יח"צ
ARMANI CODE PARFUM - ג`ורג`יו ארמני
סורי, אני לא מצליח לשחרר מהקוד החדש של ארמני!
אחרי שהתאבססתי על מי שמגלם את הפנים של הבושם הזה - רגה ז`אן פייג`, המוכר לרבים מדמותו כסיימון, דוכס הייסטינגס בסדרת הנטפליקס האהובה "ברידג`רטון", הגיע מבחינתי גם תורו של הבושם המושלם הזה.
ז`אן פייג` (32), שחקן בריטי שנולד בלונדון וגדל בזימבבואה הוא לא רק חתיך הורס, מתברר שיש לו גם סטייל. לא בכדי בחר בו ארמני להוביל את הקמפיין החדש לבושם אותו הוא מייעד "לגבר העכשווי, שבוחר לשכתב את קוד הגבריות, גבר שתמיד מתקדם קדימה - חזק אך רגיש".
הצצה בחשבון האינסטגרם של ז`אן פייג` חושפת זרקור אמיתי לסגנון שלו - קז`ואלי ובלתי מתאמץ כשהאצילות של הדוכס מתפרצת בכל תמונה ותמונה.
יח"צ בהתאמה, הוא מוביל כאמור את קמפיין הבושם החדש, שנרקח במיומנות מופלאה על ידי אנטואן מזונדייה, המאסטר-פרפיומר העומד מתברר גם מאחורי הפיתוח של הארמני קוד המקורי שהושק ב-2004.
זה החדש ניחן בניחוח מתוק, רענן, קריר ופרשי בזכות ברגמוט ירוק, מרווה מרושתת, איריס גרמניקה טבעי ממרוקו ואלדהידים סינתטיים של איריס.
מהם אלדהידים אתם תוהים, ובכן, להרכבת בושם משתמשים בדר"כ ב-80-60 תווי ריח, מקצתם מופקים מן הטבע - מעולם הצומח, מתבלינים, מחומרים המצויים בים ומעורות של בעלי חיים - אחרים מופקים בתנאי מעבדה, מחומרים סינתטיים (אלדהידים) המחקים את הריחות הטבעיים באופן כמעט מושלם.
וכזה הוא בדיוק ניחוח האיריס ששולב כאחד ממרכיבי הבושם, ניחוח המבטיח שריחו של הפרח בנוזל יהיה בדיוק אותו הריח שמדיפים לאחר שמתיזים את הבושם על העור.
הוסיפו לכך את שאר המרכיבים שמשתלבים ביחד וקיבלתם ניחוח גברי אך מתוק, שאידאלי מאד לימי הקיץ החמים.
מחיר: 459 ₪ל-125 מ״ל, ברשתות הפארם.
יח"צ
STRONGER WITH YOU OUD - אמפוריו ארמני
התשוקה לחומרי ניחוח אקזוטיים היתה עוד בימי קדם מקור עושרם של סוחרי דרך הבשמים העתיקה, שטענו את גמליהם בין השאר בלבונה, בנטף, בציפורן, בחלבנה, במור, בקציעה, בנרד, בקושט, בקילופה, בקינמון ובכרכום - 11 סממני הקטורת.
הפומנדרים, אותם מכלי בושם חלולים ומגולפים מימי הביניים, כבר הגדילו לעשות והכילו לעתים לא פחות מ–19 מרכיבים, חלקם ממשפחת השרכים, שכל אלכימאי בן אותה התקופה מנוסטרדמוס ועד לפאראצלסוס, היתה לו נוסחה עצית משלו.
הבשמים העציים קורצים מטבעים לגברים נועזים (בניגוד לגבר הקלאסי שיעדיף ניחוחות ארומטיים כמו הדרים, הגבר האקסטרימי שיעדיף את הסגנון הספורטיבי, או ניחוח אוריינטלי, כמו למשל, בשמי המאסק למיניהם).
זה החדש של אמפוריו שהושק במהדורת limited edition מהלך לו באלגנטיות בין האוריינטלי לעצי. זה ניחוח שנוצר על ידי ססיל מאטו, הבשמית שיצרה את הניחוח המקורי STRONGER WITH YOU, עם פרשנות אקזוטית חדשה.
את חותמת הריח החושנית של הבושם בחרה מאטו לפתוח בתו עצמתי, עשיר ועצי של עוּד, המשתלב עם לבנדין ו-וניל.
