טבעונות על הכתפיים: קולקציית Join Life של ברשקה
בשנים האחרונות החלה גם תעשיית האופנה לגלות יותר ויותר מודעות לסביבה. מותגים רבים כבר משתמשים בבדים אורגניים ובחומרים ממוחזרים ומתחמשים באג`נדה חברתית נוקבת. "האופנה האקולוגית" ("אקו פאשן") מאגדת תחתיה שלוש חזיתות: שימוש בחומרי גלם ידידותיים לסביבה, תנאי עבודה הוגנים לעובדים בתעשיית הטקסטיל (מקוטפי הכותנה ועד התופרים במתפרות) ומחזור של בגדים.
בעולם כבר קיימים לא מעט תקנים בעלי מוניטין בתחום האקולוגי - למשל, ה-Green Seal האמריקאי, ה-Neff הצרפתי, "המלאך הכחול" הגרמני והתקן הירוק של מדינות האיחוד האירופי. "Join Life" - תו אקולוגי נוסף פועל בענף האופנה ומעיד כי הפריטים הנושאים אותו יוצרו מחומרי גלם ברי קיימא (כותנה אורגנית, פוליאסטר ממוחזר ועוד), תוך שימוש בטכנולוגיות ייצור בטוחות לסביבה.
ברשקה. צילום: יח"צ 13% מהפריטים והביגוד של
רשת Bershka ברחבי העולם כבר מוצעים ומסומנים בתו התקן "Join Life" - "מצטרפים לחיים", המציינים יעילות סביבתית אקולוגית. פריטי המותג המסומנים בתקן זה, מהווים דוגמאות של שיטות עבודה מומלצות, המציגות את ההתקדמות והיעילות בשימוש בטקסטיל אקולוגי ברחבי העולם. בנוסף, הפריטים מיוצרים על ידי ספקים בעלי הדירוג הגבוה ביותר בנושא קוד התנהגות ותנאי העבודה, אשר גם ממחישים את הביצועים הסביבתיים הטובים ביותר בתהליכי ייצור ועיבוד רטוב (כביסה, הדפסה וצביעה).
צילום: יח"צ
היישום של תקן "מצטרפים לחיים" הינו צעד אחד נוסף ביצירת אופנה ברת קיימא העומדת בסטנדרטים הגבוהים של אינדיטקס במונחים של הגנות על זכויות אדם וקידום תקני עבודה בינלאומיים, תקני בטיחות ובטיחות המוצר, וכן בהיבטים סביבתיים. ברשקה השתמשה בקריטריונים לקיימות בעת עיצוב מרבית מקולקציית האופנה של הנשים והגברים הנוכחית ובין הפריטים ניתן למצוא מגוון ג`ינסים בגזרות טרנדיות, חולצות טי בייסיק חלקות או מודפסות, סווטשירטים, אוברולים ושמלות.
מחירים: אופנת נשים - 29.9-499 ₪, אביזרי נשים והנעלה - 19.9-299 ₪, אופנת גברים - 29.9-499 ₪, אביזרי גברים והנעלה: 29.9-349 ₪, בסניפי הרשת ברחבי הארץ.
טי.אן.טי. צילום: dvision
בגדי הרחוב של TNT
אני מאלה שאומרות הגד לי מהי אופנת הרחוב ואגיד לך מהו טיב הנוער.
לעיתים נדמה שבני הנוער הם מכתבי הטרנדים ומעצבי האופנה מייצרים בראש וראשונה עבורם. בתחושתי מעצב אופנה מוכרח להרגיש את הדופק של תוצרתו דרך שיטוט במקומות שמצויים בהם בני נוער וצעירים, ודרכם לבנות קולקציה. ולראייה כשהזמרת מדונה נזקקה להשראה לקולקציית האופנה שלה לצעירים, היא לא הייתה צריכה לחפש רחוק מדי, היא פשוט צירפה אליה את בתה לורדס, (אז בת ה-13) ויחד עמה ולאחר שיטוטים משותפים ברחבי העיר ניו יורק, הן יצרו יחד את "נערה חומרנית": קולקציית הצעירים של המותג MG ICON.
צילום: dvision כזו היא גם
רשת האופנה TNT הפונה כידוע לבני הנוער ונחשבת לפופולארית מאד בגזרת הצעירים. אשתקד גייסה הרשת את כוכבי הרשת ובני הנוער קים-אור אזולאי ועומר חזן, לעצב עבורה קולקציה ונדמה כי למרות ש-TNT הפכה לאחרונה למותג עצמאי (לאחר כשנפרדה מקבוצת הוניגמן שפשטה את הרגל) היא ממשיכה לקרוץ לבני הנוער כקהל היעד המרכזי שלה כשהדגש הוא הפעם על אופנת רחוב עם מוטיבים מזרמים סגנוניים שונים - החל מפאנקיות של בגדי הסקייטרים, דרך הפונקציונליות המאצ`ואיסטית של מדי צבא ועד לצבעים העזים של ההיפ-הופ מהאייטיז.
