מאת: דנה קאהן
צילום: פייסבוק רשמי
שנה לאחר שהשלימה את רכישת רשת ניו-פארם מידי קבוצת המשביר לצרכן, הכריזה
שופרסל - הרשת הקמעונאית באירוע רב משתתפים שקיימה בקומה ה-49 במגדלי מידטאון בתל-אביב, בנוכחות שר הכלכלה מר אלי כהן, על מהלך השקת
רשת הפארם החדשה שלה - "Be".
באירוע הצהירה שופרסל כי בכוונתה להשיק בשלוש השנים הקרובות עשרות סניפים בהשקעה של 120 מיליון שקל.
כידוע, תחרות למונופולים במשק היא הכרחית. היא גורמת לירידת מחירים ודוגמא טובה לכך ניתן לראות בשוק הסלולאר רווי החברות, שהוזיל לצרכן הישראלי את מחירי השימוש פר חודש למחיר נמוך ואטרקטיבי.
"אנחנו נביא קונספט חדש ורמת מחירים חדשה", ציין מאוריסיו ביאור יו"ר שופרסל שהגיע במיוחד לרגל האירוע מארגנטינה. "זה צעד מרכזי לטובת התחרות והקטנת הריכוזיות בישראל", הוסיף שר הכלכלה שנשא דברים באירוע. "אני אהיה בכל מקום שבו תיפתח רשת חדשה שתיתן בשורה צרכנית", הוא הוסיף.
מימין: מאוריסיו ביאור יו"ר שופרסל, אורי וטרמן מנכ"ל Be, שר הכלכלה אלי כהן ומנכ"ל שופרסל איציק אברכהן. צילום: סיון פרג` עד כה אחזה רשת ניו פארם ב-64 חנויות. אלה כאמור שופצו וייהפכו לחנויות"Be".
בשנה הראשונה מתחייבת שופרסל לפתוח כעשר חנויות נוספות, ארבע מהן בתל אביב, ותוך שלוש שנים לפתוח כ-70 חנויות קונספט.
בהשקת הבכורה השקיעה שופרסל כ-50 מיליון שקל. "בשנה הראשונה ההשקעה היא בעיקר בפיתוח ובמיתוג, ועיקר ההשקעה בשנים עתידיות היא בחנויות עתידיות", אמר אורי וטרמן, מנכ"ל הרשת החדשה.
בניגוד ללוגו האנרכוניסטי והמיושן של ניו פארם, ניכר כי רשת BE פונה לצעירים, וככזאת היא בחרה בלוגו שכתוב באנגלית בצבע טורקיז כשלאות B מוצמד סימן שהופך אותה לאייקון לב.
לוגו הרשת. יח"צ הסניף בתל אביב. צילום: סיוון פרג`
משיטוט בסניף "Be" מידטאון (רחוב מנחם בגין בתל אביב), אין ספק שמדובר בשינוי מרענן של מותג ברמה של חו"ל וזה ניכר הן ברמת העיצוב, בגודל החנות, ובמגוון הרב הכולל כ-1,000 מוצרי מותג פרטי (מוצרי תינוקות, גברים, טואלטיקה, טקסטיל, מוצרי נייר, איפור, אקססוריז, גרביים וגרביונים ) לצד מוצרים של מותגים אחרים שחלקם עושים צעדיהם הראשונים בארץ, דוגמת הרשת הצעירה The Balm - מבית איב רושה (75-155 שקל), -Pretty - המותג הזול של פלורמר (4.90-24 שקל) או Catrics - מותג איפור שמתמחה במוצרים טרנדיים בעלי מחירים נוחים (9-32 שקל) וחלקם הם מותגי פרייבט לייבל דוגמת מותג הגברים מורגנ`ס ( 28-89 שקל), המותג מיסטר בונד (34-50 שקל), ומוצרי הספא והטיפוח של המותג CHILL ששואבים השראתם באופן מובהק מרשת Lush הבריטית.
מוצרי Pretty By Flormar – צילום מסך המותג הגרמני Catrice. יח"צ
בסניף תמצאו גם מסכים אינטראקטיביים המנגישים מחד פרסומות ואינפורמציה ומאידך מאפשרים לצרכן לבצע רכישה באמצעות אפליקציה שנקראת "סרוק וקנה", כמו גם מסכים אישיים בעמדות הקוסמטיקה, ובהם מידע אודות התכשירים השונים, המרכיבים, הוראות השימוש וההתאמה האישית של כל מוצר ומוצר, זאת כאמור לצד האפשרות למבצעים והנחות שניתן לסרוק דרך הסמארטפון. כל אלה לטעמי הופכים את "Be" לאטרקטיבית ולמתחרה ראויה לסופר פארם.
מוצרי The Balm - צילום מסך Chill. יח"צ
עם זאת, הנבואה ניתנה לשוטים. הרשת מבחינתה מתחייבת אומנם למבצעים שוטפים ולהוזלת מחירים - אך האם באמת מדובר בבשורה צרכנית אמיתית או בשתי ענקיות מונופוליות שיפעלו זו לצד זו בענף הטואלטיקה - רק ימים יגידו...
איפה תוכלו למצוא את סניפי Be החדשים?
חיפה – קניון עזריאלי, פולמן 4
נתניה – מתחם סינמה סיטי, המחקר 3
פתח תקווה – קניון סירקין
סניף גינדי, תל אביב – החשמונאים 84 פינת קרליבך, ליד קניון TLV
סניף מידטאון, תל אביב – שדרות מנחם בגין 144
סניף בן יהודה, תל אביב – בן יהודה 75
סניף פלורנטין, תל אביב – המעון 3