מאת: מערכת SPOT it
FREE PEOPLE.צילום: אתר רשמי
FREE PEOPLE - חופשי זה לגמרי אני
דנה קאהן
לאן שאני לא הולכת לאחרונה, מספרים לי בהתרגשות גדולה על החנות החדשה של
המותג פרי פיפל שנפתחה בימים אלה בקניון רמת-אביב והחליפה את זאת של פול אנד בר. באאז כזה סביב חנות בגדים טרם יצא לי להתוודע, אז ראיתי כי טוב, אצתי רצתי לקניון כדי להכיר מקרוב את המותג החדש.
ובכן, הכירו חברים: פרי פיפל הינו חלק מהשותפות בין קבוצת פוקס הישראלית לחברת אורבן אורבן האמריקאית, שותפות שכידוע כבר הולידה פה בארצנו הקטנטונת את רשת המותג אורבן אאוטפיטרס (Urban Outfitters), המפעילה כיום 4 סניפים ברחבי הארץ.
צילום: יח"צ FREE PEOPLE פרי פיפל הוא מותג בינלאומי עם 139 חנויות ברחבי ארה"ב, קנדה, לונדון ואמסטרדם, שעשה כאמור עליה והשתקע בקניון רמת אביב, בהשקעה של כ-1.5 מיליון דולר על שטח של 200 מ"ר. בהמשך השנה אגב יושק מותג שלישי של החברה, אנתרופולג`י (Anthropologie).
המותג פרי פיפל פונה לקהל יעד בוגר; בניגוד לקהל של אורבן אאוטפיטרס שפונה בעיקר לנערות צעירות החל מגיל 15.
להשקה המרשימה הגיעו כל האוז אנד אוז, יפות וחכמות, יפים ומחוטבים, אנשי הביצה לדורותיה. המותג מצידו מציע בגדים, תיקים, נעליים ואקססוריז ברוח הסבנטיז העליז עם פרחים יפים על הבגדים וצבעוניות משובבת נפש. אני שלא מתרגשת לרוב ממותגים אמריקאים הבחנתי שמדובר ברוח קצת אחרת, גם העיצוב של החנות שכלל הגעה של מעצבי פנים מארצות הברית, מעיד כי עשו פה עבודה יסודית.
צילום: יח"צ FREE PEOPLE הכניסה לחנות ושהות בה משולה לכניסה לארץ עוץ, גם הבגדים שכאמור צבעוניים, מתכתבים עם העניין. יש לומר שלא מדובר במותג לפשוטי העם, המחירים שלו אינם זולים, שמלות ארוכות סביב ה–1,200 ₪, חולצות סביב 350 ₪, ג`ינסים יעלו בין 379-500 שקל; ואקססוריז החל מ-129 שקל ועד 1,000 שקל לתיקים - סגנון בוהמייני שלא בהכרח מדבר לכולן.
FREE PEOPLE. צילום: דנה קאהן מה שאהבתי בחנות היא חווית הקנייה משום שהשהות בחלל מעוצב ויפה כל כך שמדגיש את הטבעיות מזמנת משהו אחר. הבגדים תפורים בצורה מעולה ונדמה כי כל אחת תוכל למצוא שם את עצמה, בין אם היא מתחברת לשמלה, חצאית, לאנז`רי, חולצת סריג או אוברול מגניב. חלק מהבגדים עם פסים, רובם עם הדפסים פרחוניים וחלקם פשוט בצבע מונוכרומטי כמו צהוב, כתום-חום, או אדום.
FREE PEOPLE. צילום: דנה קאהן האקססוריז אף הם משקפים את רוח המותג, תיקים בעבודת יד, גומיות לשיער עם שובל, עגילים ארוכים וצמודים לאוזן ושרשראות עדינות. כאמור, לא זול, אבל ניכר שפריטי האופנה מוגשים באיכות גבוהה ביותר, עם גימורים טובים, והחוויה כמובן מעל לכל...
ואם בעניין רכישות עסקינן, יצוין כי למרות שהמותג הוא חלק מקבוצת פוקס, הוא עדיין לא נמכר
באתר האינטרנט טרמינל X שנמצא בבעלות חלקית של הקבוצה. מטרמינל X נמסר כי המותג ייכנס לאתר עד סוף השנה ויכלול גם קולקציות ייעודיות לאינטרנט. איזה כיף!
* הכותבת הייתה אורחת המותג
Cheap Monday.
