בהרבה מובנים פסח הוא חג של ריח; ריח של ניקיון, ריח של דברים חדשים וריח מחליש חושים של מבצעי בשמים שמציעים 3 בשמים במחיר 1. כנגד המתקפה של רשתות הפארם, שמצפות מכם לצאת מהסניף עם עגלה ובתוכה עשרות בקבוקונים ריחניים חייבים להישאר מפוקסים עם הבשמים הטובים באמת.
אבל איך תבחרו את הניחוח המנצח? עשינו עבורכם את עבודת הרחרוח, ולא סתם: כל הבשמים החדשים על המדף - רוחרחו על ידי נסייני האתר מריח של פפירוס ועד לקייט בלנשט.
מעצב העל האיטלקי ג`ורג`יו ארמני השיק את Sì Passione - בושם חדש המגולם על ידי השחקנית האוסטרלית, קייט בלנשט האומר כן לתשוקה, כן לחיים וכן לתעוזה.
היצרנית: "Sì Passione, ממציא מחדש את הבושם והניחוח שהפכו לסימן ההיכר של ארמני, מוסיף מימד חדש לאישיות של הבשמים של המעצב - במילותיו, `שילוב מפתה ומושך של חינניות, כוח ועצמאות הרוח`. סדרת הבשמים האמורה מונחית על ידי העקרונות האלה של נשיות עכשווית, נשיות מלאת חיים, נשיות שחיה את החיים. Sì Passione הוא ההגדרה העכשווית לתשוקה מודרנית ונועזת, ומציג נקודת מבט חדשה של האישה של היום. אישה חסרת הפחד, נועזת, החלטית שאומרת "סי" ("כן"). הצבע האדום מסמל את הגישה ואת המהות של הניחוח החדש – הן בתמצית הריח והן בנשמה שלו. הזהות החזותית החזקה שלו מדגישה את החיוניות שבבסיס הפילוסופיה של הבושם. `אדום כסימן לחיוניות, אדום כסימן לתשוקה, אדום על מנת לאחל לך טוב וחיוביות", אומר המעצב.
הצבע האדום מסמל תשוקה ואהבה - תשוקה הגורמת ללבך לפעום מהר יותר בניחוח אהוב של נקטר של תמצית טהורה של דומדמנית שחורה, בשילוב אגס מלא שמחה. תו הבסיס: פלפל ורוד פיקנטי ותוסס, תו הליבה: עץ ארז ו- Orcanox™ענבר-עצי, המעניקים בגרות, בשלות ואופי, ומשקפים רגשות עזים ותשוקה אמיתית ואילו התו העליון: ורד המדיף את ניחוח עלי הכותרת השקופים שלו, אבסולוט של יסמין היפר-נשי, ועדיין פרחוני ועוצמתי, חושני ואינטנסיבי".
מחיר: 349 ₪ ל-100 מ"ל, ברשתות הפארם.
דבר הנסיינית: "הניחוח הקלאסי של ג`ורג`יו הטמון בבקבוק המתפאר בלק פנימי באדום אנרגטי ומלא חיים, חוזר בפורמט חדש, ויש להודות שהוא דומה קצת לגירסה האורגינלית שכבר קנתה לה מקום של כבוד בהיכל התהילה הקשוח של עולם הפרפורמריה. עם זאת יש לציין כי הניחוח של סי מקבל כאן טוויסט קצת אחר, שממקם אותו איפשהו באמצע על הסקאלה שבין ריח נקי לבין חנות תבלינים עשירה. ואיך זה בדיוק קורה? ובכן, החדש של ג`ורגיו מתחיל אומנם כבושם עוצמתי ודומיננטי אולם בהמשך הוא הופך מעודן, מנומס ונעים הרבה יותר ומתיישב על העור בנינוחות ונעימות שמחזיקה מעמד מבוקר עד ערב".
הוגו בוס השיק את BOSS THE SCENT - ניחוח המגלם את המודרניות והעל-זמניות של האסתטיקה של המותג.
היצרנית: "הניחוח החדש מיועד לגבר אפל ועוצמתי. הוא נפתח בתווים רעננים ומתובלים של זנגוויל המעניקים פרץ של אנרגיה ממריצה. בתווי הלב שוכן פרי המנינקה, מעורר תאווה מדרום אפריקה ואותו משלים איריס המוסיף אלגנטיות עשירה המתיכה את התווים יחדיו. בבסיס הבושם פצ`ולי המעצים את היוקרה של הניחוח ובשילוב עם תווי עור ייחודיים יוצר איכות עצית מעושנת המוסיפה חמימות ומסתורין. יחדיו הם מדגישים את ההיבטים האפלים ביותר של פרי המנינקה ומרוממים את הפיתוי של הניחוח לגבהים חדשים. הבקבוק האייקוני מוגש בצבע שחור ומתהדר בגימור מאט אלגנטי, שנמצא בתוך מעמד ייחודי בצבע שחור גם הוא. הקופסה השחורה עשויה מקרטון בעל מרקם מבריק ועליו מוטבעת באופן מהודק הלוגו של המותג בכסף".
