מאת: יעל חן
צילום: יח"צ
בין החוגגים נצפו: דני לוזון, משנה למנכ"ל סופר-פארם; הרצליה אשכנזי, מנהלת הסחר ושיווק קוסמטיקה ברשת, ניצה בילט, מנכ"לית ובעלים לילית קוסמטיקס ואיש העסקים דרור פאר-שותף עסקי במותג החדש.
את ההשקה הוביל עו"ד אריק אנקור, מנכ"ל ובעלים משותף עם קבוצת בהרי בחברת Elemin Cosmetics, וכאן המקום להסיר את הכובע בפניו ובפני מי שהכין את אחת מהמצגות המצוינות שזכיתי לצפות בהן בעת האחרונה.
לדברי עו"ד אנקור, מחקר ופיתוח המותג ארך כחמש שנים בהשקעה כספית משמעותית, ותקופת ההשקה תלווה בקמפיין דיגיטלי אינטנסיבי ובגל פרסום במדיה בתקציב של מעל למיליון שקלים. מוצרי המותג ישווקו ב-240 סניפי רשת סופר פארם במחירים שינועו בין 139.90 ₪ ל-219.90 ₪.
עוברים לאורגני גם בתחום הקוסמטיקה
על בסיס ההנחה שהביקוש למוצרי קוסמטיקה טבעיים ואורגניים צפוי לגדול גם בארץ בדומה למדינות רבות בעולם, חידד עו"ד אנקור את מטרת החברה בבואה לייצר את המותג החדש, "להביא לקהל הנשים ליין של קוסמטיקה אורגנית בהתאם לסטנדרטים הגבוהים ביותר בעולם כיום ולהנגיש את המוצרים כאלטרנטיבה לקוסמטיקה הקונבנציונלית" זאת באמצעות כניסה לרשת הגדולה והמשמעותית ביותר בישראל כיום - רשת הסופר פארם, ובתמחור שפוי.
המגמה האורגנית מתברר לא פסחה על שוק מוצרי הטיפוח והמודעות הגוברת גורמת לשוק הקוסמטיקה האורגנית לגדול בקצב מסחרר. אם בעבר ניתן היה למצוא מוצר טיפוח אורגני רק בחנויות הטבע, על איזה מדף צידי ונידח, שהרי כיום גם בסניפי הפארמים השונים תוכלו למצוא קוסמטיקה אורגנית. ההיצע בארץ מורכב מכמה שחקניות בינלאומיות ויצרני בוטיק מקומיים בהם למשל מותגים טבעיים ואורגניים כמו: וולדה, ד"ר האושקה שמיובא מגרמניה, lavido, אננדה, כנען אורגניקס מבית שיק תמרוקים, Olea Essence, מבית הבד של הגולן, נילס יארד ראמדיס ועוד.
צילום: יח"צבעוד שוק הקוסמטיקה העולמי עמד בשנת 2017 על מחזור של 200 מיליארד דולר עם קצב גידול שנתי קבוע של 4-5% (על פי נתונים של חברת NPD GROUP), שהרי שוק הקוסמטיקה האורגנית /טבעית עמד בעולם על מחזור של 11 מיליארד דולר עם קצב גידול שנתי של 13% וצפוי להגיע למחזור של עד 22 מיליארד דולר בשנת 2024.
מותגים עם תפיסה סביבתית אשר מקדמים אג`נדה של בריאות, באמצעות מרכיבים טבעיים עלו במכירות שלהן לשנת 2017 בקצב של13% שנתי לעומת עלייה ממוצעת של 4-5% לשוק הקוסמטיקה העולמית.
מהמחקר שנערך בשנת 2017 על ידי חברת הסטטיסטיקה הבינלאומית NPD GROUP בנושא הרגלי טיפוח עור הפנים של נשים בעולם, עלה כי נשים נהיו בררניות הרבה יותר לגבי המרכיבים של מוצרי הפנים שהן רוכשות. המחקר מצא כי לרוב נשים תרות אחר מוצרים עם המלצות רפואיות (דרמוקוסמטיקה) או אחר תמרוקים המבוססים מרכיבים טבעיים ואורגניים.
עוד עלה מן המחקר כי קיים גידול של 5% בדרישה למוצרי פנים בעלי מרכיבים טבעיים/אורגניים לצד גידול של 7% בדרישה למוצרי טיפוח לגוף ולפנים שהם ללא פאראבנים (parabens) - רכיבים אנטיבקטריאליים המשמשים כמשמרים במוצרי קוסמטיקה, גלוטן, סולפטים ופתלטים (Phthalates) - קבוצה של חומרים כימיים השכיחה במוצרי קוסמטיקה ועשויה לגרום להיווצרות מומים ומעלה את סיכויי התחלואה סרטן השד וכן מרכיבי טולואן (תוצרי נפט) המצויים בקרמים ועשויים לגרום לפיתוח אלרגיות ודלקות תת עוריות.
