מאת: נסייניות מערכת SPOT it
צילום: מוטי פישביין
בושם - STORY
סטורי השיק ארבעה בשמים שפותחו בשיטת הריבוד (layering) - בשמים שנרקחו במיוחד כדי ליצור שילובים מפתיעים, מיוחדים ומעניינים המציעים ניחוחות שבין הדרים, פירותיים, פרחוניים, רעננים ומתובלים.
היצרנית: "חותם אישי, היא מילת מפתח בתעשיית הבישום בשנים האחרונות. ענקי בישום כמו טום פורד, דיור, טוקה, ג`ו מלון ואחרים יצרו קולקציות של בשמים הפועלות בשיטת הריבוד.
הקולקציה שנוצרה בבית הבישום "רוברטה פריז" (Robretet Paris) שהיה שותף ביצירת בשמים אייקונים למותגים כמו אטלייר קולון, אנה סוי, קלואה, אסקדה, דיור, ג`יוונשי, לאו`קסיטן, הרמס ועוד מציעה ארבעה בשמים היוצרים יחד מעטפת של ניחוח אישי. כל בושם הוא עולם בפני עצמו. שילוב של שני בשמים יוצר עולם חדש ודרגת המשחק עולה בכל פעם שמנסים ומאתגרים את האף ויוצרים עוד עולם חדש בשילוב של שלושה או ארבעה".
מחיר: 100 ₪ ל-50 מ"ל, ברשתות הפארם, במשביר לצרכן ובפרפומריות ברחבי הארץ.
דבר הנסיינית: "כמי שבשמים הם לא פריט חובה בשגרת ה"ריסוס" היומית שלה, אני מודה שנדלקתי. לפחות על סמך האריזה המדליקה בוורוד (אריזה כפולה), תהיתי באשר לניחוח שמסתתר בתוך הבקבוק המהודר (50 מ"ל).
השילוב של ילנג ילנג ומאסק הארומטי שמזמין ל-MIX @ MATCH עם 3 הניחוחות המככבים בסדרה (פרחוני,מתובל או ירוק) על שילוביהם - הרגיש כמשב הסקרנות הכי מעודכן ברזומה הבשמים הדל שלי. כמו מתלהבת בת טיפשעשרה רק חיכיתי לחזור הביתה ולשלוף את הצלופן ואריזות הקרטון, חולמת על המתז הרענן שיעדכן לי עוד יום שגרתי.
בפועל הבקבוק סירב להיפתח. רק לאחר 3 ניסיונות (2 שלי, וניסיון נוסף של הגבר בבית) נפתח בשעה טובה הבקבוק והפיץ את ניחוחותיו.
לדברי היצרן מדובר בניחוח מתחלף, וזה כשלעצמו נשמע מפתה יותר מהאריזה. ואכן, הספיק מתז בודד כדי לגלות מיצוי ארומתי חזק, לפחות לחוש הריח שלי, כזה שנותר חזק גם בשלב שציפיתי שיוריד "הילוך" מהעוצמה והכבדות. הרעיון יפה ועלון ההסבר המצורף מעביר בגאון את החשיבה המקורית.
יצוין כי 3 הבשמים המשלימים שבסדרה מציעים ניחוח מעודן קצת יותר, כל אחת וטעמה האישי באשר הוא. בתוך שכך, ניסיתי גם את BERGAMOT & AMBER המתואר על ידי היצרנית כ"בושם ירוק" וגיליתי כי תווי הליבה שלו הכוללים סיגליות, ורדים, פרחים שקופים (מה זה בדיוק אומר?) ויסמין, הופכים אותו למוצלח מאד כבושם יומיומי למשרד. כן, לא פרפיום שמפיל חללים במעלית, לא כזה שמציק באף או עושה מיגרנה, פשוט ניחוח שניחן בארומה נעימה, רעננה ובלתי דביקה בעליל".
ציון: ילנג ומאסק - 9. ברגמוט ואמבר - 10
צילום: אבי דבי
הד אנד שולדרס, המזוהה כמותג שיער נגד קשקשים השיק לראשונה סדרת טיפוח Supreme, המכילה שמן ארגן ומגובה בטכנולוגיה שנועדה לספק לשערה, את הוויטמינים והערכים להם היא זקוקה.
היצרנית: "הסדרה כוללת שמפו ומרכך שנועדו במיוחד לצורכיהן של נשים. הנוסחה החדשה מבוססת טכנולוגיה הפועלת מהקרקפת עד לקצוות השיער ומכילה פירוקטון אולאמין - חומר פעיל נגד קשקשים, המספק יתרונות גדולים יותר מבחינת מראה השיער והענקת לחות. לצד זה משולב במוצרים שמן ארגן, התורם ללחות והזנה, ומרכך השיער מכיל גם 0.5% ZPT פעיל - חומר מסיס נגד קשקשים".
מחיר: שמפו - 26.90 ₪ ל-400 מ"ל. 18.90 ₪ ל-275 מ"ל, בסניפי רשת סופר פארם ברחבי הארץ.
דבר הנסיינית: "ביחס למערכת היחסים שלי עם המותג, אני מודה שהופתעתי. גרסת 2019 השאירה את העיניים שלי ללא צריבה, בניחוח נפלא שהתפשט במקלחת המבושמת, והחשוב מכל - שני התכשירים הותירו את השיער במרקם חלק יותר, רך, מבריק וסופר-מחמיא.
