מאת: מערכת SPOT it
KK Couture. צילום: דניאל אלסטר
kk - מקאן לכאן
יפית גדסי וקנין
ספרו הראשון של הסופר הגרמני פטריק זיסקינד, "הבושם", אשר פרסם אותו בכל העולם, ואף זכה למעמד של ספר מופת, רומן מתח היסטורי ומאוחר יותר אף כסרט קולנוע שנעשה על-פיו: כסיפורו של רוצח, ניצב במרכזה של קולקציית הבכורה של
המותג KK Couture מנווה צדק, שהושקה בשבוע שעבר באולם Ray בתל אביב.
ברוח תקופת הספר, פריז של המאה ה-18, הוצגה קולקציה הבנויה מהמתח שבין הקר והאפל המיוצג בסיפור העלילה על ידי הדמות הראשית, ז`ן-בטיסט גרנוי - אחד הרוצחים המוזרים ביותר שהעמידה לנו הספרות לבין הרך והרומנטי – קורבנותיו האליליות - תמיד בתולות ותמיד יפות תואר.
KK Couture. צילום: דניאל אלסטר המעצבים שעומדים מאחורי המותג הם קים קסאס וטל סיגוואי. קסאס, אמריקנית במקור, המתגוררת ביפו ב-20 השנים האחרונות וסיגוואי שמגיע עם רקע עשיר בעיצוב לאחר שבעברו עבד כמעט שנה אצל ענבל דרור, חמש שנים אצל יאקי רביד ושנתיים אצל אליהב ששון יוצרים בשיתוף פעולה עולם שלם של אופנה עילית לערב וכלות עם עיצובים שמשדרים סטייל הוליוודי במינון הנכון.
המותג KK הנושא את האותיות הראשונות בשמה ובשם משפחתה של קאסס, עלה אשתקד לכותרות כשהדוגמנית והשחקנית השוודית פאנסי אלכסנדרסון הגיעה לביקור בארץ ונתקלה בחלון הראווה של הסטודיו (ששכן בשעתו ברחוב דיזינגוף). זו בחרה שמלה בעיצובם שתייצג אותה נאמנה על השטיח האדום בפסטיבל קאן.
עתה, אהבתם של השניים לתחום האופנה עולה שלב, והם החליטו להשקיע במעצב הצעיר דור יעקב. קסאס שותפה פעילה וסיגוואי שותף מאחורי הקלעים חברו ליעקב שבחר להציג את עיצוביו המופלאים על רקע התפאורה הויקטוריאנית שעיצב משה אברמוב ושכללה שנדלירים תלויים מהתקרה ומנורות רצפה שמוקמו בצורה מושלמת על מסלול התצוגה והוארו בתאורה צהובה רכה.
KK Couture. צילום: דניאל אלסטר החיבור בין המראה הגברי החזק והמחויט (בהשראת דמותו של גרנוי כאמור) לבין המראה האולטרא-נשי רך (קורבנותיו) הוא כאמור המוטיב המרכזי המוביל את הקולקציה. מוטיבים מעולם החייטות הגברית כמו ז`קטים מחויטים עם הרבה דרמה בכתפיים, מכנסיים גבוהי מותן בגזרת רגל ישרה פוגשים מוטיבים רכים ועדינים בהשראת התקופה הניאו-קלאסית עם בדים רכים כמשי, שיפון, תחרות סולטיס צרפתיות וחיבורים בלתי שגרתיים כגון אלמנטים מהתקופה הוויקטוריאנית כמו צווארונים גבוהים, מחוכים, שכמיות וגלימות.
הקולקציה מחולקת לשלוש קבוצות צבע: שחורה, שמנת וזהב, כאשר השחורה היא קבוצת בגדי ערב, הבהירה מוקדשת בעיקר לשמלות כלה ובזהב נוצרו שמלות המתאימות לערב כמו גם לכלות נועזות או כשמלה שנייה. בלטה במיוחד חליפת מכנס שחורה מחויטת בלוק גברי שהוצגה בשילוב עם חולצה תפוחת כתפיים להעצמת הלוק הגברי, כשמעל המותניים נעשה שימוש בבד שיפון תחרה וחרוזים לעידון הטוטאלוק ומשיכתו אל עבר הפן הנשי.
