מאת: יפית גדסי וקנין
צילום: אתר רשמי
הצמיחה של הקוסמטיקה
האסייתית בעולם
בשנים האחרונות הפכה דרום קוריאה, המדינה שבה נולד ה-BB Cream המפורסם (שמספק לחות, הזנה, הגנה ושכבת צבע עדינה — הכל בקרם אחד), למדינה המובילה וקובעת הסטנדרטים בתעשיית מוצרי הטיפוח האסייתית וגם זאת המובילה את הטון הקוסמטי האסייתי מחוץ לגבולות היבשת.
הכל החל לפני כ-8 שנים עת חברת הקוסמטיקה הדרום־קוריאנית +Dr.Jart הציגה לענקית האיפור "ספורה" את 2 תכשירי קרם ה־BB מתוצרתה, ואלה הפכו מיד ללהיט שיצרניות קוריאניות נוספות ביקשו לחקות ובכך להצטרף אל ההייפ הקוריאני.
לא לקח זמן רב עד שגם נשות אמריקה ואירופה שראו כי טוב פיתחו תיאבון וסקרנות למוצרי הקוסמטיקה הקוריאניים, והדרישה להתנסות בעוד ועוד ממתקים קוריאנים רק הלכה וגברה. ואכן, קשה להתעלם מלהיטי הטיפוח שזולגים מהמדינה האסייתית למערב, גם אם לעתים הם נראים ביזריים במיוחד.
גם הישראליות התמכרו לקוסמטיקה הקוריאנית
מה שמתאים לאמריקאיות ולאירופאיות המפונפנות בוודאי ובוודאי מתאים גם לנו הישראליות, ועל כך תעיד יותר מכל
קבוצת הפייסבוק הישראלית "מכורי איפור וקוסמטיקה קוריאנית/אסייתית" שהוקמה לפני כחמש וחצי שנים ומונה כבר למעלה מ-11 אלף חברים.
עור הפנים הצח של אחיותינו הדרום־קוריאניות והזיקה העמוקה של תושבי המדינה לטיפוח נעוצים במידה רבה גם במנטליות האסייתית הגורסת שהמראה החיצוני חשוב והיחס כלפיך מושפע מאוד מחזותך כמו גם מההנחה שבכוחו של המראה להשפיע על העתיד.
צילום: אתר רשמיהביקושים לייצוא הקוריאני הלכו וגברו בין השאר הודות לשימוש בזמרי פופ ושחקנים פופולריים מקומיים לקידום המוצרים.
הגל הקוריאני, שמתבסס על כוכבי הפופ הקוריאנים ושחקני טלוויזיה, יצר כאמור רצון בקרב הצרכנים באסיה להיראות ולהרגיש כמו הסלבריטאים הקוריאנים, ובהתאמה, לא מפתיע לגלות, כי לצד השוק הקוסמטי המרשים (מספר 4 בייצוא עולמי, אגב), נחשבת דרום קוריאה גם למעצמת הפרוצדורות הפלסטיות, ועל פי הערכות מסוימות היא מדורגת במקום הראשון בעולם, עם שיעור המנותחים הפלסטיים הגדול ביותר ביחס לאוכלוסייה. אגב, שיעור לא מבוטל משוק הקוסמטיקה הקוריאני מוקדש לתכשירים שנועדו להלבנת עור הפנים, שכן גוון עור בהיר עדיין נחשק על פי מודל היופי הקוריאני.
"טוני מולי" - אנטי אייג`ינג עם בננה ועגבניות
אז אם גם אתן חובבות קוסמטיקה קוריאנית- בוודאי תשמחו לשמוע כי השבוע ב-High& שבתל אביב, באירוע עמוס כוכבים הושק כלאחר כבוד TonyMoly "טוני מולי" - אחד הכוכבים הקוסמטיים הבולטים ביותר של השוק הקוריאני.
