מאת: מערכת SPOT it
צילום: יניב אדרי
דבר אלי בפרחים - קולקציית הקיץ של גולברי
דנה קאהן גולברי, רשת האופנה המקומית הפרוסה בכ–70 סניפים ברחבי הארץ וחמושה בפרזנטורית ידועת שם כמו אסתי גינזבורג, השיקה את קולקציית קיץ לשנת 2019 בקניון גינדי TLV תל אביב.
אם בעבר המותג נתפס כשמרן וכזה שמיועד לנשים מבוגרות, שהרי היום ההיצע שלו פונה לגילים שונים - כך שגם צעירה בת 25 תוכל למצוא את עצמה באחת מהחנויות הרשת.
העונה מצאתי דגמים שגם אני אוכל ללבוש, ביומיום, לעבודה וגם לאירועי הקיץ הבאים עלינו לטובה. אולי לא הבנתן אבל אני כמו כל אשה ישראלית צריכה פריטי לבוש שונים, לא עוד ג`ינס וחולצת טריקו אלא שמלות ארוכות, חולצות לבנות וכובעים (כן, כן, השנה גולברי התברכה בכובעים יפים).
צילום: יניב אדרי צילום: יניב אדרי הקולקציה הקיצית פונה לכל אישה בין אם היא זקוקה לבגד מהודר כשהיא יוצאות לעבודה, דרך פריטים שיהלמו יציאה בערב לבילוי קליל ואפילו כאלה שהותאמו לשעות הפנאי.
הטרנד הבולט ביותר בגזרה הוא טרנד הפרחים, לא מדובר בעוד וואזה בסלון אלא בפרחים על שמלות שיפון שמייצגות מראה קלאסי נשי ואופנתי לצד מראה רומנטי משל יצאת מסרט בכיכובו של ריצ`ארד גיר (בצעירותו). המראה הפרחוני של גולברי הפר העונה כל כלל בנוגע להדפסים: צעקני מדי, גדול מדי, דודתי מדי. אבל שוק פרוע דורש רעיונות פרועים, ואם לא מפירים את הכללים, וכך מככבים להם הדפסים פרחוניים נועזים, לצד אחרים, רכים וענוגים המעלים האסוציאציות רומנטיות יותר.
צילום: יניב אדריאת ה-Fully Bloomed - אופנת הפרחים מלווים כובעים רחבי שוליים עם תיקים גדולים. כשמדדתי את השמלה בחנות יחד עם כובע לרגע אבל ממש לרגע הרגשתי כמו זו מהסרט "אשה יפה", נשבעת. אבל לא רק פרחים מורגשים בקולקציה אלא גם טקסטורות נחש לצד איורי חיות וג`ונגל פראי. השנה אם לשפוט מהקולקציה העונתית של גולברי נדמה כי טרנד נשל הנחש הולך חזק ברחוב הישראלי.
צילום: דנה קאהן לסיום אוסיף ואציין לשבח את ליין בגדי הערב של המותג המבקש לספק מענה לפאשיניסטיות שחפצות במראה ערב זוהר. בליין זה מצאו שמלות ערב שחורות במראה מטאלי נוצץ שנראו כאילו נשלפו מקוקטייל אצל מלכת אנגליה, כמו גם חצאיות וג`קטים מחויטים במראה קלאסי למי שמלכת אנגליה פחות עושה לה את זה.
מחירים: מכנסיים ושמלות החל מ-199.90 שקל, חולצות וחצאיות החל מ-99.90 שקל, אוברולים החל מ-229.90 שקל, כובעים - 79.90 שקל.
המותג שדה בר (אסופה). צילום: אלה אוזן
אופנה ישראלית - "אסופה", היריד הנודד מבית Sheek.me
יפית גדסי וקנין
לימור כץ, בעלת
ירידי האופנה Sheek.me, שעזבה קריירה ארוכת שנים בהייטק לטובת פתיחה של בוטיק אופנה המיועד לנשים דתיות בגבעת שמואל, חוזרת גם הפסח עם יריד האופנה המושקע שהגתה "אסופה" במסגרתו ובמתכונת חגיגית כיאה לחג הקרב ובא היא תעניק במה ראשונה לחשיפת קולקציות האביב- קיץ והחג של מיטב המותגים והמעצבות הישראליות מתוצרת כחול לבן.
