מאת: נסייני מערכת SPOT it
צילום: יח"צ
הוצאת ספר לכל מציעה אלבום לתינוק/ת המזמין את ההורים ליצור ולנצור את הזיכרונות הראשונים והיפים של ילדיהם ושל החוויות המשותפות שלהם.
היצרנית: "האלבום מגיע בכריכה קשה ורודה או כחולה ובעיצוב מיוחד, מכיל דפי קרטון עבים במיוחד ובהם שאלות רבות, שתשובות מפורטות של ההורים על כל אחת מהן יהפכו את האלבום לזיכרון מרגש. על הדפים ניתן להדביק תמונות שיישמרו לאורך שנים".
מחיר: 89.60 ₪, באתר ההוצאה.
דבר הנסיינית: "כעבור שנה של ניסיונות כושלים במציאת זמן להתקדם עם אלבום-יומן -התינוק שהבטחתי להורים של האחיין שלי, רגע לפני שהכרזתי שכל הציפייה אבודה, הגיע לידיי אלבום כחול, קשיח ומשמח: "האוצר שלנו יומן תינוק" לתיעוד מעלליו המתוקים ושלבי הגדילה וההתפתחות של האוצר. העיצוב משמח וצבעוני (צבעי פסטל), ומה שמגלים בין הדפים זו חשיבה מעמיקה של בניית היומן ותכניו. כזו המשלבת גם רגעי "רגש" (הנאות אישיות ומשותפות, תיעוד ימי נופש, חגים) "שכל" (כינויים שהמציא ב"שפתו", ספרים אהובים), גדילה (יומן גמילה, מעקב גובה לפי תאריך) מה שמדייק את היומן לאישי יותר, בדיוק כמו שחיפשתי לעולל הפרטי שלי, 6.5 שנים קודם לכן - והנה זה בא.
כקיבוצניקית שגדלה על שורשי המקום והמשפחה והעמיקה בכך, משמח במיוחד הוא אילן היוחסין ("זו המשפחה שלך") - מצד אמא ומצד אבא (דף נפרד לכל צד, מחשבה נכונה גם במקרה של חד-הוריות לסוגיהן). בעלי החיים המאוירים ומופיעים בין הדפים, כל דף עוקב בצבע שונה, הופכים את ה"אוצר" לנכס ממשי, ככל שיגדל הזאטוט, ויגיע יום ובו לצד הזיכרונות מילדותו, יחפש מקור מידע אמין וברור אודותיו ואודות משפחתו. האלבום הקשיח ודפיו המהודרים, חסין לדפדוף ועמידה ארוכת טווח על מדף האלבומים, ובלי לחשוב פעמיים, זו מתנה משלימה, ואפילו בפני עצמה שכל יולדת, במיוחד לילד ראשון (אלבום ורוד לבנות, כחול - לבנים) תשמח לקבל בזמן אמת. השנים אצות רצות להן וקל מאוד ל"דפדף" הלאה את החוויות. וכשיש "פורמולה" מוכנה להנחית את הרגשות, ההתקדמות, זיכרונות וההברקות של הפעוט בזמן אמת - הרי זה משובח".
ציון: 10
צילום: אופיר וייס
יצרנית המשחקים הישראלית גאוני, השיקה את "Pixy Cubes" (פיקסי קיובס): משחק מאתגר ומהנה לכל המשפחה, המפתח חשיבה חזותית, זיכרון ויצירתיות.
היצרנית: "המשחק כולל קוביות פיקסי צבעוניות שעליהן מוצגים מגוון עיצובים וצורות, קלפי אתגר (משימה) וקלפי עיצוב. המשחק מציע שלוש אפשרויות מהנות למשחק: משחק תחרותי מהיר – המשתתפים צריכים לסדר את הקוביות במהירות לפי הדוגמאות המוצגות בקלפי האתגר. מי שמסדר ראשון – הוא המנצח. משחק תחרותי המשלב זיכרון – על השחקנים לזכור את הדוגמה שבקלף ולהרכיבה מהזיכרון בעזרת הקוביות. מי שסידר ראשון – מנצח ואפשרות שלישית של משחק מתבצעת באמצעות קלפי העיצוב, ומציעה משחק אישי ויצירתי של יצירת תמונות מעוצבות בעזרת הקוביות, לפי הדוגמאות המוצגות בקלפי העיצוב. כל אחד יכול לבחור את הדוגמה שירצה ולעצב תמונה צבעונית. כמו כן, אפשר להשתמש בקוביות לעיצוב תמונות כיד הדמיון. המשחק מכיל 16 קוביות, 13 קלפי אתגר ו-10 קלפי עיצוב".
