מאת: יפית גדסי וקנין
צילום: אתר רשמי
כמה פעמים נאלצתן גם אתן לערבב 2 גוונים (או יותר) של מייק-אפ בכדי להגיע לגוון עורכן הטבעי באופן המדויק ביותר?
הכלאות, ניסויים, ערבובים בין מרקמים שונים וניסיונות נואשים של תכשירי מייק-אפ שונים מיצרניות שונות - אך תוצאת כיסוי מושלמת אָיִן.
אם להודות על האמת, שהרי השאלה המהותית ביותר בתחום האיפור היא כיצד למצוא את גוון המייק-אפ המתאים ביותר לעור הפנים. אחרי הכל, תכשיר כהה מדי, יספק תוצאה שנראית כמו חופשה ממושכת באיים הקריביים; בעוד שבהיר מדי, יעניק אפקט שמעורר אסוציאציות לתחפושת הגיישה מפורים אשתקד.
בנוסף, לא רק על הגוון, המרקם ונוחות המשיחה נשפט תכשיר המייק-אפ, אלא גם על מידת חבירתו לתכשירי הקוסמטיקה, הלחלוח וההזנה שתחתיו, על יכולתו כאמור לאחד את גון העור, לטשטש כתמים ולשוות גימור זוהר או מאט לעור (כל תכשיר לפי הבטחתו), וזה עוד לפני שהוספתי מילה על עמידותו, על היצע הגוונים ואחרון חביב: על סוגיית מסנן הקרינה.
בשבוע שעבר היא חשפה באירוע השקה לעיתונאיות טיפוח ואופנה שהתקיים בחנות הקונספט שלה בקניון TLV FASHION MALL את הגוונים החדשים בסדרת המייק-אפ Hydrating Studio Skin, המונה מעתה כ-40 גוונים שנועדו לספק לשיטתה מראה אחיד וטבעי עם עמידות ממושכת.
צילום: יפית גדסי וקנין לאלו מבניכן שעדיין אינן מכירות את המותג (יש כאלה?) אספר כי מדובר במותג איפור שנוסד בשנת 1996 בלוס אנג`לס, קליפורניה, על-ידי האחים דייויס ודין פקטור, הנינים של מקס פקטור, שהיה כידוע המאפר הראשי של אולפני MGM והקים אימפריית איפור חובקת-עולם.
דייויס - צלם אופנה בעל שם בינלאומי ודין - יזם ואיש עסקים, קיבלו את ההשראה ליצירת המותג הנוצץ, באולפני הצילום Smashbox שבבעלותם. ההשראה ששאבו השניים מצילומי כוכבי הוליווד והסלבריטאים הבינלאומיים, עבור המגזינים המובילים בעולם, הובילה אותם לייצר מותג איפור אופנתי ומקצועי, אשר יראה טוב דרך עדשת המצלמה, מחד, ומאידך יתאים לשימוש יום-יומי ויהיה נגיש לקהל הרחב. באופן מתבקש למדי אימץ המותג את שמו של אולפן הצילום שפירושו "מצלמה" בסלנג אמריקאי.
צילום: יפית גדסי וקנין בהתאמה, כל מוצרי החברה, כמו גם המייק-אפ החדש פותחו בסטודיו לצילום שבאולפני החברה בלוס אנג`לס, ומכאן אגב גם שמו של התכשיר החדש הרומז בקריצה ברורה לעידן הסלפי וה-HD בו נשים מחויבות באיפור ובמראה עור פנים מושלם וללא רבב בכל זמן ומקום.
כן, הצעד המהותי למראה מושלם, במיוחד בצילומי קלוז אפ, טמון כאמור בעור חיוני וקורן, כזה שנראה כמו קנבס, חלק וללא פגמים - וזה מסביר מדוע בחרה החברה להרחיב את סדרת המייק-אפ הנוזלי שלה Studio Skin ל-40 גוונים, מבהירים ועד לכהים ועמוקים, לרבות תתי-גוונים ספציפיים שיסייעו לכל אחת ואחת בבחירת הגוון המושלם ביותר לעורה.
עידן בר שליט בפעולה. פרטי
לדבריו משום שבחירת גוון המייק-אפ מהותית ליצירת מראה טבעי מחמיא יש לבחור תחילה שניים או לכל היותר שלושה גוונים ראשוניים, הקרובים ביותר לגוון העור הטבעי שבניהם ניתן יהיה להתלבט.
