באדיבות WeSki
כל מי שארגן אי פעם חופשה בחו"ל, יודע כמה כאבי ראש נלווים לפעולה הכביכול פשוטה הזו. בין אם אתם לבד או עם בן זוג, או חברים שרוצים לפנק אתכם כי הרגע חגגתם ארבעים, לתכנן חופשה זה דבר מורכב. ראשית לארגן את הטיסה, שנית את בית המלון, שלישית לאן מטיילים ביעד שנבחר ועוד ועוד. חופשת סקי מורכבת אף יותר: האם להזמין דרך סוכן שגם יגזור קופון על הדרך? מהו היעד המועדף? איזו חברת טיסה? איך לסחוב את ציוד הסקי או אולי בכלל עדיף לשכור אותו באתר עצמו? כל כך הרבה שאלות עד שלא מובן מה היינו עושים אם WeSki לא היו קיימים.
אז נא להכיר:
WeSki - אתר חדש וסטארטאפ ישראלי המבקש לחולל מהפיכה בכל הקשור לחופשות סקי בשוק התיירות העולמי.
המיזם התיירותי-טכנולוגי האמור מבית חברת WeTrip מציע חופשת סקי מותאמת ללקוח והכל בלחיצת כפתור כך שגם אתם תוכלו לעשות זאת בקלות מכל מקום וללא עזרתו של סוכן נסיעות תוך שאתם בוחנים את העדפה הטובה ביותר מבחינתכם: האם תסעו לגלוש מוקדם במהלך העונה (דצמבר ינואר) או מאוחר (מארס)? האם אתם מחפשים מסלולים למתחילים או למתקדמים? וכמובן, מהו התקציב ומה אתם יכולים להרשות לעצמכם? האתר WeSki כאמור מספק תשובות לכל השאלות הללו.
באדיבות WeSki
אז איך זה עובד? אחרי שתקבעו את כמות הגולשים ואת אתר הסקי, תוכלו להרכיב את החופשה בהתאם להעדפות האישיות. חופשת סקי מורכבת מתשעה מרכיבים, שעל כל אחד מהם עלינו לתת את הדעת: בחירת האתר, הטיסה, הנסיעות, הלינה, סקי פס, השכרת ציוד, הדרכה, אוכל וביטוח נסיעות. מה שטוב באתר הזה זה שניתן לחלק את התשלום בין חברות וחברי הקבוצה וכך כל אחד משלם על עצמו בהתאם לשירותים שהזמין כמו השכרת ציוד, שיעורי סקי, ציוד, העברות, ביטוח מיוחד לסקי וכדומה. תודו שזה גאוני כן? באמצעות אלגוריתם מיוחד מוצעות באתר חבילות שכוללות: טיסות, העברות, לינה וסקי פס (כרטיס למעליות הסקי) לצד שילובים שונים שנועדו לסייע ולהתאים אישית את ההצעות הטובות ביותר עבור כל משתמש.
מאפייני עונת הסקי שבפתח ברורים הם: עלייה חדה של הזמנות ברגע האחרון, נתון שמאפיין תקופות של משבר כלכלי, תחרות קשה בין האתרים וסלקטיביות גדולה של המזמינים לצד עלייה חדה בהזמנת חופשות סקי באינטרנט. נתונים אלו מצביעים על כך שלפני שהגולשים נועלים את המחליקיים הם מפעילים את המחשב וגולשים בין 14 אתרי אינטרנט שונים כדי לבחור את המקום בו יבלו את חופשת סקי. ואכן מומחי תיירות מציינים כי גולש ממוצע משקיע כשעתיים במחקר ובהשוואה. המלצות של גולשים באתרי האינטרנט נהפכו למרכיב חשוב בקבלת ההחלטות.
על פי נתוני WeSki, בישראל כ-50 אלף גולשי סקי וסנובורד. כ-70 אחוזים מגולשי הסקי מזמינים את החופשה שלהם לפחות שלושה חודשים לפני היציאה והיעדים הפופלאריים ביותר בקרב הישראלים הם צרפת, איטליה, אוסטריה או בולגריה. 75 אחוזים מהגולשים הם גברים ורק כ-25 אחוזים הן נשים. כ-60 אחוז מהגולשים מעדיפים סקי וכ-40 אחוז מעדיפים לגלוש על סנובורד. 35 אחוזים מהגולשים מגיעים עם ציוד גלישה מהבית ו-55 אחוזים הנותרים מעדיפים לשכור אותו באתר הסקי. עוד נמסר מחברת WeTrip מפעילת אתר WeSki כי שוק חבילות הסקי מהווה כ-66 אחוזים מכלל העסקאות. 40 אחוזים צפויים לחזור לאותו אתר נופש בו בילו בעונה הקודמת. עוד עולה מנתוני WeSki כי הפרמטרים החשובים ביותר לגולשי הסקי הישראלים בעת הזמנת החבילה: כמות שלג מובטחת; גודלו של אזור הסקי; עומס המסלולים; מחיר ואיכות לינה. 48 אחוזים ציינו כי אינם מרוצים מהצעת חופשת הסקי הנוכחית שלהם ומבקשים יותר גמישות ושהייה ארוכה יותר.
WeTrip הוקמה ב-2016 על ידי 4 שותפים - יותם עידן, דויד בן זימרה, בן לנג ורועי צין ומעסיקה כיום 12 עובדים בישראל ובלונדון. ראשיתו של המיזם בתכנית Zell , תכנית היזמות היוקרתית של המרכז הבינתחומי, אשר הפגישה בין מייסד waze אורי לוין ליותם עידן ודויד בן זימרה. בהמשך הצטרף למיזם בן לנג אשר הביא עימו ניסיון רב מעולם התיירות ורועי צין, טייס לשעבר, עם שנים של ניסיון בתעשיית ההיי טק הישראלית, שהגיע להוביל את פיתוח המוצר. המיזם השתתף במחזור ה-3 של האקסלרטור SigmaLabs, והתקבל לאחרונה לתכנית אקסלרטור יוקרתית באנגליה בשם Founders Factory, משם קיבלה החברה השקעה מחברת EasyJet, אחת מהמשקיעות בתוכנית. החברה מעסיקה כיום 12 עובדים בישראל ובלונדון.
"כמי שנתקל במשך שנים בקשיים להזמנת חופשות סקי שיתאימו לי ולחבריי, אני נרגש מאוד להשיק את WeSki בישראל, במיוחד לאחר ההשקה המוצלחת בחודש שעבר באנגליה.החלום שלנו הוא לסייע לקבוצות בכל העולם לבנות חופשות סקי בקלות ובגמישות מקסימלית. אני מאמין שהמיזם ישנה את הדרך שבה גולשי סקי מזמינים את החופשה שלהם, ויחסוך מהם את הצורך לדבר בטלפון עם סוכני נסיעות", מסר מנכ"ל החברה יותם עידן.