מחיר: 99 ₪, להשיג בצומת ספרים, סטימצקי, ברשתות ובחנויות הצעצועים ברחבי הארץ.
דבר הנסיינית: "אתגרים זה אנחנו. וכשזה בא ב-16 קוביות צבעוניות תלת-ממדיות זה בעיקר מסקרן. מזכיר במקצת לילידת שנות ה-70 שבי, את משחק החרוזים הנוסטלגי, סידור חרוזים על לוח רשת פלסטית לפי קלף דוגמה. ובגרסה המשודרגת, שנות ה-2000+ זה מתוחכם יותר. בהתחשב בעובדה שבן ה-6.5 שלי יכול ללמד אותי על פונקציות בסלולארי, בעוד אמו בת 43, סביר היה שגם הפעם אלמד דבר או שניים על אתגר ראוי.
וככה זה הלך: פותחים את קופסת הפח הקשיחה (אהבנו!) ומגלים קלפי אתגר וקלפי עיצוב. בחרנו באתגר כמובן, כשהטיימר הביתיי נכנס לפעולה (2 דקות לכל "פיצוח" קלף). כל אחד בחר קלף עבור השני, בתורו, ולקח לנו זמן של 2 תורות ללמוד את סידור הצורה הנכון. הקוביות, גדולות מעט מקוביית משחק סטנדרטית, עם דוגמה צבעונית מכל 6 צדדיהן, נוחות לשליפה ואחיזה, אך קווי המתאר הלבנים פחות מדייקים עם האתגר והעיצוב שמרקם כתמי הצבע בהם חלק, מה שמסרבל במקצת את הבנת הסידור הנכון.
אך כיאה לשחקנים ספורטיביים ויהיה מה, צלחנו, בחיוך אדיר, כל אחד בתורו את אתגר העיצוב לפי הקלף. הצעיר פחות שיתף פעולה עם קלפי העיצוב, כך שמטרת המשחק המשולשת (עיצוב, זיכרון ויצירה) זכתה רק למיצוי עם קלפי האתגר. 13 הקלפים, לפי רמת קושי, יצרו עניין ככל שדרגת הקושי עלתה, מה ששקשק את גלגלי המחשבה והריכוז והתגלה כמשחק פנאי אידיאלי לכל המשפחה, במיוחד ביום סגרירי".
ציון: 9.5
צילום: יח"צ
מוסטלה, מותג הדרמו-קוסמטיקה המוביל בבתי המרקחת באירופה לטיפוח עור התינוק, המשווק בארץ על ידי ניאופרם מוצרי צריכה, השיק את Nourishing Cream With Cold Cream - קרם פנים לעור יבש במיוחד, שנועד להזין, להגן ולרכך את עור פניו של התינוק.
היצרנית: "לקרם פורמולה המבוססת על קומפלקס רכיבים ייחודי (COLD CREAM + סרמידים) המשלב הגנה על העור עם הזנה עמוקה והעשרה בלחות. בנוסף לקומפלקס הייחודי, מכיל הקרם פטנט - רכיב ממקור צמחי AVOCADO PERSEOSE, סוכר אבוקדו, המחזק את מחסום העור מפני פגעים חיצוניים ומסייע בשמירה על עור התינוק. הקרם נבדק דרמטולוגית, מתאים לשימוש יומיומי לתינוקות מיום היוולדם (מלבד פגים) והוא אינו מכיל פראבנים, פנוקסיאתנול, פתלטים וללא שמנים אתריים".
מחיר 55.90 ₪ ל-40 מ"ל, ברשתות הפארם ברחבי הארץ.
דבר הנסיינית: "כחובבת אבוקדו ובקיאה ביתרונותיו הברוכים על עור הפנים, שמחתי לקבל את השפופרת של מוסטלה, שנגזרת של סוכר אבוקדו מצויה בה. כחובבת מוצרי פנים טיפוליים אפקטיביים לעור עדין, יבש ומגורה, גם בגילי המופלג (43) הם המועדפים עליי, כך שהנחתי שגם העור באזור האף המנוזל שלי ישמח למריחת עידוד. וככל שהעונה קרה, היובש מככב, גם אצל האחיין שלי, בן החצי שנה, שאמו הגיבה בחיוך רחב ומריחה מיידית של הקרם על האזור האסטרטגי בו עורו נוטה להיות יבש.
