מאת: יפה חיים
צילום: מתוך הפרסומת
למשרד הפרסום של
חברת ג`ילט היה ברור מלכתחילה כי הפרסומת החדשה שהם הנפיקו עבור מותג הגילוח הבינלאומי - תעורר הדים.
"האם זה הגבר הטוב ביותר שאתה יכול להיות?", את השאלה הנוקבת הזאת הציבו קברניטי משרד הפרסום במרכזה של הפרסומת האמורה, המלווה בצמוד לסולגן "The best that man can get".
ואכן, שעות בודדות לאחר שעלתה הפרסומת לרשת היא כבר שברה את האינטרנט כשזכתה ללמעלה מ-9 מיליון צפיות ביוטיוב ועוד 2.5 מיליון צפיות בטוויטר.
גברים כידוע הם קהל היעד העיקרי של גילט, ולייצר פרסומת שנוזפת בהם על הטרדות מיניות ועל גבריות רעילה נראה לרבים בתעשייה כמו סוג של התאבדות כלכלית ואם לשפוט לפי התגובות הקשות מאז עלתה הפרסומת לרשת נדמה שיש לראשי החברה את כל הסיבות המוצדקות להיות עצבניים על מנהלי הקריאיטיב שהגו אותה, בפרט לאור העובדה כי עד כה הפרסומת כבר גרפה 540K דיסלייקים.
בסרטון האמור מציגה גילט מספר מודלים של גבריות "נוסטלגית" וכוחנית שהחברה פטרה אותם עד היום בקלות, תוך שהיא מתכתבת עם תנועת #MeToo ומאתגרת את הגברים להתערב ולמנוע אלימות, הטרדות מיניות והתנהגות כוחנית.
אך הפרסומת אינה הסתפקה רק בכך והיא גם מטיפה לגברים לקחת אחריות ולהיות אלה שעוצרים גברים אחרים כשהם מטרידים נשים. "בריונות, הטרדות מיניות ו`בנים יהיו בנים` – האם זה הכי טוב שאנחנו יכולים?" נשאלים הצופים ומיד ממשיכה הפרסומת בבקשה מגברים להתנהג אחרת כי "הילדים שמביטים בנו היום יהיו הגברים של מחר".
"אנחנו מאמינים בטוב שבגברים, שיאמרו את הדבר הנכון, יפעלו בדרך הנכונה. חלקם כבר עושים את זה, בדרכים קטנות או גדולות יותר. אבל זה עדיין לא מספיק", מסתיימת הפרסומת בעמדתה הנוקבת.
פירס מורגן נגד ג`ילט
בעוד שהפרסומת התקבלה באהדה, שלא לומר בהתרגשות, בקרב נשים רבות שהרי בקרב גברים התגובות היו קיצוניות מצד לצד.
"הסרטון הזה מצער ומדכא, ומציג את כל הגברים באור גרוע", כתב אחד ממשתמשי טוויטר. "תמיד היו גברים טובים. היו גם רעים, זה נכון, אבל ניתן לומר בדיוק את אותו הדבר גם על נשים".
איש הטלוויזיה הבריטי פירס מורגן שמיתג את עצמו כלוחם למען זכויות גברים, הודיע שהוא מפסיק להשתמש במוצרי המותג. "תנו לבנים להיות נערים ארורים, תנו לגברים להיות גברים ארורים", הוא צייץ בכעס וציין כי בכוונתו לעבור לשימוש במוצרי "חברה שפחות מתלהבת להשתתף במתקפה העולמית המתנהלת עתה כנגד גבריות".
"העלבת קהל הלקוחות שלהם על ידי האשמתם כתוקפים פוטנציאלים, היא אסטרטגיית שיווק חדשנית", צייץ פעיל הימין הקיצוני האמריקאי פול ג`וזף ווטסון.
צילום: מתוך הפרסומת
פרוקטר אנד גמבל ציינה מבחינתה כי אין בכוונתה לחדול מהצגת הפרסומת בגלל שחלק מהתגובות היו שליליות. "אנחנו מכירים בכך שזה מעורר דיאלוג רגשי מאוד, אך במקביל זה גם גורם לאנשים לעצור ולחשוב על מה פירוש הדבר לשאוף להיות הכי טוב שאתה יכול להיות, וזו מטרת הפרסומת", אמר פנקג` בהאלה, מנהל מותג ג`ילט בצפון אמריקה והוסיף ""זו שיחה חשובה שמתרחשת, וכחברה שמעודדת גברים להיות הכי טובים שהם רק יכולים, אנחנו חשים שמוטלת עלינו החובה להתמודד עם זה ולנקוט פעולה בעצמנו. אנחנו מתייחסים באופן ריאליסטי למה שקורה היום, ושואפים להתניע שינוי באמצעות הודאה בכך שהאימרה הישנה `בנים תמיד יתנהגו כמו בנים` אינה יכולה לשמש כתירוץ".