כמה עצוב: מותג האופנה של הנרי בנדל נסגר
חברת האופנה L-Brands שבסיסה בקולומבוס שבאוהיו ומחזיקה 5 חברות בנות יציבות, שהבולטת בהן היא Victoria`s Secret, החליטה כי
בית הכלבו "הנרי בנדל" שנוסד אי שם ב-1895 ע"י האיש בעל אותו השם ונרכש על ידה לפני כ-33 שנים ייסגר.
אחרי 114 שנים שהתמחה "הנרי בנדל" באופנה, החליטה הנהלתו בשנת 2009 על הפסקת המכירה של בגדים והתמקדות באקססוריז. המותג כאמור פעל בשנים האחרונות תחת המטרייה של L-Brands שבבעלותו של לסלי וקסנר, יהודי אמריקאי שהחל את דרכו בעולם האופנה בשנות ה-50 של המאה הקודמת, ופעל כרשת חנויות אקסקלוסיבית הפונה לפלח קהל אמיד בעיקר בניו יורק.
צילום: אתר רשמי חנות הדגל של המותג ממוקמת ב-712 Fifth Avenue במבנה מפורסם המכונה בית קוטי (Coty). המבנה עמד במרכזו של מאבק ממושך בין היזמים לבין התומכים בשימור בנייני העיר, שדרשו לשמר את הבניין. בסופו של דבר הושגה פשרה וחלקו התחתון של הבניין הוכרז כאתר לשימור, ומעליו הוקם בשנת 1991 גורד שחקים. השדרה החמישית, בין הרחובות 55 ו-56. ארסנל המותג כולל תיקי יד לנשים, צמידים, שרשראות, טבעות, נרות ריחניים, תכשיטים ואביזרים לנשים, במחירים שאינם לכל כיס.
בתקופה האחרונה נקלע המותג לבעיה והציג ירידה חדה במכירותיו בשל העלייה במספר ספקי האונליין בשוק. עד כה 2018 לא האירה פנים למותג שדיווח על הכנסות של 85 מיליון דולר, הרבה פחות מהנתונים בשנים קודמות. בנוסף לכך דיווחו ב-במותג על הפסד תפעולי של 45 מיליון דולר השנה ולכן במסגרת ההחלטה של אל ברנדס הוחלט על הפסקת פעילות המותג החל מהשנה הבאה במסגרתה כל 29 הסניפים של המותג ואתר האינטרנט שלו ייסגרו בינואר 2019.
המדים של בילוטה עבור טורקיש אייירליינס. צילום: יח"צ
אטאטורק סטייל: המדים החדשים של בילוטה
מעצב העל האיטלקי אטורה בילוטה עושה זאת שוב. לאחר שעיצב בעבר את קולקציית המדים לצוותי האוויר של אליטליה, ואת המדים הראשונים של אטאהיד איירווייס - חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות הערביות, מציג המעצב קולקציית מדים חדשה, הפעם עבור
חברת טורקיש אירליינס.
המדים של בילוטה עבור אליטליה. צילום: אתר רשמי
לאחר 85 שנות פעילות מוצלחות, טורקיש אירליינס החליפה את מדי צוותי התעופה שלה בקולקציית הביגוד החדשה. המדים החדשים יכנסו לשימוש קבוע לאחר פתיחת נמל התעופה החדש באיסטנבול, אשר יהווה את ביתה החדש של חברת התעופה.
בילוטה, הפועל משנת 1984 מאיטליה כמעצב עצמאי, בוגר IED רומא, והמוסד הגבוה לעיצוב Istituto Superiore di Design בנאפולי, הוא גם בעליו של מותג הכלות "SheWhite". לפני כשנתיים הוא זכה בתחרות על יצירת המדים החדשים עבור חברת התעופה הלאומית האיטלקית, אליטליה.
המדים של בילוטה עבור אטאהיד איירווייס. צילום: אתר רשמיהקולקציה החדשה של טורקיש אירליינס עוצבה בהשראת אלמנטים קלאסיים השאובים מהתרבות והעיצוב הטורקיים והיא משלבת דפוסים מסורתיים המצויים בכלי זכוכית וקרמיקה לצד קליגרפיה עם מרקמים ופרטים עכשוויים. כמו כן, הקולקציה משלבת צורות וצבעים המצויים במיצר איסטנבול וכן אלמנטים מזרמים חדשים, המסמלים את האנרגיה חסרת המעצורים הזורמת באיסטנבול, העיר הדינמית ביותר בטורקיה, המהווה מעין צומת בין מזרח למערב. עיצובו הייחודי של בילוטה משלב בין מראה לפונקציונאליות.
