מאת: נסייני מערכת SPOT it
צילום: סטודיו קרול מישר
הסופר, רביב דרור בן ותושב קיבוץ בית אלפא (52, נשוי ואב לשני ילדים בגילאי ה-20 פלוס ולנער בן 13 וחצי) כתב את "ספר החלומות הפרטי שלי" כהגשמת חלום ומתוך אמונה כי אין דבר העומד בפני החלום.
היצרנית: "הספר נכתב בין טיסות ובשעות המתנה ארוכות בנמלי תעופה, במהלך נסיעותיי התכופות במסגרת עבודתי כהנדסאי מים בקולומביה הרחוקה. הספר טומן מסר אישי המבקש "לזרוע" בילדינו כבר בגיל הצעיר - את התשוקה לחלום ולהאמין ביכולתם להגשים את חלומם".
מחיר: 60 ₪ (תוספת של 15 ₪ למשלוח ברחבי הארץ), באתר הסופר.
דבר הנסיינית: "אם חלומה של אמא הוא לזכות את ילדיה בשינה טובה, אז חלומו של ילד הוא להצליח לשבש הליכי "לילה-טוב" ("צריך לשירותים, אני צמא, אני צריך לקנח את האף" ושאר תירוצים). וכחלק משגרת הלילה, שנפתחת דרך קבע בספר שהנסיך בוחר (ולאחריו עוד ספר, ואת השלישי אמא קוראת אחרי כיבוי האור כשהוא מנסה להירדם), בחירת הנושא קפדנית.
מצחיק, מרגיע ומעורר השראה הם האהובים במיוחד, ולכן כשהגיע לידינו "ספר החלומות" הפרטי מאת רביב דרור (הוצאה-עצמית), מובן שהפך לספר המככב ברשימת הלילה. סימניה בהשראת העיצוב המקורי מצורפת, גם "אור ירוק" להורים ולקוראים הצעירים שחלומות רוצי וכדאי להעתיק מהמחשבות למציאות. מדובר בספר "אקטיבי" בו יכול הקורא להיות שותף, ממקום לכתיבת הקדשה אישית (מטעם נותן הספר), כמו גם האיורים בכל עמוד שמוגשים כ"חומר" לצביעה, בקווי מתאר בלבד (שחור לבן).
מכאן שהאפשרות להפוך את הספר ליצירה אישית ובעל ערך ושייכות גדולה יותר, ומבדילה אותו משאר ספרי המדף (אצלנו לפחות). דרור בעצמו, שהגשים לפחות את חלומו להוציא ספר, משתף את הילדים בחלומו, הגשמתו – כיצד ולמה נוצר הספר. בשפה נגישה (גם להורים בעלי נטייה לסרס את ילדיהם מחלומותיהם) הוא מזכיר שחלום סופו להתגשם.
20 החלומות (בחרוזים) שבאים לאחר מכן, הם הפתיח לתזכורת שמותר לכולנו לחלום. את הספר אפשר לקרוא ב"דילוגים". אצלנו בחר הנסיך את החלומות שעניינו אותו (לאחר דפדוף ומבט באיורים). בסיום הקראתי לו את רשימת החלומות כולם, וביקש את המסקרנים בעבורו. בסיום עבר הספר למדף, עם הבטחה שזוהי רק תחילתו של רומן בהמשכים, כי אכן מדובר בספר רב-גוני".
ציון: 10 +
צילום: אופיר וייס
יצרנית המשחקים הישראלית גאוני מציעה משחק קלפים המעודד צחוק ושמחה ותורם לגיבוש המשפחתי.
היצרנית: "משחק הקלפים "פשוט לצחוק", מעודד צחוק ושמחה ותורם לגיבוש המשפחתי. במהלך המשחק המשתתפים צריכים להשלים סדרה של שלישיית פרצופים, באמצעות תנועות פנים וידיים בלבד. במשחק אסור לדבר, כך שהשחקן יכול לבקש את הקלף החסר רק באמצעות פנטומימה המחקה את הפרצוף הנדרש: חריצת לשון, צביטה בלחיים, משיכה באוזניים ועוד. המשחק כולל 36 קלפים של פרצופים מצחיקים".
