מאת: דותן גלוסקא
GARRETT LEIGHT. יח"צ
זוכרים את התקופה שבה משקפיים היו מרכיבים רק אם חייבים? זוכרים את התקופה שבה היו שניים - שלושה דגמים בלבד של משקפי שמש? יופי אז תשכחו מזה - חלפו הימים שמשקפיים היו סיבה למבוכה, כיום מדובר באביזר אופנתי, שאפילו מותגי העל היוקרתיים ביותר משתתפים בייצורו והמותגיות הזאת הקלה מאוד עם מרכיבי משקפי הראייה והפכה אותם למוצר מבוקש גם בקרב מי שלא ממש זקוקים לו.
בשנים האחרונות משקפיים בכלל ומשקפי השמש בפרט, הפכו לאקססוריז אופנתיים וטרנדיים מאוד והיום כאמור כבר אין מעצב אופנה בינלאומי שמכבד את עצמו שאינו אוחז בליין משקפיים מפואר.
כמי שאוהב, מבין וחי אופנה, אני מודה שאפילו אני הופתעתי בהשקת קולקציית 2019 של
חברת דיוק אופטיקס שהתקיימה בשבוע שעבר במשרדי החברה החדשים והמעוצבים בראשון לציון.
MYKITA. יח"צ לאלו מבניכם שטרם נחשפו לחברה, אספר כי דיוק אופטיקס היא חברה בבעלותו של ארז כהן, המתמחה בייבוא והפצה של משקפיים.
החברה הפועלת בארץ, חרטה על דגלה להביא בשורה אופנתית לעולם האופטיקה מתוך ההבנה שמדובר בפריט אופנה משמעותי ואף סמל סטטוס שמחייב התייחסות מקצועית ורצינית. ככזאת היא פועלת ללא הרף באיתור מותגים ייחודיים, נחשקים ואיכותיים וניכר כי היא יודעת לשים את היד על הדופק בכל הקשור לטרנדים החמים בעולם משקפי השמש וזה בולט במיוחד במותגים שהיא מנגישה לנו הישראלים.
illesteva. צילום: אתר רשמי בין המותגים שמייבאת דיוק אופטיקס לארץ ניתן למנות את
מותג המשקפיים illesteva שהפך למגיפה בקרב מכתיבי אופנה, לאחר שהמוזיקאי אלטון ג`ון רכש בחנות המשקפיים The Box שבסן טרופה כ-12 דגמים שלו.
מאז כבר הספיק המותג שהוקם ב-2009 על ידי שני אחים ישראלים דניאל ואלינה זילברמן לכבוש את פניהם של דניאל קרייג, ביונסה, ריהאנה, אלכסה צ`אנג, ג`וליה רוברטס, קייטי פרי, ליידי גאגא וגוון סטפאני.
Linda Farrow. אתר רשמי מותג משובח נוסף שמציעה היבואנית הוא המותג הנושא את שמה של
המעצבת לינדה פארו שבשנות ה-70 של המאה שחלפה עיצבה דגמים אייקונים לבתי האופנה הנחשבים אמיליו פוצ`י ואיב סן לורן.
לפני 15 שנה זכה המותג שלה לרנסנס כששב לפעול בזירה עת בנה סיימון ג`בלון גילה כ-4,000 דגמי עבר שעיצבה אימו בצעירותה ואותם הוא העביר למכירה בבית הכלבו היוקרתי הרווי ניקולס בלונדון, יחד עם דגמים נוספים שעיצבה כאמור עבור פוצ`י וסן לורן. מיותר לציין כי הדרך מהרווי ניקולס לפניהן של ג`יג`י ובלה חדיד, קנדל ג`נר, אדל, קארה דלווין וקייט מוס הייתה קצרה מאד.
MYKITA. יח"צ
מותג מבוקש אחר שבולט בייחודיותו בארסנל מוצרי החברה הוא
המותג הגרמני מייקיטה שעיקר פועלו הוא בעיצוב נקי ומדויק.