המדים של בילוטה עבור טורקיש אייירליינס. צילום: יח"צ
"כשהתחלתי לעצב את הקולקציה החדשה עבור טורקיש אירליינס, הדבר הראשון שעורר בי השראה היה איסטנבול. במשך שנים רבות, היוותה העיר כור היתוך לאמנות ולתרבות, והיא מלאת עושר נדיר כמורשת משותפת של תרבויות רבות. רציתי להביא אלמנטים של קליגרפיה ופסיפסים מסורתיים, יחד עם הפרשנויות החדשות של מוטיבים טורקיים, המדגישים קווים מודרניים, ומשקפים ניגודיות ודואליות".
סווטש. צילום: רייבנבך
הגיע הזמן לזרוח: קולקציית החורף של סווטש
החורף אומנם ידוע כעונה של צבעוניות כהה וקודרת, אך הפעם החליטה
יצרנית השעונים השוויצרית סווטש ללכת על גוונים ועיצובים מפתיעים לעונה הקרה. גווני פסטל, שחזרו היישר משנות ה-60 ומספקים מראה עדין ונעים; צבעי מרקר מהאייטיז שמוסיפים רעננות שובבה וכן שעונים בצבעי צהוב, כחול רויאל, ורוד, כתום, שחור, חום, מטאלי, לב ואדום.
סווטש. צילום: רייבנבך
עוד בקולקציה: השפעות גיאומטריות עם מגוון הדפסי צורות ופסים, שימוש בנצנצים ואבני סברובסקי יקרות על שעונים צבעוניים, סיכות מתערבבות על דנים בעיצוב צעיר ותוסס המושפעות מהניינטיז ועוד.
מחיר: 289-839 ₪, בסניפי המותג ברחבי הארץ.
דיזל. צילום: קמילה סימון
מוטיבים מאוקספורד סטריט: קולקציית סתיו-חורף של דיזל
קולקציית הסתיו/חורף של המותג - STRANGER & STRONGER שאבה השראתה המרכזית מהעיר לונדון ומהרב תרבותיות המאפיינת אותה. כידוע, לונדון היא אחת הערים המעורבות ביותר בעולם. כ-40% מאוכלוסייתה בת 8 מיליון התושבים, הם מהגרים שהגיעו אליה מכל קצוות תבל. ככזאת כיכר העיר המרכזית, כיכר טרפלגר, מארחת על בסיס קבוע את חגיהן של הקבוצות האתניות השונות בעיר ומידי שנה מתקיימות בה חגיגות חג הדיואלי ההודי, ראש השנה הסיני, חג העיד המוסלמי ואפילו החנוכה היהודי.
דיזל. צילום: קמילה סימון
בהתאמה, הקולקציה של דיזל כוללת מוטיבים שונים השאולים מהפסיפס האנושי המרכיב את העיר. בנוסף, בחרו בדיזל השיב עטרה ליושנה והלוגו המותג הזכור מאייטיז שב לקדמת הבמה כשהוא מתנוסס בגאון בחזית חולצות טי וסווטשירטים.
מחיר: חולצות, 1,500-190 ₪, מכנסיים, 3,600-440 ₪, סריגים, 1,700-550 ₪, שמלות, 1,500-650 ₪, נעליים, 1,200-190 ₪, אקססורי, 2,000-150 ₪, בסניפי המותג ברחבי הארץ.
צילום: אתר רשמי
אמה סטון לוכדת החלומות של לואי ויטון
שנה לאחר שהכריז
בית האופנה הצרפתי לואי ויטון כי השחקנית אמה סטון הופכת להיות השגרירה שלו, חושף המותג את קמפיין הבושם Attrape-Rêves ("לוכד החלומות") בו היא כמובן מככבת. הסרטון המשקף את רוח הנסיעות של המותג חושף רגעים שונים בחיי אישה הנמצאת במסע, והבושם המהודר, כולל תמציות דומיננטיות של פטשולי, בשילוב ורדים, קקאו ואדמוניות וורודות מזן "שירלי טמפל".