שגריר דרום קוריאה בישראל - צ`וי יונג הואן. צילום: יפית גדסי וקנין בין האורחים באירוע ההשקה נצפו שגריר דרום קוריאה בישראל - צ`וי יונג הואן, שרה בן שושן - מנהלת קידום העסקים ב"קוטרה" - הסוכנות הקוריאנית הממשלתית לקידום סחר והשקעות, דניאל סיידנמן - מנכ"ל קוריאה-אייר בישראל, וו סונג ביק - מנכ"ל קוריאה אייר הקוריאני, ניצן לביא - מנכ"ל סופר פארם, דני לוזון - משנה למנכ"ל סופר פארם, יאיר וייס - סמנכ"ל הסחר בג`יימס ריצ`רדסון, אלינור קופלר בתו של לאון קופלר מבעלי סופר פארם ועדי רונן מייסדת מיזם IT MOMZ וכן הידוענים מריה דומרק ורועי קורנבלום, שפיטה, אביבה תבורי, אגם בוחבוט, עדן סבן, מאיה ורטהיימר ועוד.
צילום: ירון וויינברגלמקרה שפספסתן, אציין כי המותג TonyMoly שנוסד בסיאול ב-2006 ומשווק כיום בארה"ב, באירופה ובמזרח הרחוק, בין היתר ב-800 סניפי רשת "ספורה" ובחנויות קונספט, מגלגל מחזור שנתי הנאמד בכ־800 מיליון דולר.
צילום: יפית גדסי וקניןבשונה מרוב מותגי הקוסמטיקה הקוריאנית, Tonymoly ממוצב כמותג פרימיום - בין היתר בשל עיצובו הייחודי והגימיקי של קוו המוצרים שלו הטמון באריזות בצורת של פירות/ירקות וחיות כגון דובי פנדה, בננות, מנגו, ארנבים, ועוד - מה שהופך אותם לפופולריים מאוד, בעיקר בקרב בנות העשרה. יודגש כי גם תמחור מוצרי המותג תורם רבות לפופולריות שלו בקרב קהל היעד הצעיר, כך למשל טווח המחירים בארץ נע בין 15-100 שקלים למוצר, כשסדרת ריר החלזונות TIMELESS יקרה יותר ומוצריה משווקים במחיר של 300 שקל לתמרוק.
שנותיו הראשונות של Tonymoly הוקדשו להתבססותו במזרח אסיה. רק ב-2013 נעשה למעשה הצעד המשמעותי בכניסת המותג למערב, כשהחל לשתף פעולה עם ענקית הקמעונאות אוראבן אאוטפיטרס. החל משנת 2014 הלך Tonymoly והתחזק, כשהצליח להתבסס בניו יורק ולהיכנס לפורטפוליו של האוטוריטה הבלתי מעורערת בתחום הביוטי - רשת "ספורה".
יפית גדסי וקנין. פרטי את זכויות ההפצה למותג בארץ, רכשו אמנון בכר והרמן וייס, בעלי חברת "טטרה-פארם", והם
ישווקו את המוצרים בבלעדיות בסניפי רשת סופר-פארם ובחנויות הדיוטי-פרי ג`יימס ריצ`רדסון.
בין המוצרים המיוחדים של המותג תמצאו כמובן למצוא את APPLETOX - פילינג הפנים הנחשב לרב-המכר של המותג, המוצע למכירה במכל שנראה בדיוק כמו תפוח, את מסכת פנים עם אפקט הבהרה המיידי שכוללת מיצוי מי עגבנייה ותמצית זרעי עגבנייה, את קרם הלחות בצורת המדוזה השחורה, כמו גם מסקרה עמידה שמעבה ומעניקה נפח לריסים בעיצוב דמוי עט, פריימר לפנים במארז דמוי ביצה, אייליינר ג`ל לתיחום העין באריזה דמוי עט נוצה, ליפ באלם בריח דובדבן הארוז במיכל בצורת הפרי אך התמרוק המדליק ביותר לטעמי הוא תחליב הידיים העשיר העלול לגרום לכם לנגוס בו מאחר שהוא נראה בול כמו בננה.