צילום: טוליפ אנטרטיינמנט
שנייה לפני שלוחצים לו על כפתור הריסטארט, עולה לאקרנים "הפלאש", הסרט החדש בדבר הזה שנקרא "היקום הקולנועי של דיסי".
לאחר דחייה של יותר משנה, תקיפות אלימות מצדו של עזרא מילר, הכוכב הראשי של הסרט, "הפלאש" הוא התקווה הכמעט אחרונה לסרט ראוי ומוצלח שייתן למעריצים סיבה להאמין בג`יימס גאן, האדריכל התורן של חברת האחים וורנר.
לאחר אירועי ליגת הצדק, בארי אלן (עזרא מילר, "חייבים לדבר על קווין") הוא עובד במעבדה לזיהוי פלילי במשטרת סנטרל סיטי.
בארי עובד ימים כלילות על מנת למצוא הוכחה חותכת שתזכה את אביו ותוציא אותו מהכלא, לאחר שהואשם ברצח אימו של בארי. כשהוא נכשל לעשות זאת, הוא מגלה לתדהמתו שיש לו את היכולת לחזור אחורה בזמן ולמנוע את רצח אימו.
לאחר ניסיון כושל של ברוס ויין (בן אפלק בהופעה מיותרת) למנוע ממנו לעשות זאת, בארי מחליט לחזור בזמן בהחלטה שתתחיל שרשרת של אירועים קטסטרופליים בלתי נמנעים.
צילום: טוליפ אנטרטיינמנט
עזרא מילר, שהוריד לדייויד זאסלב (מנכ"ל וורנר-דיסקברי) כמה שנים מהחיים וכמעט זרק לו 200 מיליון דולר לטמיון, צולח את הסרט הזה בריצה מהירה ומספק את אחת התצוגות הטובות ביותר שלו בשנים האחרונות.
כשבארי חוזר לעבר, או יותר נכון, מגיע ליקום מקביל, הוא פוגש בגרסה צעירה ודבילית שלו. כך אנחנו מקבלים מנה כפולה של מילר, שכבר בליגת הצדק הפגין כישורים קומיים לא רעים בכלל.
גם ב"הפלאש" מילר מצליח להצחיק בחינניות, ועושה עבודה לא פחות טובה גם בקטגוריה הדרמטית. בשונה מהסרטים הקודמים, העלילה קוהרנטית וברורה למרות שברגעים מסוימים היא מעט מתפזרת. זה אמנם לא פוגע ברצף של הסרט, אבל כן אפשר למצוא בו כמה סצנות מיותרות.
אפילו שראינו את מייקל קיטון חוזר לתפקיד ולחליפה האייקונית של באטמן כבר בטריילרים, בתוספת הנעימה המיתולוגית של דני אלפמן, הנוסטלגיה עדיין מכה חזק בפרצוף ומחממת את הלב.
אנדי מושטי מגיש לצופים מנה גדושה של פאן סרוויס, דבר שהיה חסר מאוד למעריצי דיסי. אז יש מצב שזה הפתרון לסרט קומיקס מוצלח?
צילום: טוליפ אנטרטיינמנט
אחרי הלטיפות מגיעות הסטירות וכמה ש"הפלאש" הוא סרט מבדר ומהנה, האפקטים הממוחשבים הם אלו שמכשילים אותו ומונעים ממנו לקבל ציון הרבה יותר גבוה.
באופן כללי, משהו באפקטים הממוחשבים בסרטים של דיסי מרגיש קצת לא אפוי. סרט בסדר גודל של "הפלאש" חייב לקבל טיפול הרבה יותר ראוי מאשר דמויות אנימטיביות מנותקות כל הקשר.
כשבארי רץ אל גות`האם סיטי בעקבות בית חולים שעומד לקרוס, הוא לא רץ, הוא מרחף. וזה עוד מקרה קל...
בסצנה אחרת הוא מציל תינוקות שנופלים מבניין בוער. ושוב, בגלל CGI מחופף, הכל נראה מלאכותי ושום דבר בסצנה לא מרגיש אותנטי וחי.
כדי להימנע מספוילרים לא אוכל לספר הכול, אבל כן אפשר להגיד ש"הפלאש" הוא מחווה גדולה וראויה לעולם של דיסי, מלאה באיסטר אגז שכל מעריץ יתרגש לראות.
צילום: טוליפ אנטרטיינמנט
באורח פלא, הוא מצליח לעשות את הדבר הפשוט שקודמיו נכשלו לעשות: לבדר. הסרטים של זאק סניידר, לרבות "ליגת הצדק", היו מערבולת אפלה של טקסטים, ליהוקים ואפקטים גרועים.
הבמאי אנדי מושטי והתסריטאית כריסטינה הודסון הצליחו, איכשהו, לשבור את הנאחס ולספק מוצר טוב וכזה שכיף ללכת בשבילו לקולנוע, גם אם הוא לא מושלם.
אפילו הופעות פושרות למדי של מייקל שאנון כגנרל זוד וסאשה קאיה בתור סופרגירל, לא מצליחות להרוס את הפאן הטהור שהוא "הפלאש".
עכשיו כל מה שנותר הוא לחכות לאוגוסט, אז יעלה הסרט "החיפושית הכחולה" שקיבל אור ירוק מג`יימס גאן, הקברניט החדש שאמור לגאול את חברת וורנר ודיסי ולהביא אותן לגדולה.
ציון: 3.5 מתוך 5
"הפלאש". במאי: אנדי מושטי. ארה"ב 2023, 144 דקות