אמת חשופה: קמפיין ישראלי נטול פוטושופ
ראשיתו של קמפיין זה כבר בשנת 2014, עת חברת לנז`רי הפכה לראשונה שהצהירה כי בתמונות הקמפיין שלה לא נעשה שימוש בתוכנת הפוטושופ,השכיחה מאד במיוחד בצילומי יופי והלבשה תחתונה. עתה, זו השנה הראשונה שהמותג בישראל מצטרף לאג`נדה שהחברה האמריקאית מעודדת ומצלם קמפיין עצמאי, ובו לוקחות חלק נשים ישראליות שתמונותיהן לא עברו ריטוש או שינויים בפוטושופ.
צילום: מוש תמיר
לקמפיין AerieREAL# הישראלי הצטלמו שש נשים: ריי שגב, תמי מונטג, מירן מנקס, אביגיל אלפטוב-בובליל, ספיר בן רובי וכנרת הנדלס.
הנדלס (26) זמרת ויוצרת, נולדה בלי יד, מדובר במגבלה פיזית, אך זה ממש לא גורם לה להרגיש חסרת ביטחון או שונה ביחס לסובבים וגם ממש לא מונע ממנה להגשים חלומות או להשיג מטרות שהיא שואפת אליהן. ריי שגב (34) דוגמנית, בלוגרית ואקטיביסטית גוף. מי-רן מנקס (29) שחקנית, דוגמנית וסטודנטית לרפואה סינית שחשפה את בעיית עור פניה באינסטוש בפני עשרות עוקביה. תמי מונטג - פליטת "האח הגדול" יוצאת חסידות גור ובתה של אסתי וינשטיין שהתאבדה. אביגיל אלפטוב (22) נערת ישראל לשנת 2015 וזוגתו של יוסי בובליל, אותו אתם וודאי זוכרים מהתוכנית "הישרדות", וספיר בן רובי (25) - הנערה הביישנית מפתח תקווה שהפכה לסטארית וכוכבת בסדרה "נעלמים".
מימין: תמי מונג. משמאל: ריי שגב. צילום: מוש תמיר
ונימה אישית, מבט חטוף בתמונות הקמפיין בהחלט מעיד כי לא מדובר בעוד גימיק שיווקי ונדמה כי נציגות המותג בארץ עשתה צעדה בכיוון הנכון במטרתה להציג קמפיין הראוי למינוח "ללא פוטושופ", ובחירתן של 3 דוגמניות בו (שגב, מונטג והנדלס) בהחלט עולה בקנה אחד עם המגמה המבורכת המבקשת למזער את השימוש בתוכנות להצרת היקפים בתעשיית האופנה.
צילום: יח"צ
קן לציפור בין הראשים: קולקציית הכלות של מזרחי
המעצב דני מזרחי הציג בשבוע האופנה לכלות בניו יורק קולקציה חדשה הכוללת כ-25 דגמים מרהיבים כשמוטיב הציפורים עומד במרכזה. על ראש הדוגמניות נבנה קן עם ציפורים והמוטיב האמור התבטא גם בהדפסי הבד של השמלות שעיצב
מזרחי שהלביש בעבר את הכוכבות הגדולות והחמות: גל גדות שבחרה 3 שמלות כלה לחתונתה, אירינה שייק דוגמנית העל ובת זוגתו לשעבר של רונלדו שחקן הכדורגל וכיום של ברדלי קופר שחקן ההוליוודי שאף הייתה הפרזנטורית של המעצב, הילה סעדה, גלית גוטמן, מיכל אנסקי, סיון קליין, שביט ויזל, דנה גרוצ`קי ועוד. עם השנים הפך לאייקון מוביל בעולם האופנה וכיום מציג את קולקציית שמלות הכלה בשואו-רום בגודל של כיותר מ-300 מטר בלב מנהטן בעיר ניו יורק.
צילום: Adam berry
שיר של שלום
אמש (שני, 8 באוקטובר) בבית העירייה האדום שבברלין גרמניה, זכתה תזמורת קראוואן, פרויקט מוסיקה בינלאומי לצעירים המגיע מאוניברסיטת חיפה, לכבוד מיוחד, עת זכתה התזמורת בפרס משרד החוץ הגרמני ע"ש שמעון פרס, שהוענק על ידי שר החוץ הגרמני הייקו מאס על פעילותה של התזמורת לקידום ערכים משותפים של שלום, סובלנות וחדשנות.
באירוע השתתפו בני משפחת פרס, כמו גם הזמרת דנה איטרנשיונל, שהוזמנה כאומן אורח לאירוע וביצעה שיר משותף עם נגני התזמורת.
צילום: רני
רפלקסים: קולקציית הצמידים החדשה של פנדורה
תכשיטי פנדורה השיקו הבוקר (9 באוקטובר) בישראל את REFLEXIONS - קולקציית צמידים חדשה המתאפיינת בקווים מופשטים וזוויות גיאומטריות שיוצרות נקודת מבט אחרת על הסטייל האישי.
