צילום: עופר חג`יוב
כור ההיתוך של איי - אופטיק
קשה לרגש אותי בתקופה האחרונה במדינת ישראל, תקופה בה אנחנו מרשים לעצמנו לפזר מילים קשות בכל רשת חברתית, מבלי לחשוב על ההשלכות שלהן. לפגוע במגזרים שונים, בלאום שונה משלנו ואפילו באנשים שחושבים אחרת מאיתנו, רק כי אפשר.
בתוך הסדום ועמורה הזה הגדילה לעשות רשת האופטיקה I-OPTIC ולצאת מהמסגרת מכל הזוויות האפשריות, כאשר יצרה כור היתוך בצורת קמפיין המשלב אנשים אנונימיים מכל קשת החברה הישראלית: דתיים, חרדים, ערבים, נשים, גברים ואחרים כאשר הם מצולמים עם משקפי המותג במסגרת החיים הטבעית, יומיומית שלהם, כחלק מפסיפס ארצישראלי בלי הבדל גזע, מין ולאום והייתי אומרת גם דת.
כזכור, אשתקד בתחרות קקטוס הזהב של ענף הפרסום נחשפה לראשונה אמנה חדשה שגובשה על ידי בית הנשיא אל מול איגוד הפרסום ואיגוד השיווק. האמנה גובשה לאחר הביקורת שהוטחה בענף הפרסום על ייצוג חסר של קבוצות מודרות בפרסומות, כמו נשים ובני עדות המזרח ותכליתה לקדם ייצוג של המגוון הישראלי בפרסום.
צילום: עופר חג`יוב רשת האופטיקה I-OPTIC לקחה כאמור את הנועזות והחדשנות צעד אחד קדימה ויצאה מהמסגרת (של המשקפיים ובכלל) ובהתאם ל-"אמנת הגיוון בפרסום" שהגה הנשיא רובי ריבלין, היא השיקה קמפיין בולט המתרגם את הסלוגן של המותג SEE THE DIFFERENCE בצורה ישירה, מדויקת, בועטת וחסרת רגשות אשם.
I-OPTIC ידועה בקולקציות משקפיים יפהפיים וייחודיים. הרשת החדשנית מציגה שוב ושוב מסגרות משקפי שמש בסטדנרט פורץ גבולות, המתכתב עם הטרנדים החזקים בעולם יחד עם שמירה על קו ייחודי ושיקי, הפונה למכנה משותף רחב ולאנשים שמעדיפים את משקפי השמש שלהם מעוצבים ומלאי סטייל.
צילום: עופר חג`יוב
הקמפיין האמור שצילם עופר חג`יוב עושה כאמור שימוש באנשים אנונימיים מכל קשת החברה הישראלית, כשאלה מצולמים בשגרת היום יום שלהם. כל אחת ואחת מהדמויות בקמפיין צולמה בנוף ובלוקיישן הטבעי שלה המייחד אותה ואת אופייה ויחד יוצרות הדמויות כולן תחושת הזדהות וסולידריות שהן חגיגת כור ההיתוך הישראלי, ובתוך כל הביחד הזה בולטים משקפי השמש האופנתיים במלוא הסטייל המשתלבים למרות ובזכות הבינלאומיות שלהם.
הקמפיין הוא ישראלי בהווייתו, אך מצליח להשתלב בצורה מושלמת עם דגמי משקפי השמש בעלי הנופך הבינלאומי ולהראות כיצד אופנה, סטייל וכמובן מותג איכותי, משתלבים היטב עם כל בני האדם באשר הם, ללא הבדלי גזע, מין ולאום. שאפו!
צילום: יח"צ
דיוה שכולה סטאר
חברת האיפור מאק השיקה את DESTINATION DIVA - שיתוף פעולה נוסף עם פטריק סטאר, לא, לא מדובר בכוכב הים הורוד, חברו הטוב ביותר של בובספוג ושכנו אלא ביוטבר הכי לוהט ברשת!
סטאר (28), נולד כפטריק סימונדק בפלורידה, אבל 3 מיליון העוקבים שלו מזהים אותו רק בכינוי
היוטיוב שלו, "פטריק סטאר". פטריק הוא האח הבכור מבין שלושה, וגדל במשפחה פיליפינית קתולית אדוקה. אחרי התיכון החל לעבוד בחברת מאק, ולמד עיצוב שיער ואיפור. במקביל למד להיות אח רפואי, וזו אמורה הייתה להיות הקריירה שלו, אבל האהבה לאיפור גברה על הכלוהוא פתח ערוץ יוטיוב. את החשיפה הגדולה הוא קיבל לאחר שהתארח בערוץ יו טיוב של חברתו היוטיוברית טליה ג׳וי שחלתה בסרטן. ממש לפני מותה ג`וי ערכה את סרטון הפרידה שלה בו אירחה את סטאר, וכשמיליון עוקביה נכנסו לסרטון האמור הם פגשו לראשונה את סטאר שהפך הן רגע לסטאר אמיתי.