ירידי החגים שכבר הוצגו השבוע בירושלים ובגוש עציון, ימשיכו לרמת גן (7-8.4), לאריאל (10.4), לבאר שבע (11.4), לגבעת שמואל (15-16.4) ויסיימו בשוהם (17.4), הכניסה גם הפעם חינם, ומובטחת לכן חוויית קנייה עשירה ומהנה.
המותג duetic (אסופה) צילום: נעה סלטי
בין המעצבות המציגות תוכלו למצוא את: שדה בר, HADAS, יעל רוזמרין, ליליגרייס, ננה, EDDIE, EMMA, אתכסיא, ורד איזיק, קווין סייז, עמנואל, נועה רובין, פז מגן, פשוט ולבן, CHAYA HECHT , הדס תכשיטים, שחרית, LIZA, HDZ, שופריא בוטיק, הדרא, עדי שרעבי, סיי`לה, FEYGE, גילית, תלמה לירן, תכשיטי ליאורה, עדושה, אצל הלל, CELINE, הילולים, סהר שיטרית, קצת אחרת, מישמש, עימגה, מיכל באום, SCELLE, ג`ודי, ציפי לבי, MORE, זהבה סובל, אתי`קה, נעלי קטלינה, בת-חן שריג, פנגאה, שירלי קשתות, נישה, צ`פצ`ולה, אורית וזהבה, KRUSH, סטודיו שני, CHENZ, LOVE MY PLUS, רננה ניצן, SO.ME, רחל תבורי, LA VIOLY, YAEL, ראומה, רחל שורק, רוו`ש, סטודיו טנא, DUETIC, BAMAMA2, LIRIS ועוד רבות נוספות!
דזיגואל, קיץ 2019. צילום: Cortesía de la marca
לה דולצ`ה ויטה - הקיץ התוסס של דזיגואל
דנה קאהן
הספרדים יודעים לחיות, אחרת איך אפשר להסביר את הסלוגן שמלווה את
Desigual - מותג האופנה הספרדי המוכר בפרינטים התוססים בגווני יסוד, "La vidaeschula" - שמשמעו "החיים מגניבים".
את המותג כידוע הקימו ב-1984 האחים כריסטיאן ותומס מאייר, כשזה האחרון המתפקד על תקן נשיא החברה, הוא אספן נלהב של ג`ינסים וינטג`. בתחילת דרכו הוא תפר את הפריט הראשון שלו - ז`קט עם ציור של מיקי מאוס, מחלקים של כמה מכנסי ג`ינס מהאוסף הפרטי שלו. השאר כמובן היסטוריה.
משרדי המותג אגב, ממוקמים על קו החוף של ברצלונה, ופריטי המותג משווקים ב-91 מדינות בעולם.
דזיגואל, קיץ 2019. צילום: Cortesía de la marca
בניגוד לרשתות אירופאיות אחרות, הצבעוניות של דזיגואל משלבת צבעים חמים לצד בדים קלילים, כאלו שמתאימים בדיוק למזג האוויר הישראלי, מה שהופך את הרשת לאטרקטיבית במיוחד בשבילנו.
הפילוסופיה מאחורי המותג שפירושו אגב "אחר", "שונה" בתרגום חופשי, היא ססגוניות ואותנטית. כמעט בכל פריטי המותג תוכלו למצוא אינספור דיטיילים, אם זה כפתורים צבעוניים, רקמות או הדפסים גרפיים של סלוגנים ומספרים עם שילובים בלתי-אפשריים של חומרים כמו לורקס, עור, קטיפה, רוכסנים, אבנים ושרוכים.
