צילום: אתר הקבוצה הרשמי. לנס הפקות
אמש (ראשון) התארחו שחקני
מכבי ת"א בכדורגל וסגל הקבוצה במשרדי חברת
אלפא קוסמטיקה. החברה הינה בין חמשת חברות הקוסמטיקה המובילות בארץ, והיא היבואנית והזכיינית של NIVEA, אשר נותנת חסות למכבי ת"א בכדורגל מזה חמש-עשרה שנה. תכלית האירוח היתה להציג את הליין של המותג לגבר ולסקור את המעורבות של המותג בספורט בכלל ובכדורגל בפרט, כחברה בינלאומית המעניקה חסות לקבוצות מובילות כמו ריאל מדריד בספרד, מילאן באיטליה ופריז סן ז`רמן בצרפת.
צילום: אתר הקבוצה הרשמי. לנס הפקות לאירוע האמור הגיעו כל השחקנים, המאמנים, היועצים, אנשי הכספים והמינהלה. בלטו בנוף סטיב מקלארן היועץ המקצועי של הקבוצה וכמובן ג`ורדי קרויף המאמן ההולנדי של מכבי, ובנו של אגדת הכדורגל יוהן קרויף ז"ל. שחקני מכבי – מעוז המאצ`ואיזם הישראלי ישבו סביב שולחנות והקשיבו לפרזנטציה כתלמידים ממושמעים, מה שאולי מלמד על השינוי בהרגלי הטיפוח של הגבר הישראלי בעשור האחרון, ובוודאי על הפתיחות והשיח הפומבי.
צילום: אתר הקבוצה הרשמי. לנס הפקות
אם הגבר "הישן" נהג להשתמש בהחבא בקרם הקוסמטי של זוגתו, או שהצניע את עצם השימוש בתכשירים קוסמטיים כמו קרם עיניים וקרם פנים- הרי שהיום הגבר ה"חדש" מתעניין ומשקיע בטיפוח הפנים והגוף מבלי להרגיש אי-נוחות, מבוכה או לחץ חברתי. הגבריות קיבלה מאפיינים מרעננים, ושימור הפנים הן בהיבט האסתטי של אנטי-אייג`ינג והרצון לשמר את הנעורים והן בהיבט הבריאותי של הגנה מסכנות השמש, כבר אינו נחלתן של נשים בלבד או של קומץ גברים.
צילום: אתר הקבוצה הרשמי. לנס הפקות
באופן הכי סמלי ייצגה גישה זו החבורה הספורטיבית של מכבי ת"א, כפי שענה לי קשר מכבי ת"א אייל גולסה, כששאלתי על הקשר בין טיפוח כושר גופני וטיפוח בריאות העור: "כל השחקנים, אולי תשעים אחוז מהשחקנים כיום - משתמשים בתכשירי טיפוח. NIVEA גורמת לנו לשים לב לעצמנו ומגבירה בכך את המוטיבציה" . הוא אמר.
NIVEA נוסדה בשנת 1911, אז פותח הקרם המקורי, המוכר והידוע בקופסת הפח הכחולה. לראשונה בעולם הקוסמטיקה ניתן היה לאגד שמן ומים יחדיו, לקבלת מרקם לבן וענוג. בשנת 1922 היתה ניוואה לחברת הקוסמטיקה הראשונה שהציגה ליין לגברים. מאז הקמתה עברה החברה כברת דרך והיא נחשבת למותג הטיפוח הרחב בעולם - ומונה למעלה מ-500 מוצרים שונים. אלה מאגדים מגוון רחב של סדרות בתחום טיפוח פנים, גוף, תכשירי גילוח וטיפוח לגבר, תכשירי הגנה מפני השמש, מוצרים לתינוקות ועוד. האירוע בהרצליה התמקד כאמור בליין הגברים והציג סדרה מכובדת ומרשימה של תכשירים שהם בגדר חובה במדף של כל גבר, קל וחומר עבור שחקני כדורגל החשופים לשמש במגרשים: קרם הגנה לפנים ולעיניים, קרם הגנה לשפתיים, תחליב גוף, דאודורנטים ג`ל רחצה בווריאנטים המותאמים לסוגי עור שונים וכמובן תכשירי גילוח.
צילום: אתר הקבוצה הרשמי
לנס הפקותמספר שלוחות המחקר והפיתוח של המותג רב מכל חברת קוסמטיקה אחרת והן פרוסות במכוני מחקר שונים בעולם. בנוסף, לחברה יש כיום מעבדה עצמית משלה במרכז ההנהלה הממוקם בהמבורג שבגרמניה. דליה בר דויד – מנהלת הדרכה ויחסי ציבור של אלפא קוסמטיקה מדגישה שהבידול של הליין לגבר של המותג ניוואה על פני המותגים האחרים בשוק - הוא בפיתוח המתמיד ובחדשנות של המוצרים. היא מוסיפה כי ניוואה חרטה על דיגלה את החדשנות, פרי מחקרים מעמיקים ומעבדות מפותחות, ובכל רגע נתון המעבדות פועלות למען חדשנות זו.
צילום: אתר הקבוצה הרשמי
חברת "אלפא קוסמטיקה" כידוע אף היא חברה ותיקה בשוק ונוסדה בשנת 1933. החברה מייצרת, מייבאת ומשווקת מוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה של המותגים המובילים בעולם כמו CHANEL, GIVENCHY, ELIZABETH ARDEN ועוד מותגים ייחודיים בשוק הישראלי. מפעל החברה ומרכז ההפצה ממוקמים בכרמיאל ומשרדי המכירות השיווק וההדרכה בהרצליה פיתוח - שם גם התקיים האירוע. כיום מועסקים בחברה כ-650 עובדים.
* הכותבת הייתה אורחת חברת אלפא קוסמטיקה