כללי
סוסיתא
גאדג'טים
נדל"ן
101 מיסטיקנים ישראליים
כל הנשמה
הזמן הורוד
הדודל של גוגל
משפטפטת
U N A C T I N G
סיפור מצולם
המומחים
לו ולה
מטופחת
סלון יופי
כללי נשים
פאשניסטה
פאשניסט
ברבריה
מטרוסקסואל
סקס ואהבה
פאשן ניוז
קולינריה
מבזק קולינרי
זוללים
אוכלים בחוץ
ספר מתכונים
השַׁתְיָין
תרבות
כללי תרבות
על הבמות
על המסך
הספרנית
הזמנה להאזנה
עיצוב
בדק בית
הום סטיילינג
גינה לי
עשו זאת בעצמכם
בריאות
מעבר לדלפק
עושים כושר
ביקור רופא
חוג הסילון
עדכונים מהביצה
רכילות, סלבס ופאפארצ'י
נופש ותיירות
נשארים בארץ
יוצאים לחו"ל
ילדים
כללי ילדים
המשחקייה
ילדודס
ג'ימבורי
רוצה לספר לנו על משהו?
יש לך ידיעה/ רעיון ששווה אייטם?
מוצר ששווה סקירה?
צור/י
אתנו קשר
הכירו את התחליף "הבריא" לביסלי - חטיף קראנצ'וס עם פחות נתרן, פחות סוכר ופחות שומן רווי
חטיפי ה"קראנצ`וס" של חברת שסטוביץ`, אומנם מזכירים בצורתם, בטעמם ובמחירם את חטיפי הביסלי של אסם, אך בניגוד אליהם הם עומדים בדרישות רפורמת הבריאות וכוללים ערכי שומן רווי ונתרן מהנמוכים בשוק החטיפים
■
יעל חן מדווחת.
יעל חן
13/11/2017
כבוד השר ליצמן כיכב – בהשראה בלבד ולא בנוכחותו - במסיבת עיתונאים שנערכה לכבוד יציאתה לאוויר העולם של סדרת חטיפי קראנצ`וס. הסדרה, שהביאה לעולם חברת שסטוביץ`, כוללת חמישה טעמים: גריל, ברביקיו, פלאפל, בצל ופיצה. החטיפים נושאים תווית המעידה על כך שהם מכילים ערכי שומן רווי ונתרן נמוכים ביותר, זאת בהתאמה לדרישות משרד הבריאות לשנת 2020. כזכור, בשנה שעברה הגישה ועדת המזון, של משרד הבריאות - הידועה גם בשם "ועדת הסוכר" - את המלצותיה לשר הבריאות, יעקב ליצמן, על פיהן יחוייבו יצרני ויבואני המזון לסמן במדבקה אדומה מוצרים עתירים בסוכר, שומן רווי או נתרן. המשרד, בהוראת השר, דורש כי חובת הסימון תהפוך לחובה כבר בשנה הקרובה, אלא שיצרניות המזון הגדולות במשק - בהן קוקה קולה, שטראוס, תנובה, תלמה יוניליוור ואסם - הצליחו להשפיע על המלצות הוועדה עוד בזמן שהיא פעלה, בכדי שסימון המוצרים ייכנס לתוקף בשלבים. בשלב הראשון, למשל, הרף למדבקה האדומה יהיה גבוה למדי וכך החברות ירוויחו כמה שנים של אורך נשימה.
ביקורו של שר הבריאות יעקב ליצמן בקו הייצור של חטיפי קראנצ`וס. מימין: שר הבריאות, משמאל: יוני שסטוביץ.
צילום: בן פרידמן מאתר החברה
.