מחיר: 49.90 ₪, בסניפי רשת צומת ספרים, סטימצקי, ברשתות ובחנויות הצעצועים ברחבי הארץ.
דבר הנסיינית: "כאמא אקטיבית על ציר הצחוקים ואיתור הפתרונות היצירתיים שמעלים חיוך גם במסגרת סוגיות מורכבות, כל מוצר שמעלה חיוך בבית – מקודם בברכה. כך עם משחק השלישיות "פשוט לצחוק" שמאלץ גם את הרציניים שבין אורחינו לקחת חלק בניתוץ ארשת הפנים הרצינית, קלפי המשחק שכל אחד קיבל, העלו פרצי צחוק כבר טרום תחילת המשחק.
העתיד לא נראה מצחיק יותר, רק מעצם המחשבה שבעוד שניות נשרבב הבעות פנים לא שגרתיות של הפנים, וזה כשלעצמו מצחיק. הקלפים קשיחים במידה נכונה, כזו שמשמרת אותם כנגד הרס-מיידי, ועל כל קלף דמות (משתנה) עם 3 פרצופים.
הרעיון פשוט: כל משתתף מקבל 4 קלפים (מתוך 36, היתרה משמשת כקופה) וממחיש בפנטומימה את הבעת הפנים שירצה לקבל אותה (בצורת קלף) משאר המשתתפים. מדובר בשלב קורע בפני עצמו, ובנות השכנה שהצטרפו לבן ה-6 הפרטי, צחקו בכל שלביו, ובמיוחד לרציניים שבינינו – זה משובח. מי מבין השחקנים שמשלים שלישיות מהקלפים שבידו – מנצח, לא לפני שכולם צחקו את מנת הצחוק היומית.
קופסת האחסון קשיחה אף היא ולכן אידיאלית גם כמשחק מחוץ לבית, בתקווה ש"ידביק" בחיוכים את כל הסובבים".
ציון: 10
צילום: מוטי פישביין
המותג בייבי כיף השיק סדרת טיפוח חדשה לתינוק, המכילה קומפלקס לחות ייחודי Hydromoist24™, המסייע למניעת יובש וגירויים למשך 24 שעות ושומר על רמת הלחות החיונית לעורו העדין של התינוק.
היצרנית: "מוצרי המותג מטפחים ומנקים את עור התינוק ביסודיות מבלי לפגוע בחומציות המאוזנת של העור,. המוצרים מועשרים בתמציות פרחי קמומיל וקלנדולה, המסייעות להרגעת רגישות ואדמומיות. כל המוצרים היפואלרגניים, נבדקו דרמטולוגית, מתאימים לעור רגיש ולא מכילים פרבנים. המוצרים מכילים Hydromoist24™ - קומפלקס מרכיבי לחות המיוצר בשיטה טכנולוגית חדשה, בעל מנגנון לחות כפול: מעניק לחות באופן מיידי במגע עם העור ומונע בריחת לחות טבעית בתנאי מזג אוויר יבש או לח".
מחיר: אל סבון - 17.90 ₪ ל-750 מ"ל. תחליב רחצה - 17.90 ₪ ל-750 מ"ל, ברשתות השיווק והפארם ברחבי הארץ.
דבר הנסיין: "מותג הסבונים הענוג כיף השיק סדרת מוצרים חדשה לתינוקות שמכילה קומפלקס לחות (Hydromoist24™), קמומיל וקלנדולה, המגיעה בבקבוקי פלסטיק בגוון פסטלי מלטף הנושאים סלוגן המתחייב כי נועדו "לשמירת הלחות החיונית לתינוק". השתמשתי בתחליב הרחצה המיועד לניקוי עדין וזה מתהדר בניחוח משכר שעטף את גופו של התכשיט ותרם כך נראה להזנתו ולהרגעתו של העור האדמומי.