ומהו הערך המוסף? ובכן, הוניל הופק במסגרת תכנית רכישה שנבנתה בשיתוף פעולה עם ארגון לא ממשלתי מקומי Fanamby המספק עדיפות לספקים המאפשרים עבודה והכנסה בטוחה לאנשים בקהילות מוחלשות. לצידו נפתח הבושם עם תסיסה ארומטית של תמצית ערער, אקורד זעפרן ותמצית של שרף אלמי.
לב הבושם מורכב אף הוא מתו של גרוסו לבנדין שמקורו בפרובנס שבדרום צרפת, המתקבל באמצעות תהליך הידרו-זיקוק ידידותי לסביבה.
התווים הבסיסיים של הבושם הוגדרו על ידי חמאת עוּד. זהו ניחוח בעל היבטים עציים, מעושנים, חייתיים, עם ארומה עוצמתית, חושנית ויקרה שמקורו 100% מהטבע בתהליך הידרו-זיקוק - שיוצר ריח טוב ומיוחד במינו שלא ניתן להישאר אדיש כלפיו.
כמה טוב? הוררררס, ממכר, עם אג`נדה סביבתית שפשוט קשה להתעלם ממנה.
מחיר: 399 ₪ ל-100 מ"ל, ברשתות הפארם.
יח"צ
HERO - ברברי
לאחרונה נראה אדם דרייבר (39) על המסך הגדול בשלושה סרטים — ב"אנט" של לאוס קאראקס הוא גילם סטנדאפיסט רצחני; ב"הדו קרב האחרון" של רידלי סקוט הוא אביר בימי הביניים; וב"בית גוצ`י", אף הוא של סקוט, הוא מאוריציו, בן למשפחה שהיתה לאימפריית אופנה.
הסרטים, לצד יחסי הציבור האגרסיביים שקדמו לעלייתם, יצרו את התחושה שדרייבר נמצא פתאום בכל מקום.
ההוכחה לכך ניתנה כשדרייבר כיכב גם במסע הפרסום של הבושם HERO מבית המותג ברברי, בסרטון שבוים על ידי ג`ונתן גלייזר וצולם על ידי מריו סורנטי, ובו מוצג דריייבר ההרפתקני והמסתורי ביופי עוצר הנשימה של עולם הטבע.
היו שהזהירו אותו שריבוי התפקידים שבהם הוא מופיע במקביל עלול לפגוע במעמדו, אך נדמה שדרייבר אינו מודאג וניכר שכל הופעה שלו עדיין מעוררת סקרנות, בדיוק כמו בסרטון הפרסומת המרהיב לבושם המדובר שרקח עבור המותג הבריטי המשובח הבשם - אורליאן גוישארד, ובו הופעתו של דרייבר שופעת הרגשות הרכים מעצימה את נוכחות הסוס, שמייצג כוח ועצמה.
והניחוח? שילוב של שלושה שמני עץ ארז חמים כתווי בסיס, לצד קרשנדו רענן וזוהר עם נגיעת מחטי אורן, בנזואין וקטורת הופך את ה"גיבור" החדש לאחד הריחות היותר מקוריים בגזרה.
גם הבקבוק אגב מעניין, חזק ומודרני, בדומה לנוזל המצוי בתוכו. צורתו הזוויתית היא בבחינת ייצוג מופשט של פרסת סוס, עם תחריט של לוגו המותג האייקוני לרבות שילוב אותיות שמו של תומס ברברי - מייסד בית ברברי. אהבתי!
מחיר: 469 ₪ ל-100 מ"ל, ברשתות הפארם.
יח"צ
A P E X - רוז`ה דאב
רוז`ה דאב החל את הקריירה שלו בשנת 1981 במחלקת הבישום של בית גרלן, שבו עבד במשך 20 שנה, לפני שפצח בקריירה מנצחת משלו.
בשנת 2004 הוא הקים את המותג Roja Dova, כבית בוטיק ארטיזנלי, שבשמיו מופקים בעבודת יד אקסקלוסיבית.
כיאה להגדרתו (בושם נישה) בשמיו של דאב מיוצרים בכמויות קטנות. הם נמכרים בבוטיקים נבחרים ומספיק יפים ומעוצבים כדי לעטר כל פיד אינסטגרם שמכבד את עצמו.
APEX - החדש לגבר שרקח דאב הוא למעשה ניחוח עם אקורד פירותי /שפרה (בושם חם בעל ניחוחות דומיננטיים של יער, עור חיות ועצים) עם נימה רוחנית וחושנית.
