צילום: אתר רשמי/ יריב פיין וגיא כושי
כאישה בוגרת שכבר נמצאת עמוק באמצע החיים, אני מוצאת שנשים כמותי נשכחות אי שם, בין גידול הילדים הבוגרים לבין קריירה שנייה. גם תחום האופנה רק בשנים האחרונות למד להתייחס לנשים באמצע החיים שצריכות ללבוש בגדים שיחמיאו לגופן שכבר ידע ימים יפים יותר. נדמה לי לפעמים שהעולם שייך לצעירים לא כסיסמת גרפיטי על קיר בניין בתל אביב, אלא באמת בתחומים רבים של החיים אנחנו לא מבוגרים מדי אך גם לא צעירים. לעיתים כשאני נכנסת לחנויות אני מוצאת שהבגדים פונים לקהלים של שנות העשרים, השלושים והארבעים ולדאבוני נשים כמותי שכבר חצו את גיל החמישים נותרות מאחור.
באתר האינטרנט המתקדם של
רשת האופנה הישראלית "דיסקרט", תחת הערך "אודות" פונה החברה אל קהל הלקוחות ל"בוא ולגלות את אופנת דיסקרט, קולקציות עדכניות ומגוונות לפי מיטב הטרנדים. פריטי אופנה המותאמים באופן מושלם לגוף הנשי, בגדים לכל אירוע ולכל עת בשלל צבעים וסגנונות".
צילום: אתר רשמי/ יריב פיין וגיא כושי
צפייה בתמונות המלוות, תאשר כי מילון המונחים שלי ושל מעצבות הרשת - דקל גבאי, הבת של הבעלים ומנכ"ל הרשת יעקב גבאי, וחברתה אינגה קנייבסקי, שתיהן אגב בוגרות שנקר מכיל בתוכו פרשנויות דומות לסלוגן "כשאת לובשת דיסקרט את תתאהבי בעצמך כל יום מחדש!". כן,אני באמת אוהבת את אופנת הנשים דיסקרט, אופנה ישראלית בייצור כחול-לבן שקיימת כבר למעלה משלושים שנה ומייצרת בגדים שמתאימים גם לנשים באמצע החיים (אמצע החיים מוגדר מגיל 45-65). לדיסקרט כ-62 סניפים ברחבי הארץ וניכר כי בכל פריט ופריט מושקעת המון אהבה ומחשבה, תוך הקפדה בלתי מתפשרת על הסטנדרטים הגבוהים ביותר מתוך עיקרון ציוני והחשיבות לייצור מקומי.
צילום: אתר רשמי/ יריב פיין וגיא כושי
קולקציית סתיו חורף 2018 מדברת לאישה שאוהבת מראה נשי וקלאסי, אך נראה שגם אלו שמחפשות קריצות טרנדיות ימצאו משהו לאהוב - הרשת פונה לאישה המודרנית והחזקה, כזו שמחפשת בגדים בגזרות נקיות שיתאימו גם לפגישה במשרד שדורש לוק מחויט וגם פריטים שיכולים לעבור בקלות למראה סקסי אל תוך הלילה. כמתבקש, הציבה הרשת בראש קמפיין המותג את שירלי בוגנים - אישה בעלת חזות מיושבת, העולה בקנה אחד עם ערכי המותג - אישה איכותית, אשת קריירה, בשלה אשר מתעדפת ביגוד רלוונטי מצד אחד, ולא ארכאי או מוחצן מידי מצד שני.
צילום: אתר רשמי/ יריב פיין וגיא כושי
צילום: אתר רשמי/ יריב פיין וגיא כושי
ואכן, מבט מהיר בקולקציה העכשווית של הרשת מעיד כי זו מעודכנת מכפי שהיה ניתן לצפות, אם מעודכנות שוות ערך ליצירה של גרסאות זולות יותר לרעיונות של מעצבי על, והיא אכן מרחיבה את אוצר המילים של הרשת; אבל אי אפשר להימנע מהמחיר - היא בעת ובעונה אחת דומה כל כך לרבות אחרות.בקולקציה הנוכחית חמש קבוצות מרכזיות: קבוצת הקז`ואל בה הגזרות עם דגש על המותניים, בדי לייקרה כולל שמלות מבדי קטיפה ודפוסי פרחים קטנים על הבגדים שמקנים להם מראה יוקרתי ופחות יומיומי. גם הג`ינסים יושבים טוב על הגוף (כן, מדדתי), מגוון גדול של גזרות כולל כאלה עם מותן גבוהה (טוב הבטן אחרי כמה לידות לא כמו עגולה כמו פעם), חצאיות מבדי ג`ינס, ג`ינסים צבעוניים עם קישוטים שאפשר להתאים להם מבחר סריגים יפים - טרנד שהשנה חזק באופנה המקומית. הסריגים אגב מוצעים במבחר של דגמים כשהבולט מבינהם הוא הסריג בגזרת עטלף.
עוד במגוון שמלות צמודות לגוף עם עיטורים ותחרות, עליוניות וקו מעילים הכולל דגמים דמויי פרווה, מעילי צמר ומעילי פוך משגעים בגווני שחור וכסף - ועל אף ההתמקדות בבגדים היכולים לשמש את האישה של דיסקרט גם במשרד, עדיין אני חייבת לציין כי התחושה היא שרב המוכר על הזר. לא, שלא תבינו לא נכון - בהחלט מדובר בדיסקרט רעננה, וגם הצבעונית העונה מפתה אך נדמה כי בכל זאת המעצבות בחרו הפעם "ללכת על בטוח" (שזה לא רע כשלעצמו!).
צילום: אתר רשמי/ יריב פיין וגיא כושי
צילום: אתר רשמי/ יריב פיין וגיא כושי
בגזרת בגדי הערב מציעים העונה ברשת שמלות וחולצות שקופות חלקית, בדי קטיפה מודפסים, מחשופים מעוטרים, בגדי ערב בצבע שחור, זהב, כסף כיאה ליציאה בערב סגרירי וגם בסעיף זה היא מיישרת דיסקרט קו עם הרשתות המקיפות אותה בקניון המצוי. אין ספק שבדים סינתטיים מסוימים עולים פחות מאחרים, ושחיקוי עור זמין פי כמה מעור (למשל המעיל מדגם בריג`יט), אולם היה מתבקש לטעמי לשדך את אלה לאישה איכותית ובשלה יותר, שהיא על פי הבנתי גם אישה עובדת, ולהנפיק אאוטפיטים נוספים שימטירו עליה טיפות של יוקרה. את כל הפריטים שהוצגו בהשקת הקולקציה ניתן למצוא בחנויות הרשת ובאתר החברה.
טווח מחירים: 79.90 ₪ עד 349.90 ₪, בסניפי הרשת ברחבי הארץ.
* הכותבת הייתה אורחת חברת דיסקרט