המותג האמור הוקם ב-2003 על ידי גרעין יצירתי, קריאטיבי ומנוסה של ארבעה מעצבים מופלאים: מוריץ קרוגר, פיליפ הופמן, דניאל הופמן והראלד גוטשלינג אשר הגו רעיון, לעצב משקפיים המבוססות על אומנות המסורת היפנית – האוריגמי, ללא כל הלחמות או ברגים - מה שהופך אותם למשקפיים ששום טרנד לא יכול לנצח אותם.
LGR. יח"צ גם את
המותג טום בראון, האמון בין היתר לחליפות של שחקני ברצלונה בנסיעות למשחקי ליגת האלופות, וגם את
LGR האיטלקי שכריסטיאנו רונאלדו ואיזבל גולארט, גורו הכושר העולמית עם קרוב ל-4 מיליון וחצי עוקבים באינסטגרם משמשים עבורו פרזנטורים מייבאת ארצה דיוק אופטיקס, כמו גם את המותג
GARRETT LEIGHT שהשיק השנה את הליין החדש Mr. Leight, המתאפיין במראה אולטרה יוקרתי שנבנה תוך שימת לב לפרטים הקטנים ומשלב בתוכו יצירתיות, דיוק ואיכות.
לאלה מבניכם שתרים אחר מותג קצת יותר מיינסטרימי אציין כי דיוק אופטיקס אחראית גם ייבוא דגמיה המופלאים של המעצבת ויקטוריה בקאהם.
kreuzbergkinde. צילום: גילי שני מעבר לייבוא המותגים הבינלאומיים דיוק אופטיקס גם מעצבת ומשווקת מותגים עצמאיים. בעבר עשתה זאת החברה בהשקת המותג "ספקס" שיוצר בשיתוף עם הדוגמנית שיר אלמליח ועתה תורו של
KreuzbergKinder (קרויצברג קינדר - "הר הצלב") - מותג היפסטרי ישראלי-גרמני שלכד את עיניי ביום ההשקה ושהמעצב יוסף חבר הצטרף לשורותיו כמעצב לאחרונה.
חבר (48), הוא אופטומטריסט במקצועו (בוגר אוניברסיטת סאלוס בפנסילבניה, ארה"ב) ואוטודידקט בכל הקשור לעיצוב. את תהילתו בתחום משקפי השמש הוא קיבל עת השיק לפני 4 שנים את Joseph Haver מותג משקפיים ייחודי בעיצובו. לאחרונה ולאחר 7 שנות פעילות סגר המעצב את חנות הבוטיק שלו שפעלה בתל-אביב והודיע בפייסבוק לקהל לקוחותיו כי בכוונתו להתרכז מעתה "בחלק היצירתי".
kreuzbergkinde. צילום: גילי שני
את ההצעה לעצב עבור המותג הגרמני קיבל חבר מכהן, שייסד את KreuzbergKinder לאחר שנתבקש לייצר קולקציית קפסולה ייחודית עבור צלם אופנה ישראלי שמתגורר בשנים האחרונות בברלין.
כהן שהסתייע בתחילה במעצבת איטלקיה שתרגמה את הרעיונות והמגמות לדגמים היפסטריים מגניבים צירף את חבר לשדרת המעצבים של המותג הנחשק. באירוע ההשקה שקיימה החברה ציין חבר כי לאחרונה התחדש KreuzbergKinder בחנות דגל ראשונה בכיכר אלכסנדרפלאץ בברלין ואני אישית ממליץ לכם לחפש את המותג הייחודי להתרשם ממנו באופן בלתי אמצעי.
ולסיום זכרו, הטרנדים החמים ל-2019 הם: עדשות בהירות במגוון צבעים, משקפי מסכה (סטייל אייטיז) ודגמי רטרו מהסבנטיז בהשראת סדרות כמו נרקוס, ועכשיו נותר לכם רק לבחור את אחד מהדגמים המושלמים שדיוק הביאה לנו ארצה.