מאיה נגרי. צילום: תום מהרשק
סוואנה עירונית: קולקציית חורף 2018-19 של MayaNegri
תצוגת האופנה של
המעצבת מאיה נגרי FALL/WINTER 2018-19, או במילים אחרות- תצוגה לעונת סתיו וחורף לשנה המתקרבת עלינו, הייתה תצוגה מסוג אחר. המיקום היה מוזיאון הטבע החדש והמרהיב ברמת אביב ע"ש שטיינהרדט, מה שאומר שהדוגמניות טופפו על עקבים גבוהים במיוחד, בין פוחלצים חביבים, בעיקר מתחום התעופה. זאת ועוד: את התצוגה ליוו שני נגני גיטרה, מתופף, וזמרת מקסימה -תמר ראדה, ששרה בקצב ומבלי להאפיל על המתרחש, בשפה האתיופית . כך העמיקו הסביבה והמוזיקה את הקשר בין הקהל לבגדים שעטו הדוגמניות - הקולקציה שואבת השראה מעולם הטבע והחי, ומשולבים בה פרינטים ומרקמי בדים בצבעי הסוואנה הפראית, לצד טקסטורות חייתיות.
את התצוגה פתחה המעצבת המוכשרת, שלבשה טוניקה מדליקה מעור, וסיפרה, בין השאר, כי הקולקציה עוצבה ברוח ההעצמה לנשים, וכי את המיקום בחרה עוד כשהמוזיאון היה בבניה. בתצוגה נכחו בין השאר: אלון ספן, מנהל מוזיאון הטבע החדש בתל אביב, מאיה וטהיימר ואמה האמנית אריאלה ורטהיימר אשר נבחרו להוביל את קמפיין בית האופנה, מיכל אנסקי, דפנה ואמור מ"נינג׳ה ישראל", ציפי רפאלי, עינת שרוף, סנדרה רינגלר, שלי גפני, לאה שנירר, ז`אן בן אהרון, קרן קרובינר, גיתית פרידברג, טלי חנקין, זוהר יעקובסון, אירמה מיכאלי, מירב מילר ועוד.
מאיה נגרי. צילום: תום מהרשק
רוב הנשים בקהל התלבשו בצורה כל כך מהממת עד שנדמה היה לי לרגע שאני בכלל נמצאת בעיר אחרת, נגיד בניו יורק. האווירה הייתה מקסימה, ובסוף התצוגה עלתה נגרי שוב לרחבה ורקדה עם הדוגמניות ועם כמה אורחות לצלילי המוזיקה שהפיקה הלהקה הקטנה והנעימה.
עם זאת, בלי הערה קטנה קשה לי - לכל אורך התצוגה, לא חייכו הדוגמניות היפות ולו פעם אחת. שמא ההוראה שניתנה להן הייתה כזו? למוטי רייף הפתרונים. רק כמה דוגמניות מלאות, שסחטו מחיאות כפיים ושאפו על ההצהרה הנוכחת של נגרי, שגם למלאות מגיע להתלבש מצוין, חייכו בנועם אל הקהל המפרגן.
אז מה היה לנו שם? קולקציה שמורכבת מבדים עדינים דמוי פרוות, הרבה משי טהור, שיפונים וסריגים דקיקים, לצד ברוקרדים, קורדרוי וג`ינסים. ראויות לציון סדרות עור מהממות, ועיצוב מרענן של חולצות שהחזירו אותנו לטרנדים של שנות השמונים: כתפיים רחבות ומותניים צרות. הצבעים ששלטו היו גווני חום, כחול וירוק, וכאמור- הדפסים חייתיים של הטבע, הסוואנה והמדבר, בצד פרינטים גיאומטריים. את המבחר, חילקה המעצבת לקבוצות שונות , בהן קבוצת Boho-chic מרהיבה. המעצבת מציעה כאן סגנון ערב מבדים נשפכים, הבגדים מתקשטים בתפרים, חתכים וקפלים לכל אורכם.