מחיר: 349 ₪ ל-100 מ"ל, ברשתות הפארם.
דבר הנסיין: "בשורה מצוינת לכל חובבי הבוס, או יותר נכון לכל מי שמסתובב עם אנשים שמשתמשים בהוגו בוס: יש לו SCENT (רֵיחַ) חדש, והוא הרבה יותר טוב מהקודמים. גירסת הריח של הבושם מספקת ריענון הכרחי לריח המוכר שהפעם מקבל גוון הרבה יותר אינטנסיבי. זנגוויל, איריס, מנינקה, פצ`ולי – לא ממש משנה מה הבוס דחף לשם, העיקר שהתוצאה באמת מרשימה. ההסנף הראשון אמנם יוצר רושם קל של מרכך כביסה, אבל הריח עצמו הרבה יותר עמוק מזה, ואולי הכי חשוב – נשאר לאורך זמן. לא ברור איך, אבל SCENT הצליח לגרום לריח שלו להיחשב כ"אפל". תקראו בזה מה שאתם רוצים".
לקנת קול יש מורשת מובהקת של מתיחת הגבולות, קריאת תיגר על המוסכמות, יש לו קול מובהק של פרובוקטיביות ואמירה ייחודית. המעצב השיק את KENNETH COLE FOR HER - ניחוח המגלם את הקולקטיב.
היצרנית: "דור המילניום מערער את הגישה האינדיבידואלית המוכרת וחוגג את הפרט, מודע לערכיו, יש לו את חופש הביטוי בתוך הקהל הענק המהווה את קבוצת התמיכה שלו. יש לו את היכולת להיות חזק כפי שהוא רוצה להיות, הוא הכוכב בסיפור חייו. דור ההופך את הערכים שלו למציאות על ידי השפעה על הסביבה, עידוד השינוי וההשראה. דור המילניום מכיר את ערך המידיות. הוא לא מחכה לאף אחד. הבושם ניחן בניחוח מוסק פרחוני, המייצג נעורים, חושניות ונשיות, עם תו עליון של לימון ופרחי הפיאוני, לב רומנטי בניחוח שושן צחור, סיגליות ויסמין פרחוניים, ובסיס חושני של מוסק וסנדלווד".
מחיר: 199 ₪ , ל-100 מ"ל, ברשתות הפארם.
דבר הנסיינית: הריח פרחוני ותוסס שמורכב מכמה פרחים ומוסק, כזה שיתאים בעיקר לשעות היום המיוזעות הבאות עלינו לטובה. הבקבוק, כמיטב המסורת, מאופק ומשעמם וההפתעה הגדולה יותר היא שלמרות קומפלקס הגינה הססגוני הכולל שלל פרחי פיאוני, שושן צחור, סיגליות ופרחי יסמין שהרי אחרי 3-4 שעות לא נותר זכר לניחוח המופלא. ועתה נשאלת השאלה איך קורה שריח כה פרחוני מתפוגג כל כך מהר? התשובה: אין לדעת, פשוט סוד הפרח הנעלם....".
TOUS
מותג התכשיטים והאקססוריז הספרדי טואס, ההוא עם סמל הדובי המפורסם השיק את 1920 - ניחוח לגבר האלגנטי, קלאסי ומודרני, גברי ועוצמתי, אלגנטי ורענן.
היצרנית: "אני חי כפי שאני רוצה לחיות. אני לוקח את הדברים בדיוק כפי שהם, בלי לתכנן יותר מדי. אני מעריך איכות, זו האמת: אני מעדיף פחות, אך טוב יותר. רק משקה אחד, אבל הטוב ביותר. חליפה אחת לעונה, אך עשויה מהבד הטוב ביותר. אני אוהב לנצל את כל שעות היממה ואוהב ללכת לישון בחברה הטובה ביותר: קרני השמש הראשונות. האנרגיה הרעננה שלהן מבטיחה לי מנוחה טובה לאחר בילוי לילי. אני משחק לפי כללי המשחק, אבל אוהב לשנות את הסיום. הניחוח: בושם מתובל – עצי – פרחוני, התו העליון: ברגמוט, פלפל ורוד, הל, תו הלב: כמון, עלי כותרת של יסמין, תה שחור ואילו תו הבסיס: פפירוס, ביו- פאצ`ולי, ענבר אפור. הבקבוק: גרסה מודרנית של קלאסיקה, צורה מוכרת של בקבוק ישן עם בסיס נחושת אטומים, כדי לא לחשוף את התוכן, הזכוכית מעושנת שקופה, דרכה ניתן לראות את התמצית...לא הכול חשוף ולא הכול גלוי".