דזיגואל, קיץ 2019. צילום: Cortesía de la marca דזיגואל, קיץ 2019. צילום: Cortesía de la marca
רונן שמיר, מנכ"ל קבוצת הקוסמטיקה אלפא - בעלת הזיכיון למותג האופנה בישראל השיק לפני כשבוע וחצי את החנות השמינית של דזיגואל בארץ, בקניון עזריאלי בתל-אביב. החנות המשתרעת על-פני 110 מ"ר נפתחה בהשקעה של מיליון וחצי שקל, והיא הראשונה במרכז שעוצבה לפי הקונספט החדש של המותג הבינלאומי - עיצוב דקורטיבי המתכתב עם צבעוניות המותג.
ביקרתי בסניף המרהיב ואני מודה שלמרות עומס החומרים והצבעוניות האמיצה, ניכר כי הדגמים ברובם אינם נראים מוגזמים או מתאמצים. גם הגזרות אינן סטנדרטיות, הן תמיד יהיו בקצוות של סקאלת העיצוב - אובר-סייז או צרות, אלכסוניות או מסובבות, ולא תמצאו שם שום גזרה סטנדרטית או בגד שלא עבר מניפולציה משמעותית ומרתקת.
מחירי המותג נחשבים כידוע למחירי אמצע ולא מדובר במותג "ווליו פור מאני".
דזיגואל, קיץ 2019. צילום: Cortesía de la marca
הקולקציה החדשה לאביב-קיץ 2019, מתכתבת עם הקו הצבעוני המוכר של מותג, אך היא מביאה גם לא מעט פרינטים בשחור לבן ההופכים אותה לסולידית יותר.
הקולקציה ששמה COLOUR IS YOU - מתאפיינת בצבעוניות עליזה, והקמפיין שמוביל אותה, בבימויו של Oliver Hadlee Pearch יחד עם המאפרת Isamaya Ffrench, מתכתב אף הוא עם הקו הכללי של דזיגואל שפועל מהבירה הקטלונית, וזה כאמור בדיוק מה שהקולקציה הנוכחית משדרת – צבעונית, חום ואווירה ים תיכונית תוך מטרה לשקף את רעיון הגיוון החברתי והשונות האתנית.
טווח מחירים: 180-1500 ₪, בסניפי המותג ברחבי הארץ.
צילום: יח"צ
לידיעת הגולשות: בגדי הים של בילבונג לקיץ כבר פה
יפעת דיסקין
השבוע הושקה קולקציית בגדי הים החדשה לקיץ 2019, של מותג
אופנת הגלישה האוסטרלי Billabong.
בילבונג למקרה שפספסתן, הגיחה לאוויר העולם בשנת 1973, בגולד קוסט של אוסטרליה, והונפקה בבורסה האוסטרלית בשנת 2000. בישראל ייבאו את המותג החל משנת 1994 והוא שווק בעיקר בחנויות ספורט וגלישה שונות. בשנת 2006 נרכש זכויות המותג בישראל ע"י קבוצת פוקס ובשנת 2007 הייתה הסנונית הראשונה שלו כמותג עצמאי בקניון איילון. כיום משווק המותג בכ-38 סניפי רשת ברחבי הארץ, תחת ניהולה של בילי האוס, חברה־בת של קבוצת פוקס, המפעילה את רשת בילבונג בארץ.
בועז תמיר, מנכ"ל בילי האוס, בשלוש שנים האחרונות ועובד החברה כ-16 שנה, מביט קדימה בהתחדשות המותג לעוד סניפי קונספט שאמורים לדבריו להיפתח בעתיד הקרוב. "בילבונג מהווה 80-90% משוק אופנת הגלישה שמגלגל 200-300 מיליון ₪ בשנה הכולל גם ציוד גלישה", הוא אומר ומוסיף כי ברמת אופנת בגדי הים, מהווה בילבונג "שחקן משמעותי, כאשר ההתמקדות היא בקהל הצעיר האופנתי".
צילום: יפעת דיסקין
ובתוך שכך נודע כי חברת בילי האוס נערכת לפתיחת חמש חנויות מולטי־ברנד חדשות גם למותג בורדריידרס (Boardriders) בהשקעה כוללת של כ־10 מיליון שקל. המהלך יוצא לדרך בעקבות חתימה של בילי האוס על הסכם זיכיון בלעדי עם חברת Ug Manufacturing Co Pty Ltd להקמה והפעלת חנויות בורדרידרס בישראל, שבהן יימכרו בין היתר מותגי קוויקסילבר, רוקסי ו־DC Shoe.