מאיה נגרי. צילום: תום מהרשק
זכתה למחמאות שמלת ערב בעלת מחשוף גולף נופל, קפלים עד הקרסול , ובעלת פתח במרכז מותן שמאל. כמו כן כוללת השמלה חגורת קשירה ושרוול אחד –באמת לנועזות ביותר. גם שמלת סטרפלס מעור באורך מיני הייתה מיוחדת. התלהבנו משמלות ג`קט אוונגרדיות הנרכסות ברוכסן מוכסף ועוצבו בפרופורציה מוגזמת ומיוחדת. גם כאן חזר מראה הצווארונים הנקשרים.
קבוצה אחרת, קבוצת אוונגרד, התהדרה בבדים יוצאי דופן כמו ברוקרד מוזהב, ונכללו בה גם מעילים: מעיל ארוך בגזרת טרנץ` בעל כיסים עמוקים וסרטי קשירה בשרווליו, ו-ווסט שאורכו עד אמצע השוק, חסר שרוולים ובעל צווארון מחויט ללא סגירה, מבדים פיסוליים. על הקבוצה נמנה גם ג`קט בעל צווארון מחויט וכתפיים מודגשות בהשראת האייטיז. בכלל, תשומת לב נכבדה הופנתה למעילים, בעיקר מעילים ארוכים - רובם מעור, שעשו חשק להקדים את החורף.
מאיה נגרי. צילום: תום מהרשק
בהמשך התפעלנו גם מחולצה בגזרה גברית עם שרוולים תפוחים ורחבים וכפתרה לכל אורכה, ומג`קט קצר שנרכס ברוכסן עם לשונית מתכת גדולה וזכה לכיסים עמוקים מקדימה. ומה עם מכנסים? היו גם היו: מכנסי משי עדינים עם קשירה בסופם, מכנסיים בגזרה גברית ישרה בעלי חלק קדמי כפול, רוכסנים בצדדים וכפתורים רבים. גם מכנסי פדלפון אלגנטיים וקלאסיים בעלי כיסים בצדדים זכו למחיאות כפיים. חובבות הסריגים גם הן לא תצאנה כנראה מאחת החנויות בידיים ריקות שכן בליין הקז`ואל המבוסס על בדי סריג ומיוצר בהקפדה במפעל באיטליה, הן תמצאנה פריטים מהממים בצבעים צבעוניים במיוחד.
טווח מחירים: חולצות- 420 ₪-1290 ₪; שמלות- 790 ₪-1490 ₪; סריגים - 690 ₪-890 ₪; מכנסיים - 795 ₪-1390 ₪; חצאיות - 890 ₪- 1195₪; נעליים - 690 ₪-1980 ₪; מעילים - 890 ₪-3590 ₪.
צמיד אלסקה. צילום: ינאי יחיאל
חורפי-ונוצץ: SHLOMIT OFIR - קולקציית תכשיטים 2019
כשארצות הצפון הן ההשראה לקולקציית תכשיטי החורף מבית
שלומית אופיר, הנוצץ הוא חורפי: גווני לבן, ורוד בהיר דהוי ואפור תכלכל ומאופק משולבים בתכשיטי הפליז מצופי הזהב. במגוון: שרשראות משולבות בהשראת קישוטים שבטיים של הנורדים, הנוף הקפוא והמושלג בגוון פתיתי השלג הנערמים תדיר ולוח השראה אחד שמביא את הצפון אל לב לבו של המפעל-הבית בן 9 השנים שמוצריו נמכרים ביותר מ-100 מדינות ברחבי העולם ו-4 חנויות בישראל.
החורף מכין את עצמו לעונת התכשיטים בין ידיהן העמלות של העובדות המסורות שמרכיבות את חלקי השרשרות, הטבעות והצמידים שעוצבו בידי שלומית אופיר, לכדי תוצר מוגמר. רחוב ברנר התל אביבי מקפל בין בנייניו, את מפעל הבית, בו מייצרים בעבודת יד את קולקציית 2019 ממש בימים אלו, בהשראת הנופים הרחוקים של קצה כוכב הלכת.