מחיר: 199 ₪, ל-100 מ"ל, ברשתות הפארם.
דבר הנסיין: "מותג האקססוריז טואס אולי מקדיש את הבושם החדש שלו ל"ניגודים המלווים את הגבר העכשווי", אבל אותי הוא דווקא החזיר לימים אחרים, טרום עידן המטרוסקסואל. כן, בושם של גבריות מתפרצת וחד משמעית, החל מבקבוק הזכוכית המוגש בצורה נושנה של בקבוק עם בסיס נחושת, וכלה בריח בעל הנוכחות, שדי בהתזה קלה ממנו בשביל לפזר לכל עבר סמכותיות גברית אמיתית ובלתי מתייפייפת המאפיינת את הגבר המודרני. אני כמובן אהבתי מאוד את הניחוח וגם את העובדה שמחיר הפרפיום נגיש, אבל עכשיו תסלחו לי, עם כל הקלאסיות, העוצמתיות והאלגנטיות הגברית הזאת, בכל זאת אני נאלץ לשוב למציאות, שכן יש לי תור לקוסמטיקאית להסרת השיער מהחזה".
בית האופנה גולברי השיק את -glitter - ניחוח רומנטי, המשלב אלמנטים פרחוניים ופירותיים, בריח עדין ומתקתק.
היצרנית: "הבושם מקבל פרשנות נועזת תודות ארומות חזקות של פרחים, ורדים ופירות, בשילוב מאסק עדין, המעצים את הנשיות והחושניות. התוצאה: בושם מתקתק היוצר תחושה אביבית, חגיגית, עדינות וקלילות. עיצוב בקבוק הבושם מתכתב עם ערכי המותג: נשיות, רכות, עדינות ואופנתיות. הבקבוק בעלי קוים מעוגלים, הנוזל בעל שקיפות ורדרדה ואפרסקית - כל אלו מעניקים תחושה של תכשיט".
מחיר: 199.90 ₪, ל-100 מ"ל, בסניפי הרשת.
דבר הנסיינית: "כמו פריטי האופנה של המותג - כך גם הניחוח שלו מבקש ללכת על בטוח: מיץ פירות ותערובת פרחים שיצרו יחדיו ניחוח קלאסי, מתוק ונעים, קליל ועדין, שזה בעברית - מתאדה במהירות שיא. הגליטר, אותו השפרצתי, מתאים מאד למי שאינה חפצה להתחייב לאותו ריח מהבוקר עד הערב והבקבוק שלו נאה וצנוע".
John Varvatos מעצב בגדי הגברים האמריקאי ג`ון ורווטוס השיק את ARTISAN PURE - בושם המסמל את המורשת האומנותית של המעצב. לפנים של הבושם נבחר הזמר/שחקן האמריקאי ניקולס ג`רי (ניק) ג`ונאס.
היצרנית: "הארטיזן (אומן) מסמל את המורשת האומנותית של ג`ון וורווטוס. הוא נע בין אומנות העולם הישן לבין התחכום של האומנות המודרנית. המראה והתחושה מוצפים בקלילות וזוהר, מארג הרפיה לקוח מעיצובי האופנה והניחוח מביא איתו משב רוח תוסס וטרי מהפרדסים והגבעות הירוקות, מהמים התכולים של האוקיינוס. לכל ארטיזן בקולקציית בשמי ארטיזן המוכרים אופי משלו. ארטיזן פיור, משלב תערובת של הדרים ועשבי תיבול טריים המעניקים את התו העצי ואת הארומה המרעננת. הבושם נפתח עם הדרים מקלבריה ולימון ספרדי, עשב ירוק וברגמוט, ממשיך ללב של פרחי התפוז, קפה משולב עם יסמין איטלקי, זרעי כוסברה והל ומסתיים ומתקבע בתו עצי סידרווד ממקסיקו, שורש אנג`ליקה וזרעי טונקה המעניקים בסיס מעודן ואומנותי. הבקבוק, כמו כל קולקציית האומנות של בשמי ארטיזן, עטוף באריגת רפיה בעבודת יד בגוון טהור ובהיר, לוכד את האור".