צילום: זוהר שיטרית
Wild at Heart - אהבה מדממת
אורית בר שרעבי
הוולנטיינס אוטוטו כבר פה (14 בפברואר). רוצים להראות אהבה לבנות הזוג? תשכחו מפרחים, יהלומים או חופשה רומנטית. אם אתם מבקשים להרשים אותן באמת, אתם צריכים לעשות את זה "כואב", קצת מדמם והרבה אופנתי. תוהים במה מדובר? ובכן, קולקציית קולקציית הקפסולה Wild at Heart של מותג הדנים השבדי Cheap Monday תעמוד לרשותכם עם לא מעט פריטים שהוקדשו לאהבה אפלה וכואבת.
Cheap Monday. צילום: שי נייברג
במרכז הקולקציה איור המעוצב כפוסטר של סרט ובו לב אמיתי המוחזק בתוך אגרוף נשי קפוץ עם ציפורניים מחודדות והכיתוב My heart will go on (ד"ש מהטיטאניק), האיור מככב על טי-שירטס, סווטשירטס וסריגים, ולצידו טופים נוספים עם הכיתוב Show me love.
טווח מחירים: 159-549 ₪,
באתר Belle&Sue ובחנות המותג בשנקין 41, תל אביב.
ברשקה. צילום: יח"צ
עוד לא אמרתי דאי
יפה חיים
בשנת 1969 ציינו בארצות הברית את המהפכה ההיפית של התקופה שנחגגה כידוע בפסטיבל הוודסטוק, הנחשב לבשורה התרבותית של אותם ימים. מלבד רוח הנעורים הפועמת, תרבות הסמים והמוזיקה שליוותה את הפסטיבל, בלטו בה במיוחד חולצות הטאי-דאי (באטיק) בצביעה ידנית, שנראו כאילו נמרח עליהן קלידוסקופ צבעוני.
50 שנה עברו מאז ימי הרייב בעיירה בית`-אל במדינת ניו יורק, ואביב 2019 מציף מחדש את הדפס הטאי דאי, שנבחר לאחד הטרנדים המובילים והחשובים לקראת עונת אביב קיץ 2019 בקמפיין החדש של
המותג Bershka.
ברשקה. צילום: יח"צ
הקולקציה מציעה מגוון רחב של טי שירט טאי דאי בעיצובים ושילוב דפוסים שונים. העונה, מתווסף דפוס הטאי דאי גם אל ג`ינסים, חולצות מכופתרות, שמלות ואפילו סריגים לצד סטים של פריטים מעוצבים. הדפוס מוצע בשילובי צבעים אינסופיים של ורוד, כחול, אפור, צהוב ועוד ושילובים ייחודיים שיוצרים אאוטפיט מלא חיים וסטייל.
טווח מחירים: 14.90-299 ₪, בסניפי הרשת ברחבי הארץ.
Ellesse. צילום: יח"צ
Ellesse - נכנסים לכושר
אורית בר שרעבי
על ייבוא המותג לישראל אחראית קבוצת בן דרור, המייבאת לישראל בין היתר גם את ספידו, נעלי לקוסט ותיקי ג`אנספורט. נכון, עד כה ניתן היה לרכוש מפריטי מותג הקז`ואל באסוס, אך העובדה שהושקה חנות דגל של המותג בארץ (אגב, הראשונה במרזח התיכון כולו), תאפשר את מדידת הבגדים לפני הרכישה וזאת כמובן עליית מדרגה.
Ellesse. צילום: יח"צ
Ellesse (השם מגיע מראשי התיבות של מקים המותג – L.S.) הוקם באיטליה בשנת 1959, וכמו רבים ממותגי הספורט-קז`ואל הפופולריים התפתח מייצור בגדי ספורט וסקי מקצועיים לכיווני לבוש פנאי שאומצו בעיקר על ידי אוכלוסייה אמידה באייטיז ובניינטיז.
הקווים הנועזים המאפיינים אותו ושיתופי הפעולה האופנתיים עם ענפי הספורט נוספים הובילו את המותג להצלחה מסחררת בעולם ולקו אופנתי אופייני ומזוהה עם המותג.
Ellesse. צילום: יח"צ
"אנו גאים ונרגשים להביא בשורה לקהל חובבי האופנה בישראל עם המותג Ellesse", אמר ניל בן דרור, מנהל מחלקת האופנה של קבוצת בן דרור, ואילו אילן בן דרור, המנכ"ל ובעלי הקבוצה הוסיף: "המותג עתיד להוביל את זירת האופנה בישראל בקו אחד עם פריז, מילאנו ולונדון, ועתיד להימכר ברשתות האופנה המובילות בישראל".