Cricut, צילום: אתר רשמי
אחד מזיכרונות הילדות שלי הוא שעמלתי בגן על הכנת שלט מעוצב לדלת הכניסה לבית במרכזו התנוסס שם המשפחה. מיותר לציין שהוא בסופו של תהליך היצירה היה הכל חוץ ממעוצב. במקרה שהייתי מנסה לעשות אחד כזה היום יש סבירות גבוהה שאפילו הייתי מצליח לייצר אחד נאה בעזרת עזרים איכותיים וצפייה בסרטי הדרכה שונים ביוטיוב.
בתקופת הקורונה, החלו רבים ללמוד לייצר דברים שפעם נהגו לשלם עבורם וניכר כי התקופה היטיבה מאד עם רשתות ה"עשה זאת בעצמך". בהתאמה, גם החיפוש באינטרנט למונח DIY (ראשי תיבות: Do It Yourself -"עשה זאת בעצמך" בתרגום חופשי) גדל השנה ביותר מ-87%.
אך למעשה ללא קשר לקורונה, כבר בתחילת שנות ה-80 במאה שחלפה זיהתה הטרנדולוגית ויועצת השיווק האמריקאית פיית` פופקורן את המגמה הזו כשגרסה שאנשים מעדיפים יותר ויותר להישאר בבית ולעסוק ביצירה. היא הגדירה את ה-Cocooning כמגמה של התכנסות בבית ואימוץ אורח חיים ממוקד-בית, תוך שהיא מסמנת את התופעה כבעלת משמעות מסחרית חשובה שתוביל, לשיטתה בין היתר, להגברת השימוש באמצעים אלקטרוניים או/ו טכנולוגיים מהבית לצריכה ולבידור.
Cricut, צילום: אתר רשמי ואכן נדמה כי מותגים שונים מבקשים בשנים האחרונות למנף את טרנד ה-DIY לטובתם, חלקם עושים זאת ביצירת תוכן מקורי, כגון הדרכות, ואחרים מאתגרים את לקוחותיהם בערכות הפעלה ויצירה.
עשה זאת בעצמך, טרנד ה-DIY מקורו אומנם בתרבות הפאנק, אולם מאז הגיח לראשונה לחיינו כבר התרחק רבות מגבולות סצנת המחאה בה צמח כנגד תרבות הצריכה, והפך לכלי פופולרי בידיהן של חברות גדולות.
בגרסתו האותנטית משמעותו של ה-DIY הוא עשייה יחידנית, באמצעים ביתיים, בהפצה "מפה לאוזן" בתחומי הקהילה. בצורתו העכשווית מדובר בשילוב - יהיו מי שיאמרו שעטנז - בין הפרט למנגנון התעשייתי.
כזאת בדיוק היא ה-Cricut, מכונה מגניבה המציעה למשתמש הביתי את היכולת להטביע את האמירה האישית שלו על כל פריט עיצוב או אופנה.
Cricut, צילום: אתר רשמי
אמירה אישית לכל משתמש
אתמול (שלישי) באירוע מתוקשר הכריזו רשת קרביץ וענקית היבוא הישראלית "בנדא מגנטיק", שבאתר שלה היא מכנה את עצמה "אמזון הישראלית", על כניסתו של Cricut לשוק הישראלי.
חברת "בנדא מגנטיק" עוסקת ביבוא של ציוד מחשוב ותקשורת, מוצרי לייף סטייל, מוצרי ספורט ומוצרים לבית הספר. היא משמשת כנציגה הרשמית בישראל של מותגים בינלאומיים מובילים, ובהם Logitech, DJI, TPLINK, Philips, Silver Line, WD, Sandisk, Xbox, Crosair, Aoc, Roidmi, Razer, Miracase, Lenovo, Dahua.
באירוע ההשקה הנ"ל חשפה רשת קרביץ מתחם פופ-אפ מרהיב שהקימה בקניון איילון, שתכליתו לחשוף בפני באי הקניון את המותג Cricut.
