המשפט החבוט "אני לא מוכן להיות חבר במועדון שמוכן לקבל אנשים כמוני" של הקומיקאי והשחקן, גראוצ`ו מרקס כנראה פחות מתאים לכתבה הזו, כי אחרת אי אפשר להסביר את 40,000 חברות וחברי
מועדון All Club מועדון הצרכנות לבעלי עסקים קטנים ובינוניים.
"אול קלאב", הוא למעשה מועדון מועדון חברתי-עסקי שהוקם לפני כחצי שנה ומטרתו העיקרית היא להוזיל את עלויות הצריכה והרכישה של כל בעלי העסקים, העצמאיים ועובדיהם בישראל תוך שהוא מעניק להם הטבות לרכישת מוצרים במחירים מוזלים וזה כאמור נתון חשוב בפרט כשמדובר בבעלי עסקים בינוניים/קטנים המתמודדים לעיתים עם חודשים חלשים מבחינת תזרים המזומנים או הוצאות כספיות גדולות לעסק.
"אנו מביאים בשורה אמיתית לצרכנות נבונה, באמצעות מועדון צרכנות שיהווה כלי אולטימטיבי לחיסכון משמעותי בהוצאות השוטפות", אמרה אתי רז מנכ"לית ומייסדת המועדון. "יותר חסכון - יותר הכנסה פנויה בסוף החודש".
תחשבו רגע, אחד היתרונות הגדולים שנהנים מהם מרבית השכירים בארץ וביניהם משרתי קבע או משטרה, גמלאי מערכת הביטחון, ועדי העובדים הגדולים כמו ארגון המורים, ועד עובדי חברת החשמל ועוד היא כידוע האפשרות להצטרף למועדוני צרכנות שמקנים להם הנחות בתחומים שונים - החל ממועדון חבר, דרך מועדון הוט ועד מועדון ממברס (כרטיס הצרכנות לרואי חשבון, מתמחים ובני/ות זוגם), היי-טק זון או אשמורת, בעוד שציבור העצמאים הוא ציבור מקופח, המפריש לעצמו לפנסיה, לא מקבל מתנות בחגים ובעיקר לא נהנה מרכישה קבוצתית והטבות שונות.
למעשה, עסקים קטנים ובינוניים רבים בארץ משלמים ביוקר עבור שירותים רבים שהם זקוקים להם, בהשוואה לחברות הגדולות במשק ולצרכנים המאוגדים במועדונים הגדולים שביכולתם להתמקח מול הספקים.
זאת אף שמדובר בכוח קנייה אדיר: שכן על פי נתוני הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, בישראל פועלים למעלה מחצי מיליון עסקים שכאלה.
מעיין-צוויג מתוך קמפיין השקת מועדון הצרכנות "אול קלאב". צילום: אתר רשמי אוהד רפאלי מתוך קמפיין השקת מועדון הצרכנות "אול קלאב". צילום: אתר רשמי
על פי הערכות שונות המועדונים השונים חסכו במהלך השנים האחרונות לחבריהם כחמישה מיליארד ₪, אנשים קנו דרך המועדון ריהוט, קורסים, שליחויות, כרטיסי קולנוע, מופעים, חבילות פרסום וכדומה. עתה, מועדון הצרכנות "אול קלאב" הפונה כאמור לקהל יעד אחר, קהל העצמאים ובני משפחותיהם מבקש להוכיח כי הססמה "יחד אנחנו כוח" היא אינה קלישאה.
לשם המחשת הרעיון העלה המועדון קמפיין ובו הציג בעלי עסקים עצמאיים שכל אחד ואחת מהם מספקים את החותם, הטון האישי, הצורות והצבעים התואמים בדיוק לעסק שלו - אך בתמונה הרחבה יותר, כשמחברים את כולם לכדי תמונה אחת חזקה – נהנים מיצירה ייחודית שהיא הצהרה – TOGETHER ביחד אנחנו כוח!
עם זאת יצוין כי מועדון "אול קלאב" אינו פועל בזירה האמורה לבדו. בישראל לפחות עוד 2 מועדוני צרכנות פעילים שפונים למגזר זה - ומבטיחים לחסוך ללהם ממון בעת רכישת ציוד משרדי, בתשלום עבור דלק וברכישת מוצרי חשמל ומוצרים נוספים. המועדון הוותיק ביותר הוא,
עוגן, שהוקם כבר לפני 5 שנים, שייך ללשכת המסחר ופועל בשיתוף חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד, ופונה לבעלי עסקים קטנים, בינוניים וגדולים, לעובדיהם ולבני משפחותיהם ומועדון
Bizwize שהקים לפני כ-3 שנים יעקב קדמי, בעברו סמנכ"ל השיווק של חברת פרטנר.
בשורה התחתונה: אין ספק כי רעיון קיומם של מועדוני הצרכנות המיועדים לבעלי עסקים קטנים הוא נהדר כשלעצמו אולם אם אתם שוקלים להצטרף לאחד מהם מומלץ לכם להישאר ערניים, ולא לשכוח להתמקח גם כשמציגים לכם את המחיר כמיוחד עבורכם.