השוואת הגוונים תסייע לכן לטענתו לבחור את הגוון המחמיא ביותר, כאשר את הניסוי והשוואת הגוונים יחד הוא ממליץ לבצע על אזור הפנים והצוואר שכן זה יקל על בחירת הגוון האידיאלי. עוד למדתי כי הגוון מוכרח להיות התכשיר שצבעו כאמור מתאים באופן מלא לצבע העור הטבעי, כלומר המייק-אפ שהכי פחות רואים אותו על העור מבין השלושה, אחרת הוא ייראה לא טבעי.
בתמונה: עידן בר שליט ויפית גדסי וקנין למי מבניכן שפחות אוהבת להתאפר ממליץ בר שליט מייקאפ עם כיסוי קליל או אפילו תכשיר BB שיספק לחות עם מעט צבע. לטענתנו יש לקחת בחשבון שככל שהכיסוי יהיה גבוה יותר, כך גם המייק-אפ יהיה בעל נוכחות גבוהה יותר ולכן המלצתו היא לבחור מוצר שיהיה וורסטילי ושניתן יהיה ליצור בו כיסוי טבעי ככל שניתן אך כזה שיאפשר בנייה ורמת כיסוי גבוהה - בעיקר משום שמטרתו העיקרית של המייק-אפ היא כידוע להעניק גוון אחיד לעור ולכסות כתמים או אזורים שאינם שווים לשאר עור הפנים.
כידוע, ישנם סוגים רבים של מייק-אפ שכוללים גוונים שונים (גוון בסיסי צהוב וגוון בסיסי ורוד), מרקמים שונים (מוצק, נוזל, אבקה או שילוב בניהם), רמת כיסוי שונה (לייט, מדיום ומלא) והכי חשוב: פיניש שונה (מאט, משי-טבעי) ומשום שלכל אחת ואחת סוג עור שונה, חשוב לדבריו של בר שליט לבחור תכשיר שיתאים לסוג עורה. כך לדוגמה לבעלות עור שמן מומלץ השימוש במייק אפ על בסיס אבקה משום שזה קליל יותר לעור ואינו מעודד את היווצרות השמנוניות של העור, בעוד שלנשים בעלות עור מעורב יתאים יותר השימוש במייק-אפ נוזלי תוך שילוב פודרה באזור השמנוני ומסיבה זאת מי שעורה יבש מוטב לה מלכתחילה לבחור בתכשיר נוזלי שיספק לעורה לחות.
צילום: יפית גדסי וקנין אופן השימוש די פשוט. בר שליט מציין כי בתחילה יש למרוח את המייק-אפ על העור בעזרת מברשת, ספוגית או עם קצות האצבעות, ולהתחיל ממרכז הפנים. לגימור הטבעי ביותר, הוא ממליץ לפזר את החומר בעזרת משיכות קצרות ומהירות ולכיסוי שקוף יותר, הוא חושף טיפ נהדר: חממו את המייק-אפ בין קצות האצבעות לפני שאתן מניחות אותו על העור.
לסיום מספר לי בר שליט כי הטעות רווחת ביותר בשימוש מייק-אפ היא שנשים רבות נוטות להשתמש בכמות חומר גדולה מדי ולכן הוא מדגיש שיש להתחיל עם כמות קטנה ולהוסיף מהמייק-אפ בהדרגה עד לדרגת הכיסוי הרצויה.
צילום: רשמי לסיום אוכל להעיד כמי שעורה רחוק מלהיות מושלם (רווי אדמומיות וכתמי פיגמנטציה ונקבוביות פעורות) ומדפי האיפור שלה עמוסים בקבוקוני מייקאפ במרקמים שונים כי "studio skin 2.2" שנבחר עבורי סיפק אכן את הסחורה.
אהבתי את עיצוב הבקבוק הפשוט והענייני, המרקם של המוצר עדין ונעים, והשימוש בכריות האצבעות השלים מריחה מלאה ומדויקת. בין אם מורחים נקודתית ובין אם מורחים את הסמאשבוקס הזה נקודתית או על כלל עור הפנים, הוא מתמזג יפה ויוצר מראה אחיד וחלק כמובטח, בקיצור: יש כיסוי!
מחיר: 175 שקל, בסניפי רשת אפריל, ובחנויות הדגל של המותג בקניון גינדי TLV, קניון עופר הקריון ובמתחם סמאשבוקס בעזריאלי ת"א.