על פי המחקר האמור, מסתמנת עלייה משמעותית בדרישה של צרכנים לדחייה של מרכיבים כימיים בקוסמטיקה וביקוש למרכיבים טבעיים כאלטרנטיבה מבוססת צמחים. ע"פ מומחים המגמה הזו עשויה לשנות את כל התפיסה של עולם היופי בעתיד הקרוב.
צילום: יח"צ
וודג` חוקי: קנאביס - זה טוב לעור הפנים שלכם
לדברי עו"ד אריק אנקור, מוצרי -המותג, "נחשבים כאיכותיים בשל שימוש במרכיבים איכותיים, איזון מושלם בין מרכיבי הפורמולה השונים, ושיטת בישול חדשנית וייחודית. זאת בנוסף לעובדה, שסדרת הקוסמטיקה מבוססת על תמצית שמן הקנאביס, המופק בכבישה קרה וללא המרכיב הפסיכוטי THC".
ענף הקוסמטיקה, מציג כיום שלל מוצרים מועשרים בשמן זרעי קנאביס שניחן בסגולות רבות ומצעירות פנים. שמן המפ, המופק מזרעי הקנאביס, הוא למעשה הרכיב המוכר ביותר בתעשיית הקוסמטיקה בשנים האחרונות, ומי שנחשב לבן דודו הקרוב של הקנאביס הרפואי,אך שונה ממנו בהיותו כאמור נטול THC. בעניין זה יצוין כי תעשיית הקוסמטיקה אימצה בחום גם את הקנאבידיול (שמו המקצועי CBD) - חומר נוסף המופק ממיצוי פרח הקנאביס הניחן בתכונות עשירות אפילו יותר משמן ההמפ.
"השמן מתפקד כאנטי אייג`ינג הטוב ביותר שקיים בטבע", אומר אנקור ומוסיף: "מדובר בצמח היחיד המכיל את כל 21 חומצות אמינו הדרושות לחיוניות העור. זאת בצד שמן זרעי המפ (אומגה 3 ואומגה 6) הנמצאים בכל מוצרי הסדרה". עוד סיפר לנו אנקור כי כי המוצרים של "The Organic Hemp Line", עברו את אישור "אקוסרט" (ECOCERT) הצרפתי - הארגון הבולט ביותר המעניק תו תקן אורגני שהקריטריונים שלו קובעים שעל כל מוצר קוסמטי אורגני להכיל 95% של מרכיבים ממקורות צמחיים ולפחות 10% של מרכיבים אורגניים.
בנוסף, חל איסור על פי הארגון על שימוש במרכיבים סינתטיים והאריזות עצמן צריכות להיות מחומרים שניתן למחזר. אנקור מציין כ מוצרי המותג אף אושרו בהתאם לתקינה האירופאית המחמירה – cpnp, והם מכילים 99.60% מרכיבים טבעיים.
המותג כולל לעת עתה כשבעה מוצרים: קרם לחות לפנים, קרם לילה מזין, סרום פנים, קרם עיניים, סרום עיניים, מסכת פילינג ותחליב גוף. ובכדי לקרב את חובבי הז`אנר עוד קצת לטבע, עיצבו במיוחד למוצרים הללו צנצנות העשויות מצמח הבמבוק.
המוצרים, קחו בחשבון, הם בבישום שונה לחלוטין מזה שאתם רגילים אליו. כאן הבישום עדין הרבה יותר ומבוסס על יסמין לבן, קמומיל ודבש. האם הבישום הזה מתאים לכל נפש הומיה המורגלת לקרמים ריחניים? לי ממש אין תשובה חותכת: קרם העיניים שניסיתי היה מצוין ומרגיע, וללא ריח כמעט בכלל, אולם קרם הפנים היה בעל ריח דומיננטי כבד שבהחלט צריך להתרגל אליו.
רגע מכונן במצגת, הראה לנוכחות ולנוכחים, מה אין במוצרים. אז מה אין בהם? הרבה מרכיבים הנמצאים בשימוש שכיח בקוסמטיקה המערבית: בהם שמן מינראלי, סיליקון, פאראבנים ופרופילין גלייקול (חומר מלחח) ויש כמובן עוד, במוצרים לא נעשה גם שימוש בבישום או בצבע סינתטי מכל סוג שהוא.
אנקור, אף הדגיש כי בעוד שהקרמים שאנחנו מכירים מיוצרים ברובם על בסיס מים, שהרי במוצרי המותג החדש הבסיס הוא שמנים כמו חוחובה ואלוורה המגיעים כשמנים אורגניים בלבד - בהחלט חידוש מעניין.