KK Couture. צילום: דניאל אלסטר KK Couture. צילום: דניאל אלסטר
שני פריטים נוספים שאהבתי במיוחד הם: אוברול תחרה שנתפר עבור הכלה המגניבה זאת שאינה בוחרת בחירות סטנדרטיות וג`קט פרווה משולב נוצות בשמנת עבור הכלה הטרנדית.
טווח מחירים: שמלות ערב להשכרה החל מ-4,000 ₪, שמלות כלה להשכרה החל מ-14,000 ₪, שמלות one of a kind לרכישה החל מ-25,000 ₪, בסטודיו המותג ברחוב כל ישראל חברים 4, נווה צדק, תל אביב (בתיאום מראש: 03-5559887).
* הכותבת הייתה אורחת המותג
ג`וצי ברשת אירוקה. צילום: אינסטגרם
קול ריי - בכל צבעי הקשת
קובי טיריפינטו
אם לשפוט ע"פ הסנונית הראשונה ששחררה למדפים לקראת אביב 2019
רשת אירוקה, שהרי טרנד העדשות השקופות הולך לשטוף בגדול את רחובות ישראל.
נכון, תמיד לפני בוא הקיץ צפות לא מעט בשורות ומגמות אופנתיות המבטיחות שכל פאשניסטה תוכל למצוא לעצמה את הדגם המתאים לה וכל חובב אופנה יסתער על הטרנד התורן, אולם לאחר שנים רבות שבהן הקו המוביל במשקפי שמש היה עדשות אטומות (שחורות או חומות) ועדשות מראה, נדמה שהקיץ חוזרים למראה נגיש וסקסי שמוסיף עניין ובעיקר צבע ומאפשר לכולנו לראות את העולם מבעד לעדשות צבעוניות.
אירוקה - קול ריי. צילום: ערן תורג`מן למעשה, מדובר בעדשות כמעט שקופות המוצעות כאמור במגוון צבעים ססגוניים - ורוד, צהוב, תכלת, ירוק ועוד, שהמותגים השונים מציעים במגוון וריאציות, בין אם בצבעוניות קיצית צועקת, במשחקי שקיפות או בשילוב עם מסגרות המכילות אלמנטים מיוחדים.
וכך, גם קולקציית המשקפיים של המותג הצעיר והאופנתי קול ריי Cool Ray, כוללת משקפים המשלבים עדשות בגווני פסטל לצד עדשות בגוונים בוהקים וחזקים יותר הטמונות במסגרות בדוגמת טייסים, מרובעות, עגולות, חתוליות ועוד. אגב, בנוסף לליין המותג קול ריי, מציעה אירוקה קולקציה רחבה של משקפי שמש עם עדשות צבעוניות של מותגים בינלאומיים וביניהם: גוצ`י, פראדה, סלין, מארק ג`ייקובס, דולצ`ה גבאנה וגס.
בקיצור, אם אין לכם עדיין משקפיים בגווני פסטל - צהבהב, ורדרד או תכלת ? נראה שאתם מפגרים הרבה מאחור ועליכם מוטלת האחריות להדביק את הקצב, ויפה שעה אחת קודם...
מחיר: 299 - 399 ₪, בסניפי רשת אירוקה ברחבי הארץ.
צילום: דודי חסון
STOP, עוצרים את הרצח הבא
על פי שדולת הנשים כ-23 נשים ישראליות נרצחו אשתקד על ידי בני זוגן. נורא וחיאה מאלוק נדקרו למוות בשנתן, אופירה חיים נרצחה וגופתה הוטמנה בחצר ביתה, סמר חטיב נרצחה מירי לעבר רכבה, בעלה השוטר של אנגווץ וואסה ירה בה למוות - ובתה של פאדיה קדיס מיפו מואשמת ברציחת אמה, יחד עם בן זוגה. אלו רק חלק קטן מהמקרים המזעזעים שהתרחשו בשנה שחלפה, מקרים שונים עם אותו סוף כואב וטרגי - רצח נשים.