צילום: ינאי יחיאל
צורות גיאמוטריות במגוון גדלים וטקסטורות משולבות בסדרת התכשיטים. סדרת "ICE" לאוהבות שילוב של קווים, משולשים בציפוי זהב וריקוע אפור, או סדרת "SNOW" (עגילים ושרשרת) המשלבת חרוזים דמוי אבן ירח בגווני תכול-אפור, גווני ורוד דהוי ועליזות מתונה. השילוב בין הצבעים ה"אטרטיקים" לדוגמאות על בסיס ציפוי זהב, משולבות מטבעות או מלופפות חבלים, יוצר מראה ייחודי של תכשיט מחמיא בעדינות אלגנטית.
"אני רואה במותג הזה חלק מעולם האופנה", גאה אופיר להשיק את קולקציית סתיו-חורף 2018-19 פרי עיצובה. "בכל חצי שנה אני מעצבת קולקציה בנושא חדש, ובנוכחית, השבטיות הנורדית שימשה כהשראה לעיצובים. ארצות הצפון, השבטים המקומיים, הנופים הקפואים והמושלגים, האסקימואים, תושביהם ומלאכות מקומיות וטקסטים.
שרשרת אייס קצרה. צילום: ינאי יחיאל
את תחושת הקרח הצליחה אופיר לתרגם דרך מגוון הטקסטורות של תכשיטי הקולקציה, אחד מהם הוא התליון מדגם שרשרת "ווינטר" חצי עיגול דמוי שיש אפור, משולב במגוון צורות כהות שיוצרות קונטור עדין, ועלול לגנוב את ההופעה של המתהדרת בו. צמיד "לפלנד" בשילוב חבלים בגווני אפור-תכלת, מביא את האותנטיות הקישוטית והשבטית אל האופנה העכשווית, וזוג טבעות "סנואו" פליז בציפוי איכותי של 24 קארט זהב מעוטרות אבן ג`ייד – ישמחו כל יד שמבקשת תכשיט ייחודי ורבגוני. גם המחיר נגיש ומאפשר התחדשות עונתית בהתאם לקולקציות המתחדשות. טווח המחירים נע בין 88 שקלים ועד 300 שקלים בקירוב.
שרשרת סנואו. צילום: ינאי יחיאל
"בעיצוב כל קולקציה חדשה, אני משתדלת שיהיה ביטוי לטרדנים עכשוויים", אמרה אופיר. ואכן טרנד שרשרות עם מספר שכבות, מטבעות, שימוש בפורמייקה (סימן ההיכר בתכשיטיה של אופיר מאז תחילת דרכה (2004) כסטודנטית ללימודי עיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי בחולון, HIT), נוכחים בתכשיטיה לצד ייצוג של טכניקות ייחודיות ושימוש בחומרים ייחודיים (כגון סרטי בד ייחודיים שמקורם בסין), פרנזים ווטי מתכת מלופפים בטקסטיל.
שת"פ עם עמותת "חיבוק ראשון". צילום: יח"צמלבד קולקציית התכשיטים יש עוד פריטים בהיצע: נעליים לחורף 2019: קולקציית קפסולה הכוללת 5 דגמים: מגפונים מעור (550 שקלים) ודמוי עור (490 שקלים), בקווים נקיים שכף הרגל יכולה להתפתות בקלות לעונה הקרה, רק כדי להתהדר בהם, שעוני יד שביקושם תורם להמשך ייצורם, וכחלק מפרויקט תרומה ושיתוף פעולה עם
עמותת "חיבוק ראשון" לטיפול בתינוקות נטושים, ניתן לרכוש צמידים בעיצובה (95 ₪ לצמיד (לאשה) ו- 60 לצמידים במידה קטנה יותר- לילדות).
קנייה של הצמיד האמור תועבר כתרומה לעמותה, ואם בחזקת הלב עסקינן – שרשרת לב זהב דמוי אוריגמי (125 ₪, מקולקציית "יפן") היא בבחינת מתנה נפלאה לבטא את אהבתנו למי שראוי לכך. זה מגיע בבקבוקון שקוף עם פקק שעם, וקשה להתאפק שלא לרכוש כמה לבבות, כמספר הנשים הקרובות לנו שנשמח שיענדו על צווארן. כפי שאופיר מעידה, יש פריטים שלא נס ליחם, ואת אלו המותג שבבעלותה משאיר זמין וממשיך לייצר, פשוט בגלל שתכשיטים לוקחים הביתה, וגם את האהבה על שפע גווניה הנוצצים.
