרי שלה. אולם קברניטי שו ברנדינג, שרכשה את חברת נעלי הספורט פטריק בשנת 2008, טענו כי פטריק הוא למעשה מותג הנעלת הספורט הוותיק באירופה וכי לוגו שני הפסים שלו ותיק הרבה יותר מאדידס משום שמותג זה פועל כבר משנת 1892.
"אנחנו מאוכזבים מהפסיקה, אך מקבלים בברכה הדרגה שימושית לאופן בו בית המשפט יגן על שלושת הפסים ועל השימוש במוצרינו בעתיד", כתבה החברה בהודעה שנמסרה לתקשורת.
מצאתם טעות בכתבה? ספרו לנו ונתקן
לחץ כאן
אולי יעניין אותך גם
מאמרים
נוספים
עדכונים חמים מהביצה ועוד...
קוד מוצר:
31/10/2019
רואי פרסול
פרטים נוספים
עדכונים חמים מהביצה ועוד...
קוד מוצר:
06/11/2019
רואי פרסול
פרטים נוספים
עדכונים חמים מהביצה ועוד...
קוד מוצר:
27/11/2019
רואי פרסול
פרטים נוספים
רוצה לספר לנו על משהו?
יש לך ידיעה/ רעיון ששווה אייטם?
מוצר ששווה סקירה?
צור/י
אתנו קשר