אילוסטרציה, pixabay
כבר שנה חלפה מאז פרצה הקורונה לחיינו, יש כבר חיסונים, יש כבר דיבורים על החזרה לשגרה אבל אין ספק שהדברים לא יחזרו להיות כמו שהיו לפני פרוץ המגפה, לא באף תחום בחיינו וזה תקף גם לתחום העבודה והקריירה.
אם אתם שכירים אתם תלויים בהחלטות שיקבלו מנהלי החברה בה אתם עובדים אך אם אתם עצמאיים כל ההחלטות שתקבלו וכל הפעולות שתבצעו ישפיעו על התנהלות העסק שלכם עכשיו, ובעתיד.
לתחזק את העסק ולקדם אותו לעתיד
רוב העסקים היו עסוקים בשנה האחרונה בלשרוד- לא באיך לסגור את החודש אלא בדרך הנכונה לפתוח אותו. אבל מעבר לעובדה שצריך לשרוד עכשיו צריך גם כל הזמן לחשוב קדימה כדי שהעסק ימשיך הלאה לעוד שנים רבות ובהצלחה רבה.
מי שיש לו אתר וחנות אונליין לפני ובמהלך התקופה הזו כבר מרגיש את ההבדל בין אלה שסגרו את העסקים ומצאו את עצמם בלי דרך למכור, דבר שהדגיש את העובדה ששיווק דיגיטלי הוא הדרך הנכונה וההכרחית לתחזק את העסק ולקדם אותו.
שיווק דיגיטלי נכון ומותאם לעסק מביא לתוצאות מידיות לטווח הקרוב וגם לטווח הרחוק כאשר הדגש הראשון הוא לבחור את המדיה הנכונה לפעול בה והדגש השני הוא לפעול בה נכון!
לפניכם שלושה טיפים (ובכל טיפ שלושה טיפים נוספים) לתחזוקה ולקידום של העסק על ידי שימוש נכון בשיווק דיגיטלי:
הנוכחות ברשת היא חובה
אם בעבר הייתם חייבים להופיע בדפי זהב, בספרי טלפונים מקומיים ובבזק - שהרי שהיום כל עסק חייב נוכחות ברשת. כפי שכבר צוין, עסקים שהקימו אתר ובעיקר אתר מכירות לפני הסגר וידעו לתעל את זה לטובתם הרוויחו.
אבל אם לא בניתם אתר זה אף פעם לא מאוחר מדי כי הרשת לא הולכת להיעלם ורוב העסקים כבר עברו ועוד יעברו לאון ליין.
אז מה עושים?
1. לא חייבים להשקיע עכשיו באתר גדול ומרשים או בחנות און ליין, אפשר לעת עתה להסתפק במיני סייט, דף נחיתה או אתר שבונים בפלטפורמה חינמית שניתן לאחר מכן לשדרג.
2. הכניסו תוכן על בסיס יומי- כמה שיותר תוכן רלוונטי ומעניין וכמה שיותר מילות קידום יקדמו את האתר שלכם באופן אורגני ויסייעו רבות בקידום הממומן אם תבחרו באופציה הזו.
3. כמה שיותר קישורים פנימיים בתוך האתר בין הדפים השונים שישאירו את הגולשים בתוך האתר, וכמה שפחות קישורים חיצוניים שיוציאו אותו מחוץ לאתר.
פעלו היכן שנמצא קהל היעד
זה לא סוד שהמדיה החברתית היא לא רק מקום להתעדכן חברתית ולהכיר אנשים חדשים אלא לגמרי מקום בו אפשר להתקדם בצורה עסקית נכונה ואפילו למכור.
השאלה החשובה שצריך לשאול היא לא לאיזו מדיה אתם מתחברים יותר אלא היכן נמצא קהל היעד של העסק.
ההמלצה היא לבחור מדיה אחת עיקרית עליה מתבססים ועוד מדיה נוספת שתתמוך בה (רצוי שתהיינה מקושרות ביניהן אבל לא חובה) וכמובן לתפעל את שתיהן כמו שצריך:
1. לא כל מדיה מתאימה לכל עסק - בכדי להחליט איזו מדיה מתאימה לעסק שלכם אתם צריכים להגדיר את הקהל היעד שלכם ולדייק את הנכסים שאתם מוכרים. לאחר מכן אתם צריכים ללמוד על כל אחת מהרשתות - את מי היא משרתת ואיך משתמשים בה ואיך מפרסמים בה ורק לאחר מכן להחליט באיזו רשת להשתמש.
2. אחת הבעיות הגדולות של הרבה עסקים (זה קורה למשל בעיקר בתחומי טיפול וכדומה) זה שהם אינם מתחברים למדיה החברתית ולכן החשיפה והפרסום בה קשה להם.
כאשר בעל העסק, שהוא הפנים של העסק לא מתחבר אליה - זה מורגש. לכן במקרים כאלה מומלץ להיעזר באנשי מקצוע או חברה חיצונית שתעביר את המסר שלכם ותתאים אותו למדיה.
3. ההשקעה נדרשת - בין אם זה להעלות תמונות טובות, מידע רלוונטי ולתחזק את הדף באופן שבועי או אפילו יומי, ובין אם זה להיות פעילים ברשת - ההשקעה פה נדרשת.
לא רק לתזמן פוסטים ולחכות ללקוחות, ככל שתספקו יותר מידע מעניין, ככל שתהיו יותר פעילים בפרופיל הפרטי, תגיבו לאחרים ותראו נוכחות - יכירו אתכם, יבררו עליכם ובסופו של דבר גם יקנו מכם. ההשקעה משתלמת!
הזמן לעבור מסך
אם השתעשעתם ברעיון של לצלם סרטונים או להדריך און ליין - זו התקופה הטובה ביותר לזה.
בקשו מהילדים שלכם להכיר לכם תכנות עריכה קלות ליישום, התנסו בצילומים ועריכות והתחילו לשווק פרונטלית - מעבר למסך.
1. אם אתם כבר במדיה החברתית נצלו את הבמה להעלות לייבים. התייחסו לזה כמו לפינה קבועה בתכנית קבועה ברשת, שימו לעצמכם יום ושעה, התכוננו מראש והעבירו לייב.
אולי בהתחלה יהיה צופה אחד או שניים אבל אם תתמידו ותהיו מעניינים הקהל יגדל בהתמדה.
2. הדרכים הנפוצות והיעילות ביותר להגיע לקהל היעד היום, כל קהל יעד, הוא בעזרת וובינרים ופודקאסטים.
תלמדו את הנושא היטב, הקשיבו לאחרים שמעבירים וובינרים ומקליטים פודקאסטים, וחברו לאנשי מקצוע רלוונטיים והגדילו את רשימת התפוצה שלכם באופן משמעותי.
3. בתור אנשי מקצוע אתם צריכים למתג את עצמכם כאוטוריטה בתחום שלכם.
אם אתם לא רוצים לעלות ללייב או לא אוהבים להיחשף באופן אישי צלמו סרטוני הדרכה רלוונטיים קצרים ומעניינים, טיפים חשובים, סרטוני DIY וכל דבר שימתג אתכם כאנשי מקצוע מקצועיים ומומחים בתחומם.
את הסרטונים העלו ישירות לכל רשת בנפרד כך החשיפה גדולה יותר מאשר שיתופים מרשת רשת.
* הכותבת עוסקת במינוף עסקים בערוצים דיגיטליים