עברו 3 ימי התמדה עם הקרם כדי לקבל את התוצאה המיוחלת: העור קיבל זריקת לחות והרגעה ולעולל שלום. הקרם בעל מקרם עשיר, נמרח ונספג בקלות יתרה, יתרון מבורך ביחס לתוצאה הנראית לעין, הודות למרכיבים הפעילים שמספקים הגנה עמוקה לעור מבלי "לסתום" את הנקבוביות. ומה שטוב לאחיין טוב גם לדודתו, שגם כאמא, מנסה מבעוד מועד את תמרוקי העולל על עצמה. וכשהעור מרוצה, עם קרם נטול פרבאנים, שמנים (ותחושת שמנוניות) התועלת רבה יותר. אמנם השפופרת קטנה (40 מ"ל) ביחס למוצרי מדף דומים, אך הפורמולה הייחודית והמרוכזת דורשת כמות קטנה, כדי שהעור יחזור לאיזון טבעי, מה גם שתמיד טוב לשים ייצוג בתיק למיצוי צמחי ארוז שכזה, לכל מקרה חורפי והיובש שמתלווה לעונת משופעת הרוחות".
ציון: 9.5
צילום: עידו לביא ויעל האן
ד"ר פישר מציע ערכת חורף לתינוק ולילד.
היצרנית: "מגבונאף - הינם מגבונים מיוחדים לתינוקות וילדים, העשירים בלחות אופטימאלית, בריח מנטה עדין המקלים על ניקוי אף נוזל. מגבונאף מכיל שילוב ייחודי של תמציות קמומיל ואלוורה להרגעת העור, פפרמינט ואקליפטוס להקלה על אף נוזל ולרענון הנשימה ופרו- ויטמין B5 להענקת לחות ושמירה על מראה עור בריא. קרמאף - הינו קרם ייחודי להקלה ומניעת יובש וגירויים באזור האף ומהווה תכשיר משלים למגבונאף. אמול לתינוק - שמן רחצה טיפולי להקלה מיידית ביובש עור המעניק לחות ל- 24 שעות. התכשיר הינו היפואלרגני, ללא פראבנים וחומרים משמרים וללא SLS ו.SLES וקרם גוף שיבולת שועל מיועד לטיפול אינטנסיבי בעור יבש ומגורה, להגנה על העור ומניעת אדמומיות".
מחיר: קמיל בלו סנסיטיב קרם פנים לתינוק (ללא הגנה משמש) - 29.90 ₪ ל-75 מ"ל. קמיל בלו סנסיטיב תחליב לתינוק שיבולת שועל - 29.90 ₪ ל-500 מ"ל. אמול לתינוק - 51.00 ₪ ל-200 מ"ל. קמיל בלו קרמאף - 24.90 ₪ ל-30 גרם. קמיל בלו מגבונאף - 8.90 ₪ ל-30 יחידות, ברשתות הפארם ברחבי הארץ.
דבר הנסיינית: "עונת החורף מטפטפת אותותיה על הטף והוריהם כשהצינון תופס מקום מרכזי בכל בית (כמעט), וכן, גם אצלנו. וכשד"ר פישר מציע מארז חורפי לתוצרי העונה: קרם לאף + 2 מארזי מגבונים לטיפול והקלה באזור הכי אדום בעונה, זה פריט חובה. מודה, המצונן הפרטי שלי חובב מגבונים לחים לניקוי האף בכל מקרה, כך שכשזה בא במדויק יותר, אין עוררין על ההתלהבות שבשימוש. מרגע בו נחתו המגבונים בביתנו המצונן, פינו את מקומם המסורתיים. הנסיך שלף מגבון-נוטף-לחות ביתר קלות (הודות לאריזת הדיספנסר, וגודלה) וריח המנטול והאקליפטוס נחת על אפינו. המגבון הנדיב הפך שמיש חלקית, כך שנרשמה אפשרות להקטין אותו, לניצול מקסימלי של קינוח אף בגדול XS.
באשר לקרם האף, שניחוח תמציות הריח (אקליפטוס-פפרימנט) הפכו דומיננטיות וננשפו ישירות לדרכי הנשימה עם מריחת מרקם הג`ל, האפקטיביות הפכה ארוכת-טווח, והאף וויתר על האודם הטיפוסי לניגובים רבים ושמר על מראה כבימים כתיקונם, הרבה הודות להרכבו - 100% שמנים צמחיים, היפואלרגני ולעור רגיש. האף אמנם המשיך לנקות את עצמו לאורך היממה, אך לפחות לא הסגיר את מצבו המנוזל, אלה רק בזמן אמת בשימוש במוצרים".
ציון: 9.5