גם האל סבון, נהדר. הוא ליטף עור כמוש והיה ריחני בצורה נעימה, שהצליחה לא ליפול למלכודת המתיקות שבה חוטאים בדרך כלל מוצרי תינוקות רבים המוצעים בריח קמומיל. גם הפעם נדמה כי הסבון ניקה היטב את העור והותיר אותו רגוע ומפויס במרקם משי נעים".
ציון: תחליב רחצה - 10 +. אל סבון - 9
צילום: עמית שטראוס
ליימן שליסל, יבואנית ומשווקת המותג תינוקלין, השיקה שני מרככי כביסה חדשים ומרוכזים המאפשרים שימוש בכמות מעטה בלבד מהנוזל ושמירה על הניחוח העדין של הכביסה לאורך זמן.
היצרנית: "מרככי הכביסה מוצעים בשני סוגים: מרכך כביסה FRESH & GENTLE - בעל ניחוח פרחוני וארומטי ו-HYPOALLERGENIC - מרכך המותאם במיוחד לתינוקות בעלי עור רגיש".
מחיר: 19.90 ₪ ל-1 ליטר, ברשתות השיוווק והפארם ברחבי הארץ.
דבר הנסיין: "כל כך הרבה הבטחות גרמו לי לזרז את יום הכביסה, לשים מכונה ולחכות בציפיה לכביסה שתצא מבושמת כפליים. וכך אחרי הכביסה והייבוש אפשר לסכם במילה אחת - הפתעה. מדובר במרכך נהדר בניחוח עדין ועם זאת עמיד וממושך לאורן זמן, שהבגדים קיבלו בזכותו את הרכות הנדרשת. הריח אגב, דומה לריח של בדין תינוקות ובגדול התחושה נעימה ולא נרשמו שום תגובות אלרגיות כלשהן".
ציון: 9
צילום: יח"צ
סובינקס מותג הפרימיום הספרדי השיק קולקציה חדשה של מוצצים, בקבוקים ותופסני מוצץ עם איורי חיות עדינים.
היצרנית: "הקולקציה עוצבה בצבעוניות עשירה, מגוונת ועכשווית בשילוב צבע הקורל, הנבחר לצבע השנה של פנטון ל-2019. בקולקציה 4 משפחות חיות שונות - הטווס הססגוני, הדבורים המלכותיות, הפרפרים הצבעוניים והכלבים החמודים. הסדרה כוללת מוצצים החל ממידת מיוחדת לפגים (2-4) ועד 18 חודשים ומעלה, בקבוקים בשלושה גדלים (150 מ"ל/ 270 מ"ל/360 מ"ל) ותופסנים למוצצים".
מחיר: בקבוקים- 150 מ"ל/ 270 מ"ל/360 מ"ל – החל מ-49.90 ₪. מוצצים - החל מ-24.90 ₪. תופסן למוצץ - החל מ-34.90 ₪, ברשתות ובחנויות למוצרי תינוקות ברחבי הארץ.
דבר הנסיינית: "אל שולחני הגיע סט באלפיט חדש, ילדי ואביבי במיוחד. בקבוקי השתייה של המותג ידועים ביעילותם ובעיקר במראה המיוחד ועמוס השיק שלהם. חשבתם שרק לנו יש מוצרי שיק והוט קוטור, תחשבו שוב. אותם מוצרים ידועים ואהובים (בעיקר לילדים..) שמתלבשים בעיצובים חדשים ומשאירים אותנו עדכניים ורעננים, כי בנינו, כבר משעמם כל הזמן שלבקבוקים שלנו יש אותה הצורה ואותו הציור.
הליין שמעוטר באיורי בעלי חיים, ילדי ויפה, מה גם שזה בהחלט משאיר את העולל ערני... כל בקבוק מקבל שיר חדש, כי מה מעניין את התינוקות שלנו יותר מקולות ושירים על חיות.
המוצץ, כמו תמיד, אינו מאכזב, ונשא המוצצים מותאם ויוצר אחידות מגניבה, שגם לנו ההורים כייף להשתעשע בה. המוצר מייד אין ספרד, הניחוח פריזאי והשיק איטלקי , אז מה יש עוד לחשוב?!".
ציון: 10