בכדי לעורר את המודעות לנושא החשוב, השיקה
רשת האופנה גולף חולצות לנשים וגברים תחת המסר "STOP, עוצרים את הרצח הבא".
צילום: אורי דגן
רביב ברוקמאייר, מנכ"ל קבוצת גולף, העיתונאית ענת לב-אדלר, היוצרת והשחקנית יעל אבקסיס, והקרימינולוגית רונית-לב ארי, הפועלות למען נשים נפגעות אלימות, ערכו בביתה של השפית שמרית הלל אירוע מודעות שמטרתו העברת מסר נחרץ - "בואו נעצור את זה ביחד". יצוין כי כל הרווחים ממכירת החולצות יועברו לעמותת "להיות בתנועה" שמטרתה לקדם תקצוב של תוכנית למיגור אלימות ולהניע את הממשלה לפעולה, וכמו גם להקים מערך שיפעל לשינוי תודעה וחינוך בציבוריות הישראלית, שתכליתם כמובן לשנות את השיח ואת ההתנהגות האלימים.
"החיבור עם הסופרת ענת לב-אדלר החל בשנה שעברה, עם יצירת קולקציה נשית וחזקה, שחיברה בין אופנה ומילים. השנה לא יכולנו להתעלם מהנושא החברתי, הרלוונטי כל כך, וחיפשנו דרך לתרום ולקחת חלק במאבק החשוב לעצירת האלימות כלפי נשים. הבחירה לעצב חולצת יוניסקס ועליה הקריאה STOP, שתתאים גם לנשים וגם לגברים, אינה מקרית", ציינה עינת יונגר-כרמלי, סמנכ"ל שיווק בקבוצת גולף.
מחיר: 69.90 ₪, בסניפי הרשת ברחבי הארץ.
צילום: Telaviver
ריף בין פאודה לתמנון
יפה חיים
בגיל 21, ריף נאמן היא ללא ספק אחת מהדוגמניות/שחקניות הכי בולטת בתעשייה המקומית.
הילדים פגשו אותה בחנוכה האחרון בפסטיגל פריסטייל כמו גם בסדרות הטלוויזיה "ראש גדול" ו"כפולה", שם כיכבה לצד נועה קירל; המבוגרים יותר בוודאי יזהו אותה מתוכנית הטלוויזיה של שלום אסייג "שנות ה-80" המשודרת ברשת 13; ואילו לחובבי הסוגה העילית היא בוודאי תהיה מוכרת מתפקידים קטנים אך משמעותיים שביצעה ב"על הספקטרום" ב-yes וב"המנצח".
לאחרונה אף גויסה ריף לתפקיד ראשי בעונה השלישית של "פאודה", ולאחר שדגמנה למותגי אופנה כמו "פיקס" "בלו בירד" ו"טוונטיפורסבן", היא נבחרה להוביל גם את הקמפיין של
רשת "תמנון", תמורת סכום צנוע של כ-300,000 ₪ לשנה.
צילום: ליהי שפייכר
צילומי קמפיין הקיץ נערכו במשך שלושה ימים בחאן בארותיים שבדרום, בהשראת פסטיבל `ברנינג` באווירה של חופש וטבע. הקולקציה הקייצית צבעונית כמתבקש וכוללת פריטים בגוונים חזקים ובוהקים.
"ריף נאמן מייצגת ערכים של אופנתיות, רעננות, בטחון עצמי וישראליות ואנו משוכנעים שהיא תתרום להמשך ההתחזקות של תמנון כמותג אופנה מוביל ועדכני", ציינה מיטל נחום, מנהלת השיווק ברשת.