כך או אחרת חובת הסימון של ערכי הנתרן, הסוכר והשומן הרווי על גבי מוצרים צפויה תהיה להיכנס בסופו של תהליך לפועל ומוצרים שלא יעמדו בדרישות אלו, יקבלו כאמור סימון אדום. לטענת סתיו יואלי, מנהלת חטיבת המזון בשסטוביץ` "למרות ההזדמנות שניתנה לעשות את המהלך בשלושה שלבים, חטיפי הקראנצ`וס כבר עומדים בכל דרישות משרד הבריאות לשנת 2020 להפחתת הנתרן, הסוכר והשומן הרווי תוך שימוש בשמן קנולה", ואכן, מבדיקה שערכתי עולה כי הערכים התזונתיים של החטיפים החדשים ל-100 גרם עומדים על 390-399 גרם לנתרן; 22-26 גרם סך שומנים; 2.8-3 גרם חומצות שומן רוויות; פחות מ-0.5 גרם חומצות שומן טראנס; ופחות מ-2.5 כולסטרול.
יואלי, הסבירה למוזמנים הרבים שאכלו בינתיים ממיטב תוצרת ארוחת הבוקר הנדיבה של מלון "הרודס" בתל אביב שכללה בוודאי ערכי תזונה פחות מומלצים, כי "בשסטוביץ`מאמינים, שהעמידה בדרישות משרד הבריאות, יגרמו להורים לצרוך דווקא את קראנצ`וס, והחטיפים יהפכו לאלטרנטיבה המועדפת עבורם". כמו כן היא הוסיפה כי החברה השקיעה מאמצי פיתוח רבים, מלבד בשיפור הערכים התזונתיים של החטיפים, גם בנושא הטעם שקיבל לדבריה נקודות זכות רבות במבחני טעימה שונים. "במוצרים החדשים 40% פחות נתרן ו- 60% פחות שומן רווי בהשוואה לחטיף החיטה המוביל בשוק. כמו כן, במבחני הטעימה שערכנו עולה כי החטיפים המופחתים טעימים לא פחות ובחלק מהטעמים אף עדיפים, במיוחד טעמי הפלאפל והברביקיו".
שלושת הטעמים המוצלחים ביותר שזכו במבחן הטעימה שלנו
חברת שסטוביץ` השקיעה במהלך השקת הקראנצ`וס כ-5 מיליון שקל, והחטיפים החדשים יוצעו באריזות קטנות של 70 גרם, עם מחיר מומלץ צרכן של כ-3.90 שקלים ליחידה.
דבר הנסיינים:
"החטיף מגיע בטעמים גריל, פלאפל, בצל ופיצה ונחשו איזה חטיף אחר זה מזכיר (רמז: את זה של המתחרה מבית אסם). נוסף על הטעם הדומה - גם המחיר של שני המוצרים די דומה, תלוי כמובן איפה קונים, אך היתרון של זה החדש טמון בעובדה כי הוא עומד בדרישות רפורמת הבריאות וכולל ערכי שומן רווי ונתרן מהנמוכים בשוק החטיפים.
מיכאל בן עשר וחצי ואחיו ארי בן השש - פסקו שניהם שהחטיפים בטעם פיצה ואלה בטעם הפלאפל הם הטעימים ביותר ואחריהם בתור הם דירגו את החטיף בטעם גריל, ואני מצידי פוסקת כי
המותג דמוי הביסלי בחלק מטעמיו אכן מתעלה על המקור וזה חרף ההפחתה של 40 אחוזי הנתרן. בשורה התחתונה
החטיף מספק את יצר הנשנוש וזה בהחלט מעודד שיש היענות מצד יצרניות מזון להנפיק מוצרים שמורידים את אחוזי השומן הרווי והמלח".
מצאתם טעות בכתבה? ספרו לנו ונתקן
לחץ כאן
אולי יעניין אותך גם
מאמרים
נוספים
הפעם לפוראבר: רשת האופנה פוראבר 21 חוזרת לישראל
קוד מוצר:
28/12/2021
יפה חיים
פרטים נוספים
הפקת אופנה: הגוף באזרחות, הלב בחזית
קוד מוצר:
07/07/2024
מאיה אושרי כהן
פרטים נוספים
הפקת הענק CIRCO CIRCO נחתה בישראל
קוד מוצר:
18/04/2024
דנה קהאן
פרטים נוספים
רוצה לספר לנו על משהו?
יש לך ידיעה/ רעיון ששווה אייטם?
מוצר ששווה סקירה?
צור/י
אתנו קשר