ובחזרה לבילבונג, העונה הושקו שלוש קולקציות מרכזיות: הראשונה SEEKERS OF THE SUN המאופיינת בצבעים נועזים של אדום וצהוב וכסף בגזרות גבוהות רטרו שנות השבעים, שמונים, השנייה תחת השם הסקסי PARADISE COVE המוכיחה שככל שמזג האוויר מתחמם, כך הצבעים נעשים בועטים ונועזים יותר והשלישית היא פרי של שת"פ בין בלוגרית מצליחה מתחום האופנה - SINCERELY JULES והמותג האוסטרלי.
צילום: פרטי
אז אין מנוס, האוויר הרי מתחמם וכך גם מי הים, ועלינו הפאשניסטות להתארגן ולהכין את הארון הקיץ ובעיקר לפנות בו מקום לפריט שהוא בבחינת הנחליאלי המבשר את העונה החמה עוד כשהטמפרטורות מצריכות עליונית מעל הטי-שרט – בגד הים. אז עד שאני אחליט איזה דגם מתאים לי יותר, אני מניחה שכבר אצטרך שוב להתחבט בשאלה תחת התוספות שמתוכננות להגיע אל הסניפים בשבועות הקרובים.
טווח מחירים: 190 - 390 ₪, בסניפי הרשת ברחבי הארץ.
יפעת דסקין
תפקחו עיניים: משקפי השמש הלוהטים מברלין
יפעת דיסקין
ארז כהן מנכ"ל ובעלים
דיוק אופטיקס חשף בחודש שעבר בתערוכת האופטיקה 2019 את קולקציות קיץ 2019 של המותג ההיפסטרי הסופר מגניב Kreuzberg Kinder Berlin - פרי שיתוף פעולה עם
הצלם גילי שני (46), המתגורר בברלין ומככב כאושיית מועדונים וחיי לילה בבירה הגרמנית.
שני, שפעל בתחילת המיליניום בארץ ועלה לכותרות בעיקר בזכות צילומי השער הסקסיים-מלוטשים-סליזים שלו למגזין הלילה המיניאטורי "אקסטרא" ז"ל, עקר לברלין לפני כעשור לאחר שהמועדון הברלינאי סייג (Sage), ביקש ממנו לצלם עבורו תמונות לליין המסיבות Blood (דם). מה שהחל כפרויקט זמני בדמות אימאג`ים עם זיקה לנושא הדם - הפך למשכן קבע ומאז הוא חי ויוצר מברלין את עבודותיו המתאפיינות לרוב בביזאר, בדארק סייד ובגותיקה.
גילי שני. יח"צ
הקולקציה החדשה בעיצובו מציגה מבחר משקפי ראייה ושמש בעיצוב חדשני, בזיקה אורבנית, מוזיקה אדג`ית, ומלא מלא מלא סטייל, המשלבת בין הטאץ` הקסום של הפיפטיז והסיקסטיז ל-שנת 2019 המודרנית עם הסטייל העירוני העוצמתי, המתאים לחובבי אופנה בעלי אמירה אישית חזקה.
צילום: יפעת דיסקין
בין אם מדובר במשקפי השמש או משקפי הראייה של הגרמני הזה, המסגרות שלו תמיד בולטות ועוצמתיות, כך שלא מדובר במותג לביישנים, אלא במי שמבקש לבלוט ולהצהיר טרנדיות ולבטא בכך חופש סגנוני, קורטוב של סקסיות והמון תחושה של אדג`יות המעידה על משהו פרוע בראש חוצות. אהבתי במיוחד את הדגמים הוינטג`יים ואת השילובים של השחור והגאומטרי הניחן בתחושת קלילות נונשלנטית שלטעמי לעיתים נעדרת ממשקפי השמש הכבדים והמגושמים של מותגי האופנה הוותיקים.
טווח מחירים: 250-800 שקל, בחנויות האופטיקה ברחבי הארץ.