ניסיתי את המרכך לאחר שחפפתי בשמפו. שהרי אין דרך טובה לבחון את המרכך שלך, אלה לאחר שימוש בשמפו מנצח ובמבחן "היום שאחרי". ואצלי, ששפע תלתלים הוא בבחינת המתנה הייעודית שלי בגזרת השיער, קל לעמוד על טיבם של המועמדים לאחר השימוש בשניים.
הד אנד שולדרס, מאז ימי אנני והכובע (בפרסומת "who need`s the hat") עשו שיעורי בית ומבחינתי הם מצטרפים מעתה לליגה של הגדולים. מצחיק שהמחיר אינו גבוה והתוצאה מקיימת.
בעידן שכל-מתולתלת-שנייה-מוחלקת, הסדרה החדשה מיועדת לבנות המין המוחלק ולא רק - כל סינדרלה שרוצה שיראו את הכרכרה ושמלת הנשף גם על השיער שלה. אז כן - אני מודה ששמחתי לגלות שלא נדרש שום קרם עיצוב לאחר השימוש במרכך החדש. השיער הפך רך, קפיצי וגמיש למשעי ולטעמי השילוב בין השמפו למרכך מצוין כפתרון נגיש לחובבות מותגי שיער".
ציון: שמפו - 9.5. מרכך - 10 +
צילום: יח"צ
בהשראת מסלולי התצוגות והטרנד שמחזיר את הקלאסיקות אל מרכז הבמה, In Monochrome - היא קולקציית צבע מלאה, אשר נבנתה סביב 6 שפתונים אייקונים של המותג: Ruby Woo, Velvet Teddy, Candy Yum Yum, See Sheer, Diva ו- Heroine.
הקולקציה לוקחת את הגוונים האייקונים למקום אחר עם צורות חדשות, טקסטורות וצבעים חדשים. בנוסף, מצוותת לשפתונים גם צלליות תואמות בגימורי Frost (זוהר) ו-Matte (מאט), ליפגלוסים, סומק וגליטר (פיגמנט נוצץ גרוס לאבקה) – ליצירת מראה "מאקי" מונוכרומטי אולטימטיבי ועוצר נשימה.
מחיר: 91 ₪, בסניפי הרשת ברחבי הארץ.
דבר הנסיינית: "צלליות הן אמנם לא פריט החובה שלי לאי בודד, אבל כשזה קומפקטי, לאיפור ידני ובגוון רובי עשיר (frost), יש רמז עבה למגוון אפשרויות המריחה, מה שמזמין לחגיגה יצירתית.
מארז הגודט השקוף למחצה בו נחה הצללית נוח לשימוש. הפתיחה שלו נגישה, ואין צורך במברשת (תבורכו!). כל מה שנדרש הוא רק "ללטף" את הגוון האדום ולמרוח ישירות על העפעפיים (בחרתי בו גם כבסיס לשפתון) ואפשרויות המשחק עם עוצמת הגוון, בהתאם לעוצמת המריחה, מאפשר גוון אדמדם עוצמתי, או מאסיבי אפילו יותר.
כבהירת עור וכהת שיער, הלכתי על ה"לוק" היומיומי, משיחה בודדת מהצללית, מריחה על כל שטח העפעף עד ליצירת העוצמה הנכונה, ועל הדרך נזכרתי בשנות ה-80 העליזות בהן עוד הייתי נערה שמעלעלת במגזיני אופנה מנסה להידמות לדוגמניות מאופרות בצבעי ניאון, ובימינו אנו, ממש רגע לפני פורים, שימוש נועז בגוון ה"מאק" יכול ליצור מראה משלים לתחפושת פאנקיסטית להפליא".
ציון: 10
צילום: קית גלסמן
רשת סקארה השיקה את Silky matte pencil - עיפרון ושפתון במוצר אחד בגוון מאט.
היצרנית: "העיפרון-שפתון נועד להעניק לשפתיים הדגשה טבעית, תחימה ושרטוט למראה מאוזן וסימטרי, הגדלה/הקטנה של צורת השפתיים ובנוסף עמידות גבוהה לשפתון שיונח מעליו".
מחיר: 18.90 ₪, בסניפי המותג ברחבי הארץ.
דבר הנסיינית: "כחובבת שפתוני לחות, הגוון מבחינתי הוא רק תירוץ. גם משיחת קו שמדגישה את קווי המתאר של השפתיים באה בחשבון אם היא עדינה ומתקבלת במראה טבעי. אם כל זה מתגשם - אני מוכנה לאמץ אותו בכל ליבי.
משיחת עפרון איפור השפתיים של סקארה התחבבה עליי מרגע ששלפתי אותו ממארז הקרטון המוארך. עם חוד עבה וגוון חום ש"מאיים" במראה טבעי, צבעתי את השפתיים שלי.
הגוון מדויק, המרקם - מייבש (מעצם היותו "מאט") וכאן גם נכנס המחזק הרשמי - שפתון לחות שקוף. שילוב שלו הניב איפור עדין ומחמיא, אך כעפרון לבדו הייתי מאמצת אותו רק כתוחם. מילת שבח מקבל מותג הלואו קוסוט על העיצוב האקסקלוסיבי, אך יצוין כי מדובר במוצר שהדגש העיקרי שלו הוא על הגוון ולא על איכות מרכיביו. בנות השכנה, שהחלו להכיר את עולמות הזוהר התמימים, ירגישו טוב ממני להצטבע בעדינות המתאימה לאיפור נעורים, מה גם שהמחיר כאמור נגיש עבורן.
באשר אליי - הגוון בהחלט מחמיא, כך שרק בשביל שגרת ה"הרגע קמתי משינה" (+שפתון בגוון עדין) אני מוסיפה אותו לאוסף האיפור הקבוע שלי".
ציון: 8.5