מוצרי דאק. יח"צ
ריח אקונומיקה, הריני להתוודות, הוא אחד הריחות האהובים עלי ביותר. מבחינתי הוא מסמן ניקיון מוחלט, לובן, הדברת חיידקים ובטחון עז בידיעה, שלפחות לכמה שעות, המשטח, האסלה, או חלקים מהדירה שאותם הטבעתי במוצר, יכולים לנוח ואני איתם.
האקונומיקה, היא למעשה השם המסחרי בישראל של מלבין המכיל ריכוז נמוך של נתרן תת־כלורי. הניחוח של אקונומיקה מזוהה אצל רבים עם ניקיון ביתי, לובנה הוא הלבן בה"א הידיעה. לא תתפלאו, לפיכך, להשתתף איתי בתחושה הנעימה שחשתי למראה המוצר החדש אותו השיקה חברת אס. סי ג`ונסון המייבאת ומשווקת בארץ את מוצרי דאק.
במסיבת עיתונאים שנערכה לפני כמה ימים, פגשנו את הג`ל לניקוי האסלה, מוצר חדש כאמור המכיל אקונומיקה מקציפה, שלדברי היצרנית "שומרת על האסלה מנצנצת ומבריקה, מבושמת ולבנה". ובכדי שהריח לא יהיה דומיננטי מדי, הסבירו מנהלי החברה שהשתתפו בהשקה, כי המותג הבינלאומי DUCK המיועד לניקוי השירותים, מוצע בשני ניחוחות : ניחוח לבנדר, וניחוח ים.
מוצרי דאק. יח"צ
אס. סי. ג`ונסון האמריקאית, קיימת בעולמנו כבר יותר ממאה שנים, זוהי חברה משפחתית, והנתון הזה אף מצוין בלוגו שלה. היא נחשבת כאחת מהחברות המובילות בעולם בפיתוח וייצור מוצרי טיפוח וניקיון לבית. עוד מייצרת החברה מבשמיי אוויר ומוצרים מתקדמים להדברה. החברה הגיעה לישראל בשנת 1985 ובין מוצריה הרבים - מלבד המותג "דאק" - גם "מיסטר מאסל" מוצרי ניקיון כללי, "גלייד"-מוצרים מפיצי ריח טוב, "רייד"- להדברת יתושים ושאר מעופפים מיותרים, "פלדג`" לניקוי והברקת רהיטים, "אוטן" המבקש להרחיק יתושים, גלילונית- שקיות ניילון לעטיפת הכריך בדרך לגן ולבית הספר וכמובן "קיווי" – משחת הנעלים המפורסמת.
לדברי רוית קלוד מנכ"לית חברת אס. סי ג`ונסון, בדיקה שנערכה בחברה העלתה, כי בקטגוריית השירותים, אובחן קיטון כספי של כ-4% ב-12 החודשים האחרונים. הקיטון, כולל גם את סגמנט נוזל ניקוי האסלות, שהצריכה שלו ירדה בכ-2%. עם זאת, דווקא המותג "דאק" הראה לדבריה צמיחה בקטגוריית השירותים באותה תקופה, ובמיוחד בסגמנט הנוזל. לטענתה, הסיבה לקיטון בקטגוריית ניקוי השירותים היא שימוש גדל באקונומיקה, ולראיה, הוסיפה וציינה כי "קטגוריית האקונומיקה צומחת בכ-5% במונחים כספיים לפי דו"ח נילסן מחודש מרץ 2018".
לאור הנתונים הללו, ערכו בחברה סקר דעת קהל נרחב, על ידי מחלקת המחקר של החברה. הסקר העלה, כי לא רק אני מכורה לריח האקונומיקה וליכולות שלה: צרכנים, ומומלץ לדייק - צרכניות רבות, מחוברות אף הן למוצר.

קלוד: "בעקבות המחקרים למדנו כי הצרכנים העידו שהם נאלצים להשתמש בשני מוצרים לניקוי האסלה: מוצר ניקוי ייעודי ולאחריו - סיום באקונומיקה לחיטוי מושלם וסופי. דבר זה הופך את פעולת הניקוי לארוכה ומסורבלת יותר. עוד הצביעו רבים מהנשאלים על צורך אמיתי במוצר אחד שישלב ניקוי, הלבנה, חיטוי עם אקונומיקה ואף הביעו את השאיפה שהמוצר גם יותיר ניחוח נעים ורענן, ללא ריח האקונומיקה החריף". לפיכך הוסיפה קלוד, הגיח לעולם המוצר החדש, כשהמסר המוביל הוא: אין צורך לשלב כמה חומרים בכדי לקבל תחושת ניקיון מושלמת, דאק - מאחד במוצר אחד מרקם ג`ל, יכולת הקצפה, הלבנה, והוא כאמור בעל יכולת השמדה של 99.9% חיידקים ובקטריות ובשל תוספת הריחות המיוחדים, הפעולה אף מותירה ניחוח בישום רענן.
ראוי לציון כי השימוש במוצר מאד נוח - חלקו העליון של הבקבוק מפותל ודק יותר, בעל צוואר בקבוק ייחודי המדמה צוואר ברווז, הוא רשום בפטנט ע"י החברה ומותאם במיוחד למבנה האסלה. באמצעות הצוואר המיוחד, ניתן לנקות את האסלה גם במקומות הנסתרים. שוס נוסף, טמון בעובדה שהדאק החדש הוכיח כי מיתוס הארכת חיי הפרחים באמצעות אקונומיקה - אמיתי הוא ואין מדובר באגדה אורבנית. בבסיס ההנחה כי בכוחו של הנוזל הלבן לעשות כן, ניצבת התובנה שהוספת האקונומיקה תבטיח קטילת חיידקים ובקטריות ובכך היא תמנע סתימה בצינורות הובלת המים של הפרחים. באקונומיקה יש כלור שהוא כידוע חומר חיטוי שהורג את החיידקים ומתסתבר כי 2-3 טיפות בודדות של הדאק לוואזה יסייעו לפרחים שלכם להישאר (עוד קצת) זקופים.
מחיר: 12.90 ₪ ליחידה, ברשתות השיווק והפארם ברחבי הארץ.