צילום: אינסטגרם
צבא הדוגמניות הוירטואליות של בלמיין
הלייבל הצרפתי בלמיין תחת ניהולו האומנותי של אוליבייה רוסטאנג חשף בקמפיין החורף שלו, שלוש דוגמניות וירטואליות עוצרות נשימה, שנוצרו בעזרת טכנולוגיית תלת מימד ממוחשבת בשם CGI.
כוכבות הקמפיין שזכה לשם "הצבא של בלמיין" הן: מרגו, שודו וזי - אווטאריות ופרזנטוריות דיגיטליות שתמונתן נחשפה לראשונה באינסטוש, כשהן מתרפקות זו על כתפה של זו ומייצגות את הלך הרוח של הוגי הקמפיין שהקפידו על גיוון אתני/חברתי הולם. מימין, זי האסיאתית, באמצע שודו כהת העור וקצוצת השיער ומשמאל מרגו, צרפתיה כחולת עיניים — כולן עוטות מפרטי הקולקציה הנוצצת החדשה.
"כל אחד וכולם תמיד מוזמנים להצטרף לשורת הדרגות בצבא של בלמיין" שיתף רוסטאנג את תפישתו באתר הרשמי של החברה. "כל מה שהם צריכים הוא לייצג את הרוח הנועזת של ההרפתקה כמו הנשים הווירטואליות החדשות שלנו, מרגו, שודו וזי המשקפות יופי, רוק, סטייל ובטחון".
קחו שמאלה, ברחוב סוניה ריקל
בתחילת החודש נחנך בליבו של מתחם קניות בפריז רחוב חדש הנושא את שמה של
מעצבת האופנה הצרפתייה סוניה ריקל, שהלכה לעולמה ב–2016 בגיל 86 לאחר מאבק ממושך במחלת הפרקינסון. ראשת העיר, אנה הידלגו, הכריזה בבוקרו של אותו היום על "סמטת סוניה ריקל", בעוד תצוגת האופנה של המותג הנושא את שמה נערכה מיד לאחר מכן בינות דוכני הירקות במתחם. "סוניה ריקל העניקה לנו את טעמו של החופש", אמרה הידלגו, "היא הייתה יותר פריזאית מפריזאית". בעיר שבה אין סמטה או שביל על שם קוקו שאנל או כריסטיאן דיור, ריקל זכתה בכבוד להיות מעצבת האופנה הראשונה שמקבלת רחוב.
ריקל נולדה במאי 1930 בפריז, למשפחה יהודייה ממוצא רומני-רוסי, שנודעה כמשכילה והייתה שייכת למעמד הגבוה. ריקל פעלה ברובע סן ז`רמיין בפריז בשנות השישים לצד מעצבים גדולים ביניהם איב סאן לורן וקרל לגרפלד, ואת החנות הראשונה היא פתחה ב-1968. בתחילת הקריירה שלה היא נהגה לעצב סוודרים ייחודיים, בעקבות תחושה אישית של חוסר בביגוד בקטגוריה הזאת עבור נשים צעירות עם חוש סטייל, ולכן כונתה "מלכת הסריגים של עולם האופנה".
היא הפכה במהרה לשם דבר בתחום, עם שורת לקוחות מפורסמות שנחשבות עד היום לאייקונות אופנה, ביניהן בריז`יט בארדו וקתרין דנב. ב-1960 פרסם מגזין האופנה ELLE תמונה של סוודר בעיצובה - ובעקבותיה הגיע הכוכבת הגדולה אודרי הפבורן אל הבוטיק הפריזאי של ריקל ורכשה לעצמה 14 סוודרים שונים. מאוחר יותר התפתח בית האופנה גם לעיצוב תיקים, משקפיים וליין בישום.
מימין: שעון אומגה, 23,000 שקל. משמאל: צילום מתוך הסרט, Daniel McFadden
השעון של "האדם הראשון"
"האדם הראשון", סרטו החדש של הבמאי זוכה האוסקר דמיאן שאזל על האסטרונאוט ניל ארמסטרונג הכניס עד כה 16 מיליון דולר.
השחקן ריאן גוסלינג מגלם בסרט, את ניל ארמסטרונג, מפקד "אפולו 11" שנחתה על הירח ביולי 1969, האיש שטבע את הביטוי "זהו צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות". השבוע, התחדש גוסלינג בשעון אומגה, שאותו הוא עונד בסרט החדש. מדובר בשעון מדגם הספידמאסטר הקלאסי של
מותג היוקרה אומגה, שעוצב עבור תכנית החלל של נאס"א, בשנת 1964, כאשר נאס"א חיפשה שעון שיהיה כשיר לכל המשימות.
"מותגים רבים הגישו את מיטב דגמי שעוניהם לבדיקות המחמירות אך רק דגם הספידמאסטר של אומגה שרד", אמר הכוכב בערב השקת הסרט. "מאותו רגע, אומגה נהייתה הספקית הבלעדית של שעונים לתכנית החלל והדגם הפך לשעון הראשון שנחת על הירח ב1969 במהלך משימת אפולו 11", הוא הוסיף.