צילום: dvision
קולקציית סתיו חורף 2018-2019 מתאפיינת במגוון טרנדי של ג`ינסים כמו שצעירים אוהבים, כאלה שמעוטרים בקרעים, בניטים, בגזרה גבוהה או נמוכה. לצידם תמצאו כמובן שפע חולצות טי שירט - פריט הבייסיק בכל ארון של מתבגר ואלו מוצעות העונה עם שלל הדפסים.
עוד בקולקציה מגוון רחב של סריגים דקים וסריגי OVER SIZE, במנעד צבעים רחב: אדום, שחור, לבן, אפור, תכלת, ירוק וצהוב, מכנסי פוטר וקפוצ`ונים המתכתבים עם אופנת רחוב וגם מעילי פרווה, ניילון או פוך, שבני הנוער מאד אוהבים. החידוש הגדול השנה הוא שהרשת הכניסה לראשונה לסניפיה פריטים של מותגים בינלאומיים כמו נעלי אדידס, וואנס, לאקוסט ואביזרי אופנה נוספים כמו תכשיטים, כובעים, חגורות ועוד.
מחירים : ג`ינסים - החל מ-99 ₪, טישרט - החל מ-50 ₪, חולצות מכופתרות - החל מ- 99 ₪, מעילים החל - מ-149 ₪, סריגים - החל מ-99 ₪, פוטרים - החל מ-89 ₪, כובעים - החל מ-99 ₪, סניקרס - החל מ-149 ₪, תיקים - החל מ-149 ₪, גרביים - החל מ-19 ₪.
ברוקס. צילום: יח"צ
תפוח בכל צעד: ברוקס לוכדת את ניו יורק בתוך נעל
קובי טיריפינטואם יש משהו שיותר צועק "ניו יורק" מפסל החירות זו כנראה האווירה הכיפית והצבעונית, ואמנות הפופ ארט האייקונית.
לכבוד מרתון ניו יורק הנחשב למירוץ הגדול בעולם, עם כמעט 50 אלף רצים,
מותג הספורט הבינלאומי Brooks השיק מהדורה מוגבלת של אחת מהנעליים האהובות ביותר שלו, הפעם הן מוצעות בעיצוב של קומיקס-פופ ארט ניו יורקי – ויש אפילו גאווה יהודית. הנעל מדגם ה-Ghost11 עוצבה בהשראת ציוריו של גדול דור הפופ ארט, הצייר והפסל היהודי-אמריקאי רוי ליכטנשטיין והן מאופיינות בהדפסים ומוטיבים ניו-יורקיים כמו פסל החירות והתפוח הגדול, לצד כיתובים בסגנון הפופ ארט.
מימין: קונברס. משמאל: שרלוט אלברטה
למעשה אין זו הפעם הראשונה שליכטנשטיין עומד במרכזה של קולקציה כהשראה מרכזית. בשנת2011 הייתה זו המעצבת ליזה פרי שהציגה אוסף שמלות בהשראתו ושנה מאוחר יותר גם קרלה ספטיק ומרקוס לופר הציגו סוודרים וחולצות שעיצבו בהשראתו. ואם להיות ממוקדים בענייני נעליים שהרי במרוצת השנים גם המותג קונברס (אול -סטאר) וגם המעצבת שרלוט אלברטה כבר הציגו דגמים בהשראתו.
מחיר: 600 ₪, בסניפי הרשת ברחבי הארץ.
זארה. צילום: יח"צ
הגברים של זארה - סתיו חורף 2018-19
רשת האופנה הספרדית ZARA השיקה את קולקציית הגברים לחורף 2018-19. בין הטרנדים הבולטים לעונה, ניתן לראות את טרנד המשבצות, הטרנד הפרחוני והטרנד המנומר לצד צבעוניות חורפית וחמימה המוצעת בגווני קאמל, צהוב, בורדו, אפור , כחול וירוק זית.
הדפס המשבצות מופיע העונה בכל גודל ובכל צורה וטקסטורה וניתן לראות זאת בפרטי לבוש בסגנון ה-STREET ועד המחויט ביותר. טרנד נוסף שעשה את המעבר מהקיץ אל החורף הוא הדפס הפרחים שבא לידי ביטוי בגרסה חורפית עם הדפסים פרחוניים קטנים בצבעוניות חמימה. הטרנד השלישי, המנומר מוצע בעיקר בחולצות "נוזליות" מבדי ויסקוזה.