חולצת Watch Hunger Stop. צילום: יח"צ
נלחמים ברעב העולמי - WATCH HUNGER STOP
המחסור במזון הוא אחד הבעיות החמורות ביותר העומדות לפתחיהם של מנהיגי העולם והארגונים הבינלאומיים. ההתחממות הגלובלית ועימותים פוליטיים ושבטיים, שהופכים לשכיחים יותר בשנים האחרונות, מגדילים את כמות הרעבים בעולם מדי שנה.
מנתוני האו"ם עולה כי בעולם ישנם 124 מיליון בני אדם רעבים, עלייה של 11 מיליון ביחס לשנה החולפת, בעיקר בשל התעצמות המשברים במספר מוקדים ברחבי העולם: תימן ומיאנמר שבאסיה, קונגו וניגריה שבאפריקה, ונצואלה שבדרום אמריקה ואפילו סמוך אלינו ברשות הפלסטינית, בעיקר ברצועת עזה, הנמצאת תחת מצור.
לפני שלוש שנים העריך ארגון המזון והחקלאות שהוא זקוק ל-267 מיליארד דולרים בכל שנה כדי לסיים את הרעב בעולם עד שנת 2030. עם זאת, הוא הצהיר כי הוא צריך 6.1 מיליארד דולרים בלבד כדי לטפל באנשים הזקוקים לעזרה מיידית. בפועל הארגון הצליח לגייס רק כשליש מהסכום (2.2 מיליארד) ולכן הוא הוקדש לנזקקים לו ביותר.
מימין: קייט הדסון. משמאל: היילי סטיינפלד
כבכל שנה, חבר
מעצב האופנה מייקל קורס לארגון World Food Programme - WFP הנתמך על ידי האו"ם ודואג לארוחות לילדים ברחבי העולם. בשנה שעברה, הארגון סיפק 18 מיליון ארוחות לילדים ב-60 מדינות.
לרגל הקמפיין, קורס חבר לאמן אלי סודבראק, הפועל בסאו פאולו וניו יורק. סגנונו הייחודי והצבעוני, מעטר את חולצת הטי בעיצובו.
"כשהוזמנתי לקחת חלק בפרויקט הזה שמחתי מאד על ההזדמנות לעזור לאנשים בצורה כה מוחשית", אמר סודבראק. "אני חושב שכל אמן צריך לעשות יותר, במיוחד בעלום שבו אנו חיים היום. אני בא ממדינה שיש בה הרבה בעיות של רעב וחינוך. אם נוכל לפתור את שתי הבעיות הללו, העולם יהיה שונה".
מעצב החולצה, האמן הברזילאי אלי סודבראקבפעם הראשונה, חולצות Watch Hunger Stop יוצעו למכירה. החולצה, שעוצבה ע"י סודבראק נוצרה למען המטרה שהציב ארגון האו"ם להגיע לאפס רעב בעולם עד שנת 2030. על כל חולצה שתימכר, ייתרמו 100 ארוחות לילדים רעבים באמצעות ארגון WFP, כך ש- 100% מהרווחים ייתרמו לילדים במצוקה. בנוסף, מייקל קורס יתרום 100 ארוחות נוספות ל
ארגון WFP למי שיעלה תמונת "Selfless" של עצמו עם החולצה והתיוג: #watchhungerstop @MICHAELKORS
בארץ, יוצעו החולצות במחיר של 219 שקל, במלאי מוגבל בחנות המותג בקניון רמת אביב החל מהיום (16 באוקטובר).
צילום: אתר רשמי
בשעה טובה: מותג האיפור קיקו מילאנו מגיע סופסוף לישראל
9 חודשים לאחר החתימה על מזכר הבנות לקבלת הזיכיון של
מותג הקוסמטיקה והאיפור קיקו מילאנו, מדווחת קבוצת קסטרו-הודיס על קבלת הזיכיון לפתיחת חנויות של מותג הקוסמטיקה והטיפוח האיטלקי בישראל. החנות הראשונה של המותג צפויה להיפתח בחציון הראשון של 2019.
