צילום: לנס הפקות
אמש (שלישי) הושק סניף נוסף של רשת הנעליים והתיקים החדשה פֵטִישׁ (FETISH) בקניון הזהב בראשון לציון.
החנות החדשה מצטרפת לאחיותיה בנתניה, אשדוד, חיפה, ירושלים, קריית ביאליק ושדרות, ומציעה ללקוחותיה נעליים של מגוון מעצבים, סגנונות וטעמים - זאת בנוסף למותג הנעליים הוותיק קליגולה - שנרכש לאחרונה ע"י קבוצת MANIA GROUP אשר השקיעה בהשקת הרשת החדשה, השקעה ראשונית של כ-20 מיליון. "קליגולה פנתה לקהל קלאסי ובוגר ורציני יותר, ואנו רצינו להביא משהו שיתאים יותר לדנ"א של קבוצת מאניה", מסר מישל רוגוף, מבעלי הקבוצה.
בשלב הראשון נפתחו כאמור 7 חנויות בינהן גם זו שהושקה אתמול בקניון הזהב בראשון-לציון. הרשת החדשה צפויה למנות כ-12 חנויות עד סוף השנה ולעומת קליגולה, שהייתה כידוע רשת שרובה התנהלה בבעלות מלאה של החברה, החנויות של פטיש מנוהלות במודל של זכיינות. "מרבית החנויות שלנו מופעלות בזכיינות פרטית. זכיין ברצפת המכירה נלחם על החנות. כשמדובר בעסק שלך זה נותן יותר מוטיבציה", אומר רוגוף.
סניף המותג בקריון. צילום: לנס הפקות
פֵטִישׁ מחזיקה בבלעדיות מותגי הנעלה ותיקים ובהם: Cecconello , Wermer, Petite Jolie הברזילאים, Belle הסינית, SugarDaddy הישראלי, ו- Bilberry אשר רעיונית ועיצובית ישראלי אף הוא. טווח המחירים של 200-1,400 שקל.
לדברי רונית חיימוביץ – בעלים ושותפה יחד עם מישל רוגוף ואורן יפרח, בכוונת הרשת לשלב מותגים בינלאומיים ידועים נוספים ולהיות דינמיים ועדכניים תוך קשב לטעמי הלקוחות וצרכיהם. עוד הוסיפה, כי בימים אלה מתקיים מו"מ לפתיחת סניף בעיר ללא הפסקה ת"א. מנהל הרשת אודי הרר הגדיר את פתיחת החנות הנוכחית "השקה רכה" והודיע כי עד סוף 2018 בכוונת הרשת לפתוח כ-30 סניפים, והדגיש כי מדובר בנעליים ברמה אחרת, עם חומרים איכותיים, יפים ונוחים בו-זמנית.
בעוונותי הרבים אני מתחילה לבחון את מי שמולי מהנעליים.. . כמכורה ופטישיסטית של נעליים ותיקים - שוטטתי בחנות ובחנתי בחדווה את הנעליים, המגפיים, המגפונים ואת קבקבי העור האופנתיים של קליגולה, את התיקים בניחוח אחר - תרתי משמע, והתקשתי להתמקד במדף אחד. אין ספק שאבשי ביטון - הקניין והמעצב של פטיש מצא את הדרך לטעמי ולכרטיס האשראי שלי גם יחד... אם יש לך פֵטִישׁ לנעליים- תחדשי! כי אם נכנסת לחנות - קשה יהיה לך שלא לבצע בה רכישה כלשהי, שכן זו כפי שציינתי אוחזת בתמהיל של עיצובים ומאפיינים במינעד רחב של טעמים וצרכים, שגרמה גם לי "לגהץ" למרות שטרם הגעתי לשם - נשבעתי שלא...