תווי הבסיס שלו הורכבו "מחומרי גלם יוקרתיים בלבד" ובניהם גלבנום , אלמי , פצולי , איזוב אוק, רום, טבק, עץ ברוש, בלסם אשוח, גרגר ערער, עץ קשמיר, אלגום, בנזואין, ענבר, לבונה , עור, אמברגריס ומאסק.
התוצאה - ניחוח מתוק אבל לא פירותי מדי, עמוק אבל לא כבד מדי.
ככזה, מרשה לעצמו דאב לתמחר את כלל בשמיו באופן יקר למדי. אבל גם המפקפקים בהתבססות מותג הנישה היוקרתי שלו בזירה מודים שדאב תרם להעלאת המודעות בכל מה שקשור לשימוש הסובייקטיבי והחוויתי בבושם, ושרוז`ה עצמו מוכיח שוב ושוב כי על ריח אפשר, ואולי אפילו רצוי, להתווכח!!!
מחיר: 1,065 ₪ ל-100 מ"ל , בנקודות מכירה נבחרות ברשתות הפארם, בפרפומריות ובחנויות בוטיק.
יח"צ
BORN IN ROMA - CORAL FANTASY UOMO - ולנטינו
רומא, בירת מחוז לאציו ובירתה של איטליה, היא העיר שהשפיעה אולי יותר מכל על העולם המערבי העתיק.
העיר, שהיא מוקד דתי לנצרות הקתולית, זכתה לכינוי "הנצחית" וממשיכה להיות אבן שואבת למיליוני תיירים בשנה. זוהי עיר גדולה, ומוקדי העניין שבה פזורים על פני שטחים נרחבים.
ומה הקשר בין זה לכתבת בשמי גברים? ובכן, רומא מתברר עומדת במרכזו של הבושם החדש מבית המותג ולנטינו.
מעצב העל ולנטינו גרבאני שביקש מתברר לפרש את עוצמת הצבע לבושם, פנה אל הבַּשָּׂמים ניקולס בוליו וז`אן כריסטוף הרולט, מהם הוא ביקש לנסות לתאר את הרגע הזה שבו השמים מתמלאים לראשונה באור הכתום-אלמוג כשהערב יורד על רומא.
התוצאה? בושם בניחוח גברי הארד קור. הוא מתוק ומעושן גם יחד, וטמון בבקבוק מרהיב המעוטר במראה ניטים המזוהה כ"כ עם המותג וקורץ לעיטורים שבקשת קונסטנטינוס שבנה ברומא הקיסר קונסטנטין כדי לציין את ניצחונו על יריבו מקסניוס.
בתכלס כי מי בכלל צריך חופשה ברומא כשאפשר להריח כמו אחת כזו, גם בלי לצאת מגבולות השכונה שלך, הא?!
מחיר: 450 ₪ ל-100 מ"ל, ברשתות הפארם.
יח"צ
MAGNETIC GOLD BLACK - ז`יוואגו
רבים אינם יודעים אך מותג הבישום היוקרתי ז`יוואגו נוסד ב־1995 בלוס אנג`לס על ידי הישראלית לשעבר, אילנה ז`יוואגו ואנונו, שמתגוררת בשנים האחרונות בארצות הברית.
אילנה (61) שייסדה את מותג הבישום הזה` שהצליח להתברג לשורה הראשונה של מותגי היוקרה בארצות הברית, מכרה לפני כ-5 שנים, כ-50% ממניות חברת "גולדן אלמנטס־ג`יוואגו ישראל" (המשווקת של מותג הבישום והטיפוח ז`יוואגו) לקבוצת הקוסמטיקה המקומית לילית.
בשמי המותג מככבים אצל ידועני הוליווד וביניהם דמי מור, שרון סטון, פריס הילטון, בריטני ספירס ואדם סנדלר.
הבושם החדש MAGNETIC GOLD BLACK המיועד לגבר האלגנטי והכריזמטי, נפתח בהתפרצות הדרים ותבלינים. לב הבושם שובה לב ומפתה עם קמצוץ של הל ושל פריחת הדרים רעננה.
בשורה התחתונה פשוט אי אפשר לטעות עם המותג הזה! גם הפעם העיצוב של הבקבוק מסקרן (פתיתי כסף בתוך הנוזל) כמו רוב הבקבוקים של המותג, אך פשוט.
הארומה מרעננת, גברית מאוד, כזאת שתצליח להכניס מעט אור ליומם של לאלה שמזליפים אותו - כתערובת ארומטית של ברגמוט, לימון, איריס, פלפל וורודן, עם ספלאש של אגוז מוסקט, פטצ`ולי, מאסק, וונילה וארז.