קיקו מילאנו הוא מותג קוסמטיקה איטלקי מוזל, שהוקם ב-1997 ומשווק מוצרי איפור וטיפוח במחירים נוחים. למותג כ-1,000 חנויות והוא פועל בכ-20 מדינות בעולם. חנויות הרשת בעולם מופעלות בבעלות החברה ולא באמצעות זכיינים.
כידוע, אחד ממנועי הצמיחה של קבוצת קסטרו־הודיס הוא הרחבת הפעילות בתחום הקומסטיקה. לאחר שקיבלה את הזיכיון למותג הקוסמטיקה איב רושה, שמקורו בצרפת, ניהלה הקבוצה משא ומתן לקבלת זיכיון מותג הקוסמטיקה המוזל מאיטליה קיקו מילאנו. מי שיצר את הקשר עם החברה האיטלקית עבור קסטרו הוא יוסי גביזון שמוביל את קבוצת הודיס. לצורך הפעילות הוקמה חברת טיקיטקה קוסמטיקה שנמצאת בבעלות משותפת של קסטרו ובעלי מניות מקבוצת הודיס. בדצמבר 2017 חתמה החברה על מזכר הבנות מחייב מול החברה האיטלקית KIKO SPA, לקבלת זיכיון הפעלה של חנויות מותג האיפור בישראל וכן להפיץ אותו באמצעות אתר אינטרנט. קבלת הזיכיון כוללת גם את מותג הטיפוח הגברי Womo השייך לחברה האיטלקית. ההסכם בתוקף לתקופה של כעשור, והוא יחודש אוטומטית לתקופה של 5 שנים נוספות. לפי הקבוצה, ההסכם כפוף לחוקי איטליה.
צילום: אתר רשמיבתמורה לזכויות המוקנות לזכיינית לפי ההסכם, היא תשלם לבעלת המותג דמי פיתוח בסכום כולל של 2 מיליון אירו (אשר מחציתם כבר שולמו לבעלת המותג בחודש דצמבר 2017). בשנתיים הראשונות לפעילות תשקיע הקבוצה סכום המוערך ב-10-120 מיליון שקל שימומנו ממקורות עצמיים של הקבוצה.
"במסגרת אסטרטגיית ההתרחבות ופעילותה של קבוצת קסטרו-הודיס אנו גאים על חתימת ההסכם לזיכיון הבלעדי בישראל של מותג הקוסמטיקה האיטלקי קיקו מילאנו", אמר גבי רוטר, מנכ"ל משותף של קבוצת קסטרו-הודיס והוסיף "אנו מתכוונים לפתוח רשת חנויות המותג בישראל וכן לפעול בזירת האינטרנט עם חנות מקוונת לרכישה אונליין, ובכך לתת לקהל הישראלי את האפשרות ליהנות מאחד ממותגי הקוסמטיקה החזקים בעולם. קיקו מילאנו מביא עמו ערך מוסף בתחום הקוסמטיקה של שילוב מוצלח בין איכות ומחיר אטרקטיבי המתאים ביותר לשוק הישראלי".
צילום: גיא דניאלי
גם להם מגיע: קולקציית גברים ראשונה לתכשיטי בלום
מותג תכשיטים הישראלי BLOOM, המתמחה בתכשיטי יוקרה השיק לראשונה קולקציית גברים שלמה ונוצצת במיוחד, הכוללת טבעות, שרשראות וצמידים.
הקולקציה החדשה כוללת תכשיטי יהלומים בעיצובים על- זמניים, הכוללים שילובים של יהלומים שחורים ולבנים. בין התכשיטים בקולקציה ניתן למצוא שרשראות בעלות תליון דיסקית משובץ יהלומים במספר וריאציות העשוי זהב ורוד או לבן, צמידי טניס במספר גדלים ומבחר רב של טבעות רגילות וטבעות חותם מרשימות.
מעבר לתכשיטי הקולקציה הקיימים, מאפשר המותג אפשרות לשנות את שיבוץ התכשיטים הקיימים בקולקציה ואף לעצב תכשיט ייחודי ומקורי ביחד עם צוות המותג. ככלל בשל הייצור העצמי ועובדת היות המותג כחול לבן מחירי תכשיטיו מתהדרים ב-35%-40% מתחת למחירי השוק.
טווח מחירים: 5,700-11,200 ₪.