סדרת התכשיטים הזאת מציגה קונספט חדש לצמידי המותג, בעיצוב מודרני ועכשווי הכולל קליפסים שטוחים תואמים המשלימים את הסטייל ועשויים מ-3 סוגי חומרים וגווני מתכות שונים: כסף סטרלינג 925, PANDORA רוז ו-PANDORA shine - כסף סטרלינג בציפוי זהב K18 ושיבוצי זרקונים לקליפסים השטוחים.
מחירים: צמידים החל מ-295 ₪, צ`ארמס החל מ-119 ₪, בסניפי המותג ברחבי הארץ.
צילום: אתר רשמי
בחינה חוזרת: המותג הגרמני New Yorker בוחן כניסתו לשוק הישראלי
זו הפעם השלישית שמותג האופנה "ניו יורקר", בוחן את כניסתו לשוק הישראלי. המותג, בניגוד לשמו, הוא מותג גרמני עם יותר מאלף חנויות ברחבי אירופה. למעשה מדובר בחנות כלבו של בגדים, מלאת סגנונות ורווית מותגי בת כמו amisu לנשים ו-smog לגברים.
בשנת 2009 עמדו קברניטי המותג במו"מ מול עם בכירים בקבוצת עזריאלי ואף עמדו בקשר עם נציגי המותג הודיס, אולם מהלך זה לא צלח. 3 שנים מאוחר יותר, הייתה זאת קבוצת פוקס שדיווחה לבורסה כי היא מנהלת מגעים לקבלת זיכיון למותג הגרמני בארץ. עתה מסתובבת השמועה בתעשייה כי המותג הגרמני בוחן את כניסתו לשוק הישראלי בפעם השלישית.
New Yorker היא כאמור חברת אופנה בינלאומית שבסיסה בגרמניה, והיא מפעילה כיום למעלה מ-1000 חנויות תחת המותג New Yorker. המותג פעיל ב-40 מדינות, אך שליש מהחנויות שלו (כ-304 חנויות) נמצא בגרמניה. במספר מדינות נוספות יש למותג מסה של חנויות, כמו למשל בפולין, שבה פועל המותג עם 76 חנויות. יחד עם זאת, ברוב המדינות שבהן המותג פעיל הוא נמצא בראשית התפתחותו עם מספר בודד של חנויות, כמו למשל בלגיה (3), דנמרק (6), איטליה (5) ועוד. האופנה בניו יורקר נעה בין קז`ואל, ספורטיבי ועד אלגנטי והמחירים זולים, המותג פונה לנשים ולגברים, וקו המוצרים שלו רחב במיוחד וכולל גם הלבשה תחתונה, ביגוד ספורט, אביזרים, בישום ועוד.
רונית יודקביץ`.צילום: רונן פדידה
הגיע הזמן לדבר על זה #עכשיואתיודעת
חודש אוקטובר הוא חודש המודעות ללידה שקטה ואובדן תינוקות רכים. מדי שנה ישנם בישראל 700 מקרים של אובדן הריון. 6 לידות מתוך 100 הן לידות שקטות של תינוקות ללא רוח חיים, לידות בהן לא נשמע קול בכי של התינוק. השנה, לראשונה בישראל, שוברים את השקט.
קמפיין חברתי חדש, ביוזמתן של יערית שושן-סבג פרסומאית ובעלים של משרד פרסום ועדי אברהם מנהלת ובעלים של
קהילת סקסי מאמא המונה כ-150 אלף נשים נועד לעורר את המודעות למקרי לידה שקטה.
בעקבות פוסט שפורסם באוקטובר 2017, בנושא לידה שקטה בקהילת סקסי מאמא, פוסט שגרף אלפי תגובות ושיתופים של נשים שכאבו ושתקו לאורך זמן רב, נוצר המפגש בין יערית לעדי הוא שהביא לשיתוף פעולה חשוב וראשון מסוגו. מטרת הקמפיין היא להוציא את השיח מקהילת נשים ברשת ולהשתמש בשיח הנשי, המעצים, לקידום מטרות חברתיות וליצירת שינוי אמיתי.
רוית אסף. צילום: רונן פדידה
לקמפיין נרתמו נשים רבות מתחומים שונים שראו את מטרתו חשובה במיוחד ביניהן: חלי ממן - מייסדת רשת קבוצות תמיכה להרזייה והעצמה, רונית יודקביץ`- דוגמנית ושחקנית, קלרה לנדרט - שחקנית ודוגמנית, מרינה קיגל - עיתונאית ואשת תוכן, לירון שמם - מגישה, פאולה רוזנברג - נטורופתית ומנחת טלוויזיה, מרב מילר- שדרנית רדיו וטלוויזיה, עורכת ומגישת חדשות ישראלית, עדי אברהם ריצ’י - מייסדת קבוצת סקסימאמא, ענת לב אדלר-סופרת, עיתונאית ויזמית תוכן לנשים, רוית ולטמן - מנהלת מסחרית פנאי פלוס/גו סטייל, ד״ר עליזה לביא - חברת הכנסת מטעם מפלגת יש עתיד, רוית אסף - דוגמנית ובעלים של רשת בתי הספר לאיפור ומקצועות היופי רוית אסף שלי גנדל - וויב תקשורת ונשות עמותת "חיבוק בשקט" - נועה פארן, רות אופק, שירי בר-לוט/אלקסלסי ושרון מזרחי.