מחיר: 199 ₪, ל-125 מ"ל, ברשתות הפארם.
דבר הנסיין: "הבשורה היא שהריח החדש של ורווטוס לא מזכיר את הריחות הישנים, וזה מעולה כי הדבר האחרון שאנחנו צריכים זה עוד מעצב אופנה שחושב שהוא יכול למחזר ריחות קיימים בבקבוקים דומים. גירסת הפיור של ארטיזן יותר טובה מהקודמים. יש בה משהו יותר מתקתק-חריף שפחות מגרה את האף, והיא לא מצליחה לשחזר את התחושה הברורה והבלעדית הזו של "אה, נו, זה ג`ון ורווטוס". מצד שני ורווטוס זה ורווטוס, והוא יכול לגרום לזבל אורגני להריח נהדר. טוענים שיש שם רעננות של הדרים מתובלת בעשבי תיבול, קפה וכוסברה, אבל אני הרחתי בעיקר לימון והל, אבל בקטע טוב ותמציתי".

אליזבת טיילור האגדית השיקה את Love and White Diamonds - הניחוח האייקוני שהופך למתוחכם יותר, חדש יותר ומלטף יותר.
היצרנית: "WHITE DIAMONT הבושם האייקוני של אליזבת טיילור נחשב לבושם הסלבריטאי המוכר ביותר והנמכר ביותר בכל הזמנים. הבושם ממשיך לסנוור, כמו השחקנית האגדית שיצרה אותו. כעת, הריח האייקוני מקבל ניצוץ חדש עם שובל של רומנטיות וזוהר ומתמשך. טיילור עצמה הייתה יוצאת דופן - זוהרה הקסום, יופייה המרגש, האנרגיה שלה אשר שיקפה אור וזוהר שכבש את העולם. היא לא פחדה ללכת בעקבות ליבה, חיה בלהט, בתשוקה ובעיקר על פי התנאים שלה. היא הייתה מוקפת מותרות וזוהר, אבל זה היה היופי הפנימי שלה אשר זהר ונצץ יותר מכל תכשיט. הבושם " אהבה ויהלומים לבנים" ממשיך את המורשת של בשמי "יהלום לבן" ועוטף בתחושה רומנטית מהשנייה הראשונה. התו העליון בניחוח קסום של נרולי יוקרתי בשילוב פטיגריין ושמן מנדרינה, היוצרים ניחוח של זר פרחים בעל שובל זוהר מתמשך. תו האמצע בניחוח יסמין ושושנה טורקית משכרים בנשיות חושנית ומודגשים על ידי טוברוז וגרדניה לזוהר עוצמתי. תו הבסיס, כמו יום רומנטי מושלם, יוצר דפוס יפהפה בניחוח מושק עשיר העוטף כמו עור שני, וחמימות של סידרווד וסנדלווד קרמי החוזרים כזיכרון מפתה שוב ושוב".
מחיר: 199 ₪, ל-100 מ"ל, ברשתות הפארם.
דבר הנסיינית: "בשמים של מפורסמים זו תופעה שקיימת כבר 100 שנה. בשנות ה-30 של המאה הקודמת נוצר הבושם הראשון של הסלבס בהתאם למבנה גופה של הכוכבת הכי חמה של אז, מיי ווסט. בשנות ה-5- השכיל בית האופנה ז`יבנשי לעשות בושם בכיכובה של אודרי הפבורן, אבל ההצלחה הגדולה הגיעה כידוע רק בתחילת שנות ה-90 עם הבושם של אליזבת` טיילור מבית האופנה אליזבת ארדן. הבושם נמכר כבר ביותר ממיליארד דולר. למעשה טיילור הרוויחה מהבושם יותר מכל הסרטים שלה יחד. עתה, ולמרות שטיילור ממזמן כבר ז"ל הושקה מהדורה חדשה לבושם האייקוני ההוא, ומה לומר? למרות שברור כי הידוענית שחתומה על הבושם על שמה אינה מודעת אפילו לקיומו, שהרי הפיקציה המרנינה הזאת מתהדרת בניחוח מקסים לחלוטין של זר פרחים ענוג, שמצליח להיות בו זמנית מתוק במידה ורענן להפליא, מבלי להזכיר ניחוח של מטהר אוויר, ולהשביח ככל שנוקפות השעות. הבקבוק, כמו אחיו לסדרה, אלגנטי ויוקרתי, נו, אליזבת טיילור...".