כללי
סוסיתא
גאדג'טים
נדל"ן
101 מיסטיקנים ישראליים
כל הנשמה
הזמן הורוד
הדודל של גוגל
משפטפטת
U N A C T I N G
סיפור מצולם
המומחים
לו ולה
מטופחת
סלון יופי
כללי נשים
פאשניסטה
פאשניסט
ברבריה
מטרוסקסואל
סקס ואהבה
פאשן ניוז
קולינריה
מבזק קולינרי
זוללים
אוכלים בחוץ
ספר מתכונים
השַׁתְיָין
תרבות
כללי תרבות
על הבמות
על המסך
הספרנית
הזמנה להאזנה
עיצוב
בדק בית
הום סטיילינג
גינה לי
עשו זאת בעצמכם
בריאות
מעבר לדלפק
עושים כושר
ביקור רופא
חוג הסילון
עדכונים מהביצה
רכילות, סלבס ופאפארצ'י
נופש ותיירות
נשארים בארץ
יוצאים לחו"ל
ילדים
כללי ילדים
המשחקייה
ילדודס
ג'ימבורי
בריאות
רוצה לספר לנו על משהו?
יש לך ידיעה/ רעיון ששווה אייטם?
מוצר ששווה סקירה?
צור/י
אתנו קשר
הסניקרס של VANS: בת 51 ועדיין גולשת
נעל הסניקרס של ואנס, שיועדה לסקייטרים וחובבי אופנת אקסטרים בקליפורניה, כמעט שלא השתנתה מאז הופעתה, היא הפכה לסמל אופנה ונכנסה לקאנון הפריטים האייקונים ■ עתה, 51 שנה לאחר היווסדו חובר המותג האמריקאי למכון הטכנולוגי HIT בשיתוף פעולה בו נתבקשו סטודנטים מהמחלקה לתקשורת חזותית לעצב את ה-SLIP ON (הדגם האייקוני של המותג) מחדש.
קובי טיריפינטו
28/07/2017
צילומים: גיא פיטשון
מעמדם האייקוני של פריטי אופנה הוא סוגיה שקשה לתפוס אותה. לא פשוט למקד רגע מסוים אחד על ציר הזמן המדויק של פריט אופנה או באבולוציית מותג כלשהו שבו הוא לפתע הפך מעוד פריט אופנתי יפה ככל שיהיה - למודל לחיקוי שבו אפילו המותגים המתחרים לו מסמנים אותו ככזה והוא עצמו מקבל את המעמד המיוחל של אייקון קלאסי.
את
המותג Vans
הקים פול ואן דורן ב-1966 בחוף המזרחי של ארה"ב. ואן דורן החל את דרכו בעיצוב נעלי סניקרס, ולאחר שראה כי דגמיו נמכרים היטב, הוא החליט לעבור אל החוף המערבי, לדרום קליפורניה ליתר דיוק. לשם הוא יצא ביחד עם שותפיו: ג`ים ואן דורן, גורדי לי וסרז` דלאייה. לאחר שנה של חיפושים וייסודו של מפעל קטנטן, הקימו השותפים את חנות המותג הראשונה בקליפורניה וכמעט מיד נעלי המותג הפכו מזוהות עם תרבות הסקייטבורד והגולשים, שמקורה כידוע בדרום ארה"ב כשהמוטו המרכזי הוא "OFF THE WALL" - לחשוב שונה. לחבק את הביטוי העצמי היצירתי. לבחור את השורה שלך על הסקייטבורד שלך ובחיים.
היום, 51 שנה אחרי, הפריטים ממשיכים להיות נאמנים למורשת המותג - החיבור לספורט האקסטרים ולדגמים המקוריים וכן ההשראה לסקייטרים וגולשי גלים, למוסיקאים, לאמנים ולכל אחד שיצירתיות חשובה לו. בדומה לנעלי הריבוק, הסטן סמית`, האולסטארס והגאזל – גם הואנס חדרו כאמור מהשוליים למיינסטרים האופנתי ולקראת סוף שנות ה-70` ובמהלך כל שנות ה-80` הם הפכו למותג חזק בקרב צעירים, סקייטרים וחובבי אופנת אקסטרים ועד היום למעשה נהנות הנעליים הללו מפופולריות עצומה ולכן נחשבות לאייקון מוביל כנעלי הסקייטרים הקלאסיות מכולן.
בתחילת אוגוסט (בין התאריכים 1-15 לחודש) תוצג בדיזנגוף סנטר בתל אביב (ברחבה ליד פיצה עגבנייה בקומה ה-2) , תערוכת VANS X HIT CUSTOM הכוללת יצירות אמנות אורבאניות ועיצובים עוצרי נשימה של מעצבים צעירים, סטודנטים מהמחלקה לתקשורת חזותית, מהמכון הטכנולוגי חולון HIT, שנענו לאתגר עיצוב סניקרס בדגם אייקוני של המותג. במסגרת שיתוף הפעולה, קיבלו הסטודנטים והמרצה תמיר שפר את ה-Slip-on, דגם המשמש כאחד מאבני הדרך של המותג, והם נדרשו לעצבו מחדש, בהשראת הסלוגן של קמפיין 2017 "NOT JUST ONE THING".
הסטודנטים לקחו את המשימה כמה צעדים קדימה ועיצבו דגמים מקוריים בעבודת יד קפדנית, חלקם מאוירים, חלקם בתוספת אלמנטים פיסוליים וטקסטורות מעניינות. ובכך זכו נעלי הסניקרס האייקוניות לפרשנויות חדשות ומרעננות, פרי דמיונם העשיר של עשרות סטודנטים מוכשרים, דור העתיד של מעצבי המוצר בארץ.
תמונה ראשית: אתר רשמי - ואנס העולמי
תערוכת VANS X HIT CUSTOM
1-15.08.2017 / דיזנגוף סנטר / הכניסה חופשית!
מצאתם טעות בכתבה? ספרו לנו ונתקן
לחץ כאן
אולי יעניין אותך גם
מאמרים
נוספים
הגידו ביי להזרקות: תפוח סדום - הצמח שמחליף את הבוטוקס
קוד מוצר:
03/07/2019
דנה קאהן
פרטים נוספים
הגיע הזמן לרפרש: המשקאות הבריאים שיצננו לכם את הקיץ
קוד מוצר:
23/07/2023
לירן יושעי
פרטים נוספים
הג'נטלמן החדש: אהרון טיילור-ג'ונסון
קוד מוצר:
01/09/2017
קובי טיריפינטו
פרטים נוספים
רוצה לספר לנו על משהו?
יש לך ידיעה/ רעיון ששווה אייטם?
מוצר ששווה סקירה?
צור/י
אתנו קשר