הוצאת ספר לכל, הוציאה לאור ספר של המשורר וסופר הילדים הישראלי הנודע לוין קיפניס - "הקיפוד מחפש חבר". הספר מגולל את סיפורו של קיפוד שהתגורר בתוך מאורה ביער גדול תחת עץ גבוה, וחברים לא היו לו. לוין קיפניס כתב למעלה מ-100 ספרי ילדים, ביניהם אליעזר והגזר, נרקיס מלך הביצה והמטרייה הגדולה של אבא. כתיבתו מאופיינת בסגנון קליל ושמח ויש בה מסרים של עזרת לזולת והתנדבות למען האחר.
מחיר: 74 ₪, ברשתות הספרים ובחנויות הספרים ברחבי הארץ.
דבר המבקרת: "כמה שאנחנו ההורים טיפשים, סלחו לי, אבל ממש! בעצם, אני מדברת בשם עצמי, אני הטיפשה. אני מקריאה לבת שלי את הספר של קיפניס: "הקיפוד מחפש חבר", המביא את סיפורו של קיפוד שהתגורר בתוך מאורה ביער גדול תחת עץ גבוה, וחברים לא היו לו. הקיפוד, שמרגיש בודד, מחליט יום אחד לצאת אל היער ולחפש חבר. הוא פוגש בסנאי, ארנב ושפן אולם בכל פעם שהוא משחק איתם, הם נפצעים מהקוצים שלו ולכן מחליטים לא לשחק איתו. הקיפוד חוזר למאורתו ומנסה למצוא פתרון לעניין. בטוחה שיש פה מסר של חוסר ביישנות, חברות וכן הלאה, מגיעה לסוף ולא מוצאת את הפאנצ`.
בלי להתבייש אני מקטרת בפני בתי: "מה זה? לא מבינה, לא קורה כלום בסוף???" והנה הבת שלי, בקושי בת 6, מסבירה לי שכדי שיהיו חברים צריך לפעמים להתפשר, לבוא לקראת ולא להתעקש להיצמד לתכונות שלך...לוין קיפניס מצליח שוב להפתיע בסיפור לכאורה פשוט אך מלא רגישות, עם מסר, שבת ה–6 קלטה וידעה לתת הסבר ותובנות. מקסים, קליל ומומלץ...".
חברת קדמי משפחה של משחקים השיקה את "טיים אאוט" חפיסת קלפים עם טוויסט קפיצה בזמן.
מחיר: 99.90 ₪, ברשתות הספרים ובחנויות הצעצועים ברחבי הארץ.
דבר הנסיינית: "הסלוגן השיווקי של המשחק TIME OUT הוא: `חבילת הקלפים שתזניק אתכם בזמן`, אבל בנינו זה הרבה יותר מזה, זה להזניק בזמן, להזכיר את העבר ובעיקר להיכנס לנעליים של האחר, של הסבא המבוגר, של אמא, של הילד וכן הלאה.
אבל רגע, אני מתחילה מהסוף, בואו נעשה סדר, מהי המלחמה הגדולה ביותר שמנהלים היום הורים מול ילדיהם? טוב, התשובה ברורה מדובר - זמן מסך. מה שהיה מנת חלקם של המבוגרים הפך בשנים האחרונות, אפשר לומר בעשור האחרון, למנת חלקם גם של תינוקות בני שנתיים ואפילו פחות מזה. אין מזעזע מזה וגם אני, בצער רב, נופלת למקום הזה עם הילדה שלי, נופלת ובוכה לעצמי שנכשלתי.
ההרגל הזה גולש לכל שעות היום אבל הכאב הגדול באמת הוא בערבי שישי, למשפחות שעושות ארוחות ערב וגרוע מזה בערבי חג. אז לכל המצקצקים והמצקצקות שאומרים לעצמם שאצלם אסור בשולחן החג/שבת, תשאלו את עצמכם כמה מהר הילד גומר לאכול וטס לחדר, ושם, האמינו לי הוא לא אומר ברכת המזון או קורא עוד פרק של "מלחמה ושלום".