דגמי המותג bell. צילום: אבי ולדמן/ עמירם בן ישי
המותגים השונים מתאפיינים בשונות ומבדלים עצמם זה מזה, אך כולם כאחד (למעט קליגולה) מציעים מידות בטווח 36-41. על מנת לעשות סדר בשלל המותגים ולדעת מה יתאים לכן ולאידאולוגיה שלכן, לפניכן פרטים שחשוב לדעת על כל מותג: פטי-ג`ולי המתמחה בנעליים בדגש טכנולוגי העושה שימוש בחומרים מיוחדים ללא שימוש בעור וידידותי לסביבה. מתאים לצמחונים וטבעונים, כמו גם טווח מחירים סביר, 349-549 ₪. וורנר הברזילאי, מתמחה בנעליי נשים אופנתיות ונוחות וכן מגפיים, והוא מציע מיגוון רחב של נעליים שטוחות לצד פלטפורמה ונעלי עקב בצבעים חורפיים ובעלי נוכחות כמו בורדו, אדום ,כסף וגווני שחור. הנעליים מוצעות בטווח מחירים 549-799 ₪. בל הסיני מציע נעלי עור בסגנון אופנתי ואלגנטי בדגש על איכות. ניתן למצוא במותג זה מענה אופנתי לטרנדים השונים בגימור מוקפד איכותי ונוח. וסינים- כמו הסינים - מדובר בחברה המובילה בסין בייצור נעליים המייצרת 40 מיליון זוגות בשנה (!!!) המיוצאות לרחבי העולם- ועתה כאמור גם אצלנו. טווח המחירים 399-989 ₪.
דגמי המותג Sugardaddy. צילום: אבי ולדמן/עמירם בן ישי
סקונלו הברזילאי מייצר נעליים ועושה שימוש בחומרי גלם מגוונים כמו עור, בדי צלילה וחומרים דמויי עור, ברמה כזו המאפשרת דיוק של טקסטורות וצבעים המכוונים לטרנדים החמים עבור מי שמבקשת להיות מעודכנת אופנתית. מוגש במידות 36-41 ובטווח מחירים 649-749 ₪. בילברי מציע קונספט חדשני של נעלי בובה אופנתיות בצבעים שונים, ויחודיותו טמונה ביכולתו לעצב את הנעל ע"י טעם אישי והצורך של הלקוחה באמצעות אקסוסריז מגוונים אותם ניתן להחליף בנעליים ולהתאים ללבוש או למראה. הרעיון והעיצוב כחול לבן, מתוך מטרה להפוך נעל לרב -שימושית ולהימנע אידאולוגית מזיהום סביבתי ודאגה לחיות. כיתר המותגים המידות 36-41 אך המחיר 199 ₪ שווה לכל נפש, וכל אביזר נוסף מחירו 49 ₪.
מימין: petite jolie. באמצע: werner. משמאל: caligula
שוגר-דדי הנחשב למותג הגלאם-רוק הישראלי מציע מגוון נעליים, מגפונים וסנדלי עקב לצד תיקים וארנקים המעוצבים בהשראת ה-Street Cuture המבוססים על העולם הגראפי בהשראת המוזיקה, הפאנק והרוקנרול של האייטיז והניינטיז. לשם שינוי זהו המותג היחיד המציע מידות "סינדרלה"- בטווח מידות 35(!)- 41 , ובטווח מחירים 269-134 ₪, ותיקים בשלל צבעים בטווח מחירים 149-549 ₪ ואחרון חביב, הותיק והמוכר בסדרת המותגים הוא קליגולה הישראלי והמיתולוגי , אשר נמכר בחנות במקביל למותגים האחרים. קליגולה מציע כידוע נעליים איכותיות כמו תמיד, המותאמות לטעם הישראלי ואשר קיבלו ריענון ועידכון בעזרת מומחים ומעצבים צעירים. במגוון המותג נעליים שטוחות וגם עקב בינוני בצבעי אפור עכבר, קאמל, גוון ניוד טבעי ושחור- כלומר הצבעים שהכרנו במותג. טווח המחירים 199-799 ₪.
ובלי קצת צהוב אי אפשר: קבוצת מאניה גרופ הוקמה בשנת 2002 עם הקמת המותג MANIA. סוד קטן שסיפרה לי רונית חיימוביץ (ולא מוסתר כנראה...) שלמעשה מדובר בעסק משפחתי, בו היא שותפה עם אחיה וחתנה. עוד סיפרה כי גרשון ברושי הבעלים והמייסד המיתולוגי של המותג קליגולה ממנו נקנתה הרשת - הוא בעצם בן זוגה ... אז אולי מדובר גם בצוות עבודה מבטיח... כיום אגב מונה הקבוצה המחזיקה במותגים מאניה ונויז 110 חנויות והיא מעסיקה כ-400 עובדים עם מחזור מכירות העומד על כ-300 מיליון שקל בשנה.
לסיכום: אם גם את אוהבת לגוון ומתאימה את הנעל לנסיבות ולפונקציית הפעילות שלך- מומלץ לך מאד לפקוד את אחת מחנויות הרשת ולהתעדכן בפריטים שהיא מציעה, הם בהחלט אופציות טובות ומגוונות.
* הכותבת הייתה אורחת קבוצת מאניה