צילום: יח"צ
עוד בקולקציה, Old School ספורט, פריטים עם דיטיילים ספורטיביים בסגנון רטרו סטייל וליין ג`ינסים במגוון גזרות החל מסופר סקיני ועד לגזרות ישרות. שתי גזרות הבולטות במיוחד העונה הן גזרת הקראוט, המוצעת במגוון רחב של צבעים ובשילוב וגזרת ה-LOOS FIT.
כמו בכל עונה, גם הפעם זארה מציעה קטגוריית חליפות רחבה ואופנתית, החל מחליפות בייסיק חלקות בגזרות SLIM ועד לחליפות טרנדיות משובצות בגזרות SKINNY. החליפות מוצעות בצבעוניות ייחודית ומעניינת, בגזרות ובהדפסים שונים שאותם ניתן לשלב גם עם חולצות טי שירט וסניקרס.
מתחם LAGO צילום: רותם לבל
CELEBRIDE: המענה הישראלי לשבוע האופנה לכלות
המפיק מוטי רייף אינו נח. רגע לאחר שהודיע כי יצטרף לסיעת תל אביב 1 בראשות רון חולדאי ויתמודד על מקום במועצת העיר תל אביב יפו (מחר בחירות, כן?!) חשף רייף כי אחרי שהפיק בהצלחה את שבועות האופנה בתל אביב, הוא מתפנה לאחד מענפי הייצוא החזקים בישראל – שמלות כלה.
יחד עם
מרכז הכנסים והאירועים LAGO, רייפ מתעתד להרים את CELEBRIDE, התשובה המקומית לשבוע האופנה לכלות. האירוע צפוי להתקיים ב-24-25 בנובמבר ויכלול 30 ממעצבי שמלות הכלה והערב המובילים בישראל.
"תעשיית אופנת הכלות בישראל קיבלה תנופה בשנים האחרונות, זהה לזאת שזכתה תעשיית בגדי הים בשנות ה-70 וה-80", מסר רייף. "מעצבי אופנת הכלות זוכים בימים אלה להצלחה רבה ברחבי העולם ובארה"ב בפרט, ואנו מאוד גאים שתעשיית האופנה הישראלית מככבת בעולם. אנו נרגשים ושמחים להעניק לאופנת הכלות הישראלית פלטפורמה להציג את כישרונותיהם".
מתחם LAGO צילום: רותם לבל
את האירוע יפתח רייף בערב גאלה בשילוב תצוגת אופנה אותה הוא ינחה, שתכלול דגמים מובילים מקולקציות 2019 של מעצבי הכלה הישראלים, ביניהם: ברטה, ענבל דרור, לי גרבנאו, שני צימרמן, ויוי בלאיש, ליהי הוד, דרור קונטנטו, דנה הראל, יואב ריש, אריאל טולדנו, עובד כהן, עידן לרוס, משכית, אניה פליט, דני מזרחי, שחר אבנט, בטי אלדד, אלון לבנה, מירה צוילנגר, חנה מריליוס, גדי אלימלך, אייזן-שטיין, גליה להב, עידן כהן, שאדי עבד, טל כחלון, אורייה עזרן, שלומית עזרד, אליה וטין ועוד.
יום לאחר התצוגה יושק ב-LAGO מתחם שואורום ענק אליו יוזמנו כלות עתידיות והמלוות אותן, שם הן תוכלנה להכיר את המעצבים, לראות מקרוב את הקולקציות ולתאם פגישות אישיות למדידות בסטודיו. בין לבין יתקיימו במתחם מיצגי אופנה, מוזיקה ומתחם קולינרי שיעניקו השראה לעונת החתונות הבאה.
מתחם LAGO צילום: לוז LUZ
"כמובילים בענף האירועים והכנסים בישראל זיהינו כי מעצבי הכלות הישראלים הפכו לשמות החמים בזירה הבינלאומית ושיש מקום גם לאופנת כלות בתעשיית האופנה. הרמנו את הכפפה ויחד עם מוטי רייפ מצאנו את הנוסחה הנכונה שתזמין קהל רחב של נשים בכלל וכלות בפרט ליהנות מחוויית אופנה עילית, סיקור שוק מעצבי הכלות בישראל, מפגש אינטימי עם המעצבים והכל במתחם אחד וביום מרוכז אחד. אנו נרגשים להגשים חלום קטן שלנו ולהזמין אתכן לחגוג איתנו את CELEBRIDE- אירוע אופנת הכלות הגדול בישראל", סיכמה הדר אלה מנכ"לית מתחם הכנסים והאירועים LAGO.