כלומר, גם בעונה הקרירה תוכלו לחוש קיץ בזכות הניחוח הריחני שלו, מינוס החול בנעליים.
מחיר: 499 -100 מ"ל, ברשתות הפארם.
יח"צ
XX Artisan - ג`ון ורווטוס
הבשורה של ג`ון וורווטוס היא שהריח החדש שלו פחות מזכיר את הריחות הישנים, וזה מעולה כי הדבר האחרון שאנחנו צריכים זה עוד מעצב אופנה שחושב שהוא יכול למחזר ריחות קיימים בבקבוקים דומים.
גרסת ה-אקס אקס ארטיזן החדשה לימונית ומרעננת בהרבה מהקודמים.
יש בה משהו הדרי-חריף שמגרה הרבה יותר את האף, כזה שמתעתע בניסיון לקבוע נחרצות כי מדובר שוב בתחושה הברורה והבלעדית הזו של "אה, נו, זה ג`ון ורווטוס".
מנגד, ורווטוס זה ורווטוס, והוא יכול לגרום אפילו לזבל אורגני להריח נהדר.
שם במותג טוענים שהבושם החדש "נוצר בהשראת אווירת חוף קלילה ומרעננת כאשר תווי ניחוח עליונים של לימון הדרי ועלי רוזמרין פותחים את הניחוח בצורה רעננה ומזמינים לצלול לליבו של הניחוח המכיל תמצית פרחי שושנת המים ותמציות וורדים, המעניקות לו ניחוח מימי ומינרלי".
אני מצידי הרחתי בעיקר לימון - אבל בקטע טוב ותמציתי. זהו בושם רענן במקסימום, יוניסקסי ויוצא דופן, רק שכל הטוב הזה מביא את עצמו לידי ביטוי זמן קצר בלבד אחרי ההתזה, ונמוג אל הערפל...
מחיר: 299 ₪ ל-125 מ"ל, ברשתות הפארם.
יח"צ
D BY - דיזל
נדמה כי תחת ניהולו המרענן של מנהל הקריאייטיב החדש - גלן מרטנס, המותג האיטלקי דיזל מצליח לנסח מחדש את המסרים האיקוניים שלו: תעוזה היא כל הסיפור, וסקס (ועירום) הוא תמיד הדיבור.
זה החל בתיק מעור שלווה בקמפיין מלהיב משהו (מישהו אמר עירום ולא קיבל?!) והמשיך בבושם חדש, הראשון אגב תחת ניהולו של מרטנס, המבקש לאחד את הדור של היום ולשתף בערכיו.
"D קורא לבני האדם להתאחד ולפעול למען עתיד טוב יותר", נכתב בידיעה לעיתונות שמלווה את הבושם הזה ואכן, נדמה שהקמפיין לקידומו הוא דיוקן של הדור הנוכחי.
הליהוק הוא יצירתי ומחובר כאחד - וכולל את האמנית והפעילה לזכויות טרנסג`נדרים אלה סניידר, את השחקן מהסדרה "13 סיבות" דיקן בלומן, את אושיית הטיקטוק ניית`ן הופקינסון המוכר בכינויו "קרליפרייספיד" ואת יוצר הדימויים, הדי-ג`יי והראפר אומיזס.
ומה לגבי הניחוח, אתם שואלים?
אז ככה - הארומה של D BY מרעננת מאוד, היא מתאימה מאד לצעירים ולאווירה החורפית המתקרבת - קצת כמו אפטר שייב, רק עם אפקט מתמשך ומרענן שנשאר על העור שעות.
מחיר: 269 ₪ ל-100 מ"ל, ברשתות הפארם.
יח"צ
ICON PRIVATE - ג`ייד
הבושם ICON PRIVATE של ג`ייד משלב קיצונים חדים כמו ברגמוט, שרף אלמי, הל וליים, עם פלפל ורוד, קינמון, עץ קשמיר ופצ`ולי, לכדי ניחוח אינטנסיבי ועשיר אפילו ברחרוח שני או שלישי.
זה בושם חביב, אם תרצו, גבריות מטרוסקסואלית בלתי מתפשרת, שפוגשת את העידן המודרני. או במילים אחרות - אין כבר צורך להביא לה פרחים, פשוט תזליף על עצמך מעט מהריח הזה ואתה מסודר...
מחיר: 219 ₪ ל-100 מ"ל, ברשתות הפארם.