המתחם המדובר יפעל עד ה-8 למרץ ויציג למבקריו 2 מכונות חיתוך ויצירה: Joy ו-Maker שנועדו כאמור לאפשר ליוצרים ולבתי העסק להפיק מהן עבודות אומנות ויצירה לבית ולמשרד. המכונות משווקות לצד חומרי גלם, ואביזרים נוספים ליצירה.
שני מתחמי פופ-אפ נוספים יפעלו למשך כשבוע ימים בסמוך לחנויות רשת קרביץ גם בקניון "עופר" ברחובות החל מ-15 במרץ ובקניון "עופר" הקריון קרית ביאליק החל מ-5 באפריל.
Cricut, צילום: אתר רשמי
בהתאם לעובדה כי טרנד ה-DIY מושפע מאד מההתפתחות הטכנולוגית המאפשרת ליהנות מבילוי איכותי בתוך הבית, ומשום שהבית מתקשר לא פעם עם חדוות יצירה ופעילות משפחתית, בוודאי בתרבות הישראלית, מבקש מותג הטכנולוגיה היצירתי Cricut שכבר הביא למיליוני משתמשים ברחבי תבל פלטפורמה מגניבה של מכונות חיתוך לעבודות יצירה בסגנון DIY להצטרף לחגיגה ולסחוף אחריו המוני ישראלים.
Cricut - מתחם הפופאפ של קרביץ. צילום: אמיר יונס Cricut - מתחם הפופאפ של קרביץ. צילום: אמיר יונס Cricut - מתחם הפופאפ של קרביץ. צילום: אמיר יונס מכונות המותג מעוצבות ומזכירות מדפסת ביתית, אלא שבמקום דפים ממקמים ומתקינים בהן סכינים לחיתוך, חומרי גלם וטושים לסימון והדגשה.
שתי המכונות מתהדרות בחידוש המבוסס על טכנולוגיה שנמצאת ברובוטיקה, מכונות CNC והתקנים אוטומטיים אחרים. ה-Joy מיועדת ליוצרים חובבים מתחילים, ואילו אחותה ה-Maker הגדולה והמקצועית יותר, מותאמת ליוצרים מתקדמים ובתי עסק קטנים.
Cricut, צילום: אתר רשמי Cricut - מתחם הפופאפ של קרביץ. צילום: אמיר יונס שתי המכונות מסוגלות לצייר, לסמן ולשרטט על גבי חומרי גלם שונים בעזרת מגוון של עטים וטושים.
מכונת ה-Joy לדוגמה, יודעת לצייר ולכתוב על מגוון חומרים פופולריים כמו: ברזל, ניירות ויניל וניירות Infusible Ink, ליצירת עיצובים ופרויקטים מותאמים אישית, וכך, יכול כל משתמש לעצב באמצעותה בצורה אישית מדבקות מותאמות אישית, מדבקות כלליות ותוויות תוך פחות מ-15 דקות.
"המותג Cricut מעניק למשתמש חווית יצירה אישית. אפשרויות היצירה אינן מוגבלות, וזהו פתרון מושלם למשפחה המחפשת זמן איכות משותף וצמצום משך הזמן שבו הילדים הנמצאים מול מסכים", מסר אמיר בר אורן - מנהל המותג Cricut בחברת "בנדא מגנטיק" והוסיף: "השילוב בין היצירה לטכנולוגיה הפך את המותג ללהיט חדש שמתפשט בעולם כמו אש בשדה קוצים".
"תחום הפעילות היוצרת בבית ובעבודה נוסק כבר שנתיים ברציפות, וקיבל תפנית ייחודית לאחרונה. כך נוצרה נגישות ופשטות לייצר עסק אמיתי עם ערך ללקוח שלך. השילוב בין עולמות היצירה וההובי לעולם העסקי מאוד טבעי לקרביץ, ולכן החיבור עם מותג Cricut הוא מענה מדויק, רחב ומקצועי לקוחות שלנו. 365 ימים בשנה בכל הארץ ובאונליין", סיכמה עמית שבתאי מנהלת הסחר ברשת קרביץ.
מחיר: ג`וי - 879 שקל. מאקר - 1,899 שקל, בסניפי רשת קרביץ.