מאת: מערכת SPOT it
צילום: מוטי פישביין
חברת אהבה (AHAVA) - מעבדות ים המלח חוגגת 30 שנה להיווסדה, ולרגל המאורע החגיגי היא הנפיקה מהדורה מוגבלת ומיוחדת של מוצריה האייקונים שזכו לעיצובים ברוח פרשנויות על זמניות בדמות פורטרטים המייצגים "עוצמה נשית" ו"יופי".
על כל שפופרת בסדרה האמורה, הוטבע פורטרט, פרי יצירה של אמן אחר. בין האמנים שלקחו חלק בפרויקט: סופיה בונאטי - אמנית אוטודידקטית מארגנטינה, המתגוררת בבריטניה ומתמקדת בדיוקנאות של נשים, שירה ספרני - מעצבת ומאיירת, בוגרת המרכז האקדמי ויצ״ו חיפה, לנה רבנקו - בוגרת בצלאל ובעלת תואר ראשון בתקשורת חזותית ואיור, טלי ילונסקי - אמנית ומאיירת, בעלת תואר ראשון בתקשורת חזותית ומרצה בבצלאל ושרון טרגל - מעצבת אינטראקטיבית ומאיירת, בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר.
צילום: מוטי פישביין "אנחנו מאמינים בעוצמה נשית וביופי שיוצר מגוון", מסרה יפעת יפה, סמנכ"לית השיווק בחברה והוסיפה: "יופי שאינו יודע מגבלות של גיל, צבע עור או גזרה, נטול גבולות והגדרות. לכן, בחרנו לחבר את חגיגות השלושים להגדרה החדשה אך העל-זמנית למושגים "יופי" ו-"עוצמה נשית"; כל זאת בהשראת ים המלח הקסום, אחד המקומות היפים בתבל. לשם כך, פנינו לאומנים מהארץ ומהעולם וביקשנו מהם ליצור את הביטוי האישי שלהם למושגים הללו, תוך חיבור למותג, לערכיו ולסביבתו הטבעית".
המהדורה המוגבלת מוצעת ב-2 מארזים: האחד, סט לפנים ולגוף הכולל מסכת בוץ מינרלית בגודל מלא 100 מ"ל, מסכת לחות עשירה בגודל מלא 100 מ"ל, ותחליב גוף מינרלי בגודל 100 מ"ל (149 ₪) והשני מארז טיפוח לגוף המכיל קרם ידיים מינרלי בגודל מלא 100 מ"ל, קרם רגליים מינרלי בגודל מלא 100 מ"ל, ותחליב גוף מינרלי 100 מ"ל (119 ₪).
צילום: מוטי פישביין
ממש לא סטוץ: 30 שנות אהבהאין ספק כי אהבה, העוסקת בפיתוח, בייצור ובשיווק מוצרי קוסמטיקה, המבוססים על בוץ ועל מינרלים טבעיים מים המלח, היא החברה המוכרת ביותר בעולם בתחומה.
ככזאת חטיבת המחקר והפיתוח שלה רשמה למעלה מ-15 פטנטים בינלאומיים בתחום תרומת המינרלים מים המלח לטיפוח העור.
רוב פעילות החברה מופנית אל מעבר לים ועל כן מוצריה משווקים בכ-40 מדינות שונות ברחבי תבל, הן באמצעות מכירה בסיטונאות בבתי כלבו והן באמצעות חנויות קונספט של המותג שפועלות בהונגריה, גרמניה, קוריאה, סינגפור והפיליפינים. בארה"ב בלבד יש לאהבה כ-2,000 נקודות מכירה ובקנדה נמכרים המוצרים שלה ברשת "ספורה". בארץ, משווקת החברה את מוצריה לבתי מרקחת, לרשתות פארם, לדיוטי פרי ולחנויות שונות ביעדי תיירות ואף אוחזת בשמונה חנויות רשת.
במשך השנים החזיקו גופים שונים במניות החברה. בעת הקמתה היא הוחזקה בשותפות על ידי הקיבוצים עין גדי, מצפה שלם, קליה ואלמוג. מפעלי ים המלח נכנסו לשותפות בחברה בשנת 1992 ומכרו את חלקם בשנת 2001 לאיש העסקים בני גאון ומשפחת לבנת (35%). בשנת 2008, הצטרפה קרן ההשקעות האמריקאית של משפחת דיסני שמרוק (18.5%) לחברה, כשקיבוץ מצפה שלם (35%), קיבוצי ים המלח (6.5%) וקיבוץ קליה (5%) נותרו שותפים בו.
לפני כשנתיים נמכרה אהבה תמורת 290 מיליון שקל לידי קבוצת פוסון הסינית FUSON שבראשות גואו גואנגצ`אנג (בעל רשת המלונות העולמית קלאב מד) שרכש את כל אחזקותיהם של בעלי המניות האחרים בחברה.
בקווי המוצרים של החברה תמצאו בין היתר גם את סדרת Beauty Before Age שפותחה עבור נשים בגילאי 50+ בהתאמה לצרכי העור שלהן, את מוצרי Age Control המיועדים לטיפול בסמני הגיל הראשונים וכמובן את סדרת ה Osmoter™ הכוללת הרכב מינרלים טבעיים מים המלח המופק בתהליך התאיידות סולרי וטבעי של מי הים המיועדת לתפקוד אופטימאלי של התאים בעור. בנוסף מציעה החברה מגוון מוצרי ספא כשאחד הבולטים שבהם הוא ללא ספק הבוץ הטבעי מים המלח שלו מייחסת אהבה יכולת ניקוי גבוהה כמי שבכוחו לספוח שומן, לכלוך ורעלים, ואף להסיר תאים מתים ולחשוף עור רענן וחיוני יותר.