מאת: יעל חן
באצ`י מילאנו. צילום: אתר רשמי
מסיבת עיתונאים אינטימית חשפה מותג חדש ומדליק -
Baci Milano. באצ`י באיטלקית הן נשיקות, מילאנו כידוע היא עיר המהווה סמל אופנה שיק ועיצוב. ואכן, הכלים המקסימים שהוצגו בחנות הפופ אפ בכיכר המדינה, הזכירו בהחלט מתיקות וטעם טוב.
המותג האיטלקי באצ`י מילאנו הוא מותג צעיר שנוסד על ידי סילביה אריאנטי וג`ובאני קולומבו. המותג החל כחברה קטנה, והצליח להיכנס לשוק העיצוב הבינלאומי בזכות השקעות נכונות בהן קולקציה הנקראת "בארוק & רוק". זהו סגנון המתכתב עם תקופת הבארוק שהתאפיינה בריאליזם מצד אחד, וברגשנות ופאר מן העבר השני.
באצ`י מילאנו. צילום: אתר רשמי
העיצובים של החברה ריכזו תשומת לב בינלאומית שהובילה להזמנות מלקוחות כמו מלונות SOFITEL, HYATT, FOUR SEASON. זאת בצד שפים ידועים באיטליה שהתאהבו במבחר כלי האוכל וההגשה של המותג.
בימים אלה החל המותג להיות משווק בארץ, בחנות Ecommerce המציעה מבחר גדול ומרתק של הפריטים: כלי אוכל, כלי הגשה ומתנות, כמו גם כיסאות ושולחנות בעבורם ניתן לעשות הזמנה מיוחדת. הפריטים עשויים רובם ממלמין ואקריליק, הם בעלי עמידות גבוהה וחלקם עשויים מפורצלן. הכלים מתאימים לשימוש פנים וגם לחוץ, לידיעת מי שמארח במרפסת, בגינה וגם סביב הבריכה .
באצ`י מילאנו. צילום: אתר רשמי
הקולקציה של באצ`י מילאנו, מתחלפת פעמיים בשנה, המתנות נארזות באריזות יפיפיות, ובהיצע תמצאו מגוון קנקנים, כלי הגשה וצלחות, שמפניירות, כוסות, קאראפים למים, מגשים, מגשי-עוגה, צנצנות מעוטרות בסרט פפיון, דיפיוזרים - מיני בקבוקי פורצלן המפיצים ניחוחות של MAROC & ROLL ובצידם סדרה נוספת של דיפיוזרים בהשראת בדים מעולם האופנה, ויש גם כלי פורצלן באיכות גבוהה בקישוטי זהב ופרחים.
סיגל קז יבואנית באצ`י מילאנו לישראל. צילום: יח"צ
את הזכיינות הבלעדית בארץ קבלה לידיה סיגל קז, 50, נשואה בשנית לרוני קז ולהם חמישה ילדים. שנים מבניה השתתפו במסיבת העיתונאים ולדבריה הם עובדים איתה במה שהיא מכנה" מפעל משפחתי".
"הייתי מעצבת אופנה בחברה בבעלותי", מספרת קז, "החברה התמחתה במידות גדולות. בהמשך ייבאתי לישראל בגדים מאיטליה, ובבעלותי היו שתי חנויות באזור השרון. ב-2017 החלטתי לפרוש מענף הבגדים, אחרי 30 שנים".
צלחת הגשה, 69 שקל
איך התבצע המעבר לעיצוב כלי בית?
"די במקרה. נתקלתי במותג BACI MILANO באחת מהנסיעות שלי לאיטליה, והתאהבתי. ראיתי פריטים שמשכו את ליבי בחנויות עיצוב לבית, רכשתי לביתי כלים ובכל פעם שאירחתי - אנשים הביעו התפעלות מהכלים. מאז, ניטע בי הרעיון לייבא את המותג, ממש בער בי. אבל זה לקח שנתיים. עם סגירת חנויות האופנה רוני ואני יצרנו קשר עם סילביה אריאנטי בעלת "באצ`י מילאנו" והתחלנו במשא ומתן לקבלת יבוא בלעדי בארץ".
בתחילה, מספרת קז, "כל תהליך ההתקשרות איתה נעשה באמצעות אימיילים, והמו"מ לקח כחודש ימים בניהולו המקצועי של רוני. הפעם הראשונה שראינו אותה היא הייתה אחרי שכבר קיבלנו את האישור לזכיינות: נפגשנו באחת מהתערוכות, וגיליתי אישה מהממת. היא בת גילי וכמובן בעלת טעם משובח מאוד. אישה מרשימה ונעימה, ומיד נוצר בין שלושתנו חיבור משגע" .
קנקן למים, 199 שקל
איך היא הגיבה לרצון שלכם להיות זכיינים בישראל?
"היא מאוד הופתעה מהרצינות שלנו לגבי קידום המותג בארץ. ניתן לומר בזהירות, שעד הפגישה בנינו, סילביה לא הכירה את ישראל בכלל ולא הייתה מודעת לנושא העיצוב בישראל בפרט. הקמנו גם אתר מכירה מושקע באינטרנט ופתחנו חנות במקום יוקרתי ומרכזי, זה היה כמובן מאד לטעמה, והיא נרגשת עד היום מתשומת הלב שהמותג כבר מושך בארץ. בימים אלה היא כבר הביעה רצון לראות את חנות הקונספט הראשונה בעולם של באצ`י מילאנו בכיכר המדינה בת"א והיא אמורה להגיע לארץ בקרוב".
קערה וכפות הגשה, 219 שקל
מה כבש אותך במוצרים?
"חיפשתי קודם כל כלים שאוכל לארח באמצעותם סביב הבריכה. כלים שיהיו קלים, אסתטיים ולא שבירים. כשראיתי אותם לראשונה, לא האמנתי למראה עיניי. בדיוק כמו שמגיבים מי שנכנסים לחנות. כל אחד המום מהעיצוב, מהמגוון, מהאיכות, הצבעוניות, הסטייל וגם מהאריזות המושלמות. ובהמשך כבר התאהבתי בכל הליין, לא רק זה שמתאים להיות מחוץ לבית".
באצ`י מילאנו. צילום: אתר רשמי
בחירת המוצרים, מסתבר, אינה כרוכה בהתלבטות. קז, מסתבר, "מזמינה את כל מה שיש כי הכל פשוט כל כך יפה.." ולשאלתי, האם העובדה שהמוצרים מיוצרים בסין משפיעה על רמת המחירים שלהם בחנות, היא עונה כי "העיצוב נעשה באיטליה, כמו גם השיווק, בעוד שהייצור נעשה בסין על מנת לחסוך בעלויות הייצור. לעובדה הזאת יש בהחלט השפעה על המחיר- בסופו של דבר המטרה שלנו היא לייבא מוצרים יפים, מיוחדים, ולאפשר מחיר הוגן המתאים לרבים. זאת ועוד: חשוב לי להדגיש כי תהליך הייצור נמצא תחת פיקוח איכות קפדני ביותר".
BACI MILANO - הא באייר 24 , כיכר המדינה, ת"א. 03-6433000