קיבלתי את המשחק המשגע הזה והחלטתי לנסות אותו, עם בת 6, בת 18 ושני בני 30 פלוס, ואני חייבת להגיד שזה היה אחד הדברים היותר מצחיקים וכיפים שעשינו במשפחה המורחבת. TimeOut הוא משחק המבוסס על גישת NLP ומטרתו היא הנאה גרידא וזה עובד. מדובר על חיבור משפחתי ובעיקר היכרות האנשים הכי קרובים אלינו, שהרי כמה פעמים ביום ילד בן 10 מודע לכך שלהורים שלו יש חיים שאינם סובבים אותו, דרך המשחק מגלים אמפתיה לקרובים לנו דרך דיאלוג משעשע מאוד שמעביר שעות ארוכות של הנאה בלי, כמובן, המסכים...".
צילום: יח"צ
דבר המבקרת: "לכבוד הקיץ רשת שילב השיקה ליין חדש ומרענן המחולק לשלוש קטגוריות. קטגוריה ראשונה: חגיגית המיועד לגברברים הקטנים, לוק היפסטרי בכחול לבן, עם מכנסי לוז מקופלים (למי שאוהב) וחולצות משובצות מעניינות, או חולצות סריגי כותנה עם טוויסט יחדי ומגניב. מדובר בקו קלאסי של כחול לבן, הכי חגיגי והכי ישראלי שיש. לבננות הקטנות, מוצעות שמלות קלאסיות בצבעים בהירים חלקים או אביבים המשולבים בבדים פרחוניים ורומנטיים משהו.
מעבר לזה הנפיקה שילב קולקציית פסטל לבנה - סגלגלה המיועדת לבנות בגילאי 0-4. הגרפיקות הפרחוניות נעשו בטכניקת איור עדינה, הבגדים משולבים בנגיעות של בדים רומנטיים ורכים במיוחד, בדי אריג, סריג, תחרות ובדי טול. מדובר בקולקציה יפה וחגיגית, שתהלום ערבי חג, אירועים ומתנות.
שילב. יח"צקולקציית 123, מאופיינת בשחור לבן וצבע לחיזוק. היא מזכירה קצת קומיקס, ומתהדרת בגרפיקות מגניבות בסטייל של גזרי עיתון ופירסומי איוונטים. מדובר בקולקציה קלילה ויומיומית, ותוספת הצבע ניחנת בגוונים מאובקים, נתון שמוסיף חן לקולקציה הבועטת ומעדן אותה במעט.
מעבר לצורות הגרפיות, יש הרבה מין המוטיב של משיכות מכחולים או מברשות צבע, וזריקת הצבע הללו הן כאילו מאולתרת.
גימיק מעניין נוסף שמצאתי בקולקציית הקיץ הוא בדמות סטים של ביגוד לפי סיפור, כך שבכל סיפור תמצאו כמה מכנסים, כמה חולצות , ובגדי גוף שלא משנה איך ומה תשימו, תקבלו לוק מותאם.
בסיס הרעיון שלפעמים רק חולצה מתלכלכת, מחליפים לאחרת שעדין מתאימה למכנס, או להפך. זה חוסך כאב ראש ובעיקר כביסות, וניכר כי בשילב השקיעו מחשבה רבה ורגישה המקלה על ההורים. ביג לייק".
צילום: סטודיו קרול מישר
חברת מורז צמחי מרפא מציעה ספרי הגנה שקוף והיפו-אלרגני לילדים 50 - SPF מסדרת SUN SAVER.
דבר היצרנית: "הספרי אינו צורב או מגרה את העור. התרסיס נטול פרבנים, ללא גלוטן ומתאים לשימוש של פעוטות וילדים מגיל 6 חודשים. מקדם ההגנה מועשר בלחות וויטמינים החיוניים לעור: ויטמין E להגנה מפני רדיקלים חופשיים ולשמירה על העור ופרו ויטמין B5 להזנת העור בלחות".
מחיר: 89.90 ₪ ל- 200 מ"ל, ברשתות הפארם, בתי הטבע, קופות החולים ובתי המרקחת ברחבי הארץ.
דבר הנסיינית: "בכל הנוגע לילדים, נושא המריחה של תכשיר הגנה מהשמש נחשב קריטי. מורז שיוצאת כנראה מנקודת הנחה שמריחת התכשיר נמצאת אצל ילדים ברשימת המטלות השנואות, בצמוד לצחצוח השיניים, מציעה תכשיר נוח למריחה - ספריי הטמון במיכל כחול קשיח המבטיח מריחה אחידה. התרסיס אינו משאיר שכבה לבנה ובכך